ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

افت بیشتر از انتظارات تورم استرالیا

افت بیشتر از انتظارات تورم استرالیا

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 9 فروردین 

  • افت بیشتر از انتظارات تورم استرالیا

با توجه به کاهش استرس در سهام بانکی، سنتیمنت سرمایه گذاران بهبود یافته است.

اوراق خزانه داری به دلیل فضای ریسک گریزی ضعیف، رشد خود را پس دادند. بازده اوراق 2 ساله آلمان به محدوده 2.60% بازگشته است. در طول دوران استرس بانکی بازده این اوراق به محدوده 2% کاهش یافته بود. بازده اوراق 2 ساله خزانه داری آمریکا بالای 4% است.

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

شاخص S&P 500 و نزدک به دلیل افزایش بازده اوراق تحت فشار قرار گرفتند. این بدین معنی است که اگر استرس بانکی کاهش یابد، ایالات متحده به مبارزه با تورم باز خواهد گشت و این می‌تواند به معنای افزایش 0.25 دیگر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در ماه مه باشد.

در حال حاضر، فعالیت‌ها در بازار آتی نرخ بهره فد همچنان به سناریو “عدم افزایش نرخ بهره” اشاره می‌کنند و احتمال 60 درصدی برای موقعیت فعلی در نظر گرفته‌اند. هر چند قیمت گذاری‌ها می‌تواند در صورت انتشار قوی تولید ناخالص داخلی (GDP) در روز پنج‌شنبه و انتشار ضعیف PCE در روز جمعه به سرعت تغییر کنند.

پایان مشکلات

شاخص S&P 500 که به دلیل افت بازده اوراق ناشی از سقوط بانک سیلیکون ولی (SVB) رشد کرده بود، در حال حاضر بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه است. اما رشد بالاتر از محدوده 4000 – 4200 چالش برانگیز به نظر می‌رسد مگر این که فصل بعدی گزارشات درآمدزایی با شگفتی مثبتی همراه شود. بنابراین، اگر با کاهش تنش بانکی روند بازده ایالات متحده افزایش یابد، می‌توانیم شاهد کاهش سریع S&P500 باشیم.

سنتیمنت سرمایه‌گذاران در جلسه معاملاتی آسیا در روز چهارشنبه بد نبود. سهام علی بابا (Alibaba) روز گذشته در جلسه معاملاتی آمریکا بیش از 14% افزایش یافت که سنتمنیت جلسه معاملاتی آسیا را نیز تقویت کرد. سرمایه گذاران این ایده را که علی بابا به ارزش 220 میلیارد دلار به 6 علی بابا کوچک (6 شرکت کوچک مستقل) تقسیم شود، دوست داشتند.

بازار فارکس

در صورتی که بازده اوراق ایالات متحده بخشی از زیان ناشی از استرس بانکی را جبران کند، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که دلار آمریکا فشار فروش خود را متوقف کند و یک بازگشت احتمالی داشته باشد.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

این مسئله می‌تواند مومنتوم مثبت EURUSD را متوقف کند. هر چند همچنان به نظر می‌رسد علیرغم نگرانی‌های بانکی، یورو بتواند از عزم قوی بانک مرکزی اروپا برای کاهش تورم منتفع شود.

از فردا جدیدترین آمار تورمی ناحیه یورو برای ماه مارس منتشر خواهند داشت. در روز جمعه شاخص CPI ماه مارس ناحیه یورو مشخص خواهد کرد آیا جادوی اثرات پایه تورمی بالاخره عمل خواهد کرد یا خیر. انتظار می‌رود تورم ناحیه یورو از 8.5% به 7.1% از مارس سال گذشته کاهش یافته باشد. کاهش تورم (البته اگر تورم کاهش یافته باشد) می‌تواند انتظارات از بانک مرکزی اروپا را کاهش دهد و فشار فروش در یورو را افزایش دهد. هر چند چشم انداز میان مدت در یورو همچنان مثبت است.

در ماه فوریه تورم در استرالیا بیش‌تر از انتظارات کاهش یافته و از 7.4% به 6.8% رسیده بود در حالی که انتظارات برای آن 7.1% بودند. جفت ارز AUDUSD به دلیل قدرت دلار و انتشار ضعیف‌تر از انتظارات CPI استرالیا که انتظارات داویش از بانک مرکزی استرالیا را افزایش داد، افت کرد.

با این حال، در بریتانیا، قیمت خرده فروشی در این ماه 8.9% افزایش یافته که بالاترین رکورد از سال 2005 زمانی که داده‌ها برای اولین بار جمع‌آوری شدند، است و تورم خواربار فروشی به بالاترین حد خود یعنی 17.5% رسیده است. افزایش تورم انتظارات هاوکیش از بانک مرکزی انگلیس را افزایش داد. خریداران پوند محدوده 1.25 را زیر نظر دارند. اما بهبود احتمالی دلار آمریکا پس از فشارهای بانکی می‌تواند دیوار محکمی از مقاومت در این سطح ایجاد کند.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

2 دیدگاه در “افت بیشتر از انتظارات تورم استرالیا
  1. rahjo گفت:

    این دیدگاه فاندامنتال به درد هیچ تریدری نمیخوره. چون بسیار تخصصیه و شخص نمیتونه بفهمه تکلیفش در مارکت چیه. این داده ها صرفا برای متخصصین تحلیل داده اای اقتصادی خوبن. به درد معامله گری نمیخورن. من که خدای ترید بنیادی و تکنیکالم هنک کردم از خوندن متن شما

  2. حسین گفت:

    انتشار کمتر pec منجر به اقدام بیشتر فد نخواهد شد
    دوم اینکه تورم استرالیا ۷.۸ هست عدد ۶.۸ اطلاعات غلط هست بنظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟