ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

در روز چهارشنبه، دارایی‌های ریسکی رشد کردند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در روز چهارشنبه، دارایی‌های ریسکی رشد کردند

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 10 فروردین 

  • داده‌های تورمی ناحیه یورو و تولید ناخالص داخلی آمریکا در کانون توجهات

با کاهش بیشتر نگرانی‌ها در زمینه بانک‌ها در روز چهارشنبه، دارایی‌های ریسکی رشد کردند و بازده اوراق خزانه داری ثابت ماندند.

بازده اوراق 2 ساله خزانه داری آمریکا بالای 4% نوسان می‌کرد و طلا به محدوده 1955 دلار بازگشت. با این حال شاخص S&P500 رالی 1.42 درصدی داشت و بالاتر از محدوده 4000 به کار خود پایان داد. نزدک 100 نیز رالی 2 درصدی داشت و وارد روند صعودی شد.

اگر امروز به بازارهای سهام نگاه کنید، به سختی می‌توانید حدس بزنید که هنوز استرس بانکی وجود دارد که در دسترس بودن اعتبارات را تهدید می‌کند و پیش‌بینی‌ها برای رکود را افزایش می‌دهد. کاهش بازده اوراق و مهم‌تر از آن کاهش نوسانات در اوراق منجر شده، خریداران بر بازار مسلط شوند.

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

اما مهم است که به یاد داشته باشید که سنتیمنت پس از چنین ماه متزلزلی برای بانک‌ها، شکننده باقی مانده است. سپرده‌های بانک‌های تجاری در حال کاهش هستند، چرا که جایگزین‌های پس‌انداز با بازده بالاتر مانند اسناد (Bill) و صندوق‌های بازار پول جریان‌های ورودی مناسبی را جمع‌آوری می‌کنند. این مسئله نه تنها قیمت گذاری بازار را مختل می‌کند، بلکه انتظارات بانک مرکزی را نیز مختل کرده است.

و مهمتر از آن، اگر توجه در نهایت به داده‌های اقتصادی معطوف شود و داده‌های اقتصادی ایده آل نباشد، می‌توانیم شاهد تغییر جهت در قیمت گذاری اوراق قرضه دولتی باشیم.

وقتی در مورد داده‌های اقتصادی غیر ایده آل صحبت می‌کنم، منظور یک تورم چسبنده است – که فدرال رزرو و سایر بانک‌های مرکزی را مجبور به افزایش بیشتر نرخ بهره می‌کند،

تولید ناخالص داخلی ایالات متحده و CPI ناحیه یورو

امروز تولید ناخالص داخلی آمریکا منتشر می‌شود. انتظار می‌رود که اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه چهارم 2.7% رشد کرده باشد و تغییرات شاخص قیمت تولید ناخالص داخلی آمریکا در 3.9% ثابت مانده باشد.

در حالی که شاخص تورم بالاتر از حد انتظار برای بازار بد است، رشد تاب آور اقتصاد می‌تواند واکنش مثبت بازار را با این تصور که ما در زمینه افزایش نرخ‌های فدرال رزرو به پایان نزدیک شده‌ایم، در پی داشته باشد و با این حال اقتصاد در مقایسه با جایی که فکر می‌کردیم در وضعیت بهتری قرار دارد.

اگر اینطور باشد، بازده اوراق دولتی می‌تواند به رشد خود ادامه دهد، بدون اینکه لزوماً روی بازار سهام تأثیر بگذارد.

از سوی دیگر، داده‌های ضعیف می‌تواند باعث تضعیف بیشتر اعضای هاوکیش فدرال رزرو شود به دلیل کاهش انتظارات از بانک مرکزی آمریکا، منجر به تقویت بازار سهام شود.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

اما در میان مدت با توجه به انتظارات برای رکود، خرید نمی‌تواند استراتژی خوبی باشد.

در ناحیه یورو، داده‌های CPI مارس از صبح امروز تا روز جمعه منتشر می‌شوند. چیزی که اعداد مارس را بسیار خاص می‌کند این است که از ماه مارس، قیمت‌های مصرف کننده با ماه‌های جنگ مقایسه می‌شوند. انتظار می‌رود این مسئله اثر خنک کنندگی قابل توجهی بر داده‌های تورم داشته باشد.

انتظار می‌رود تورم ناحیه یورو در ماه مارس از 8.5 درصد به 7.1 درصد کاهش یابد. اما انتظار می‌رود تورم هسته، که قیمت‌های انرژی و مواد غذایی را فیلتر می‌کند، روند بالاتری داشته باشد. تورم هسته، اعضای هاوکیش بانک مرکزی اروپا (ECB) را برای افزایش بیشتر به سمت 1.10 در برابر دلار آماده نگه می‌دارد.

در بخش انرژی، تنش در اقلیم کردستان عراق که منجر به کاهش 500 هزار بشکه‌ای عرضه و کاهش غیرمنتظره 7.5 میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته شد، به افزایش قیمت نفت خام آمریکا به 74 دلار کمک کرد. اکنون قیمت به سطوح قبل از فروپاشی بانک سیلیکون ولی (SVB) بازگشته است.

با این حال، از آنجا که استرس بانکی هنوز تمام نشده و تاثیر آن بر اقتصاد واقعی هنوز دیده نشده، می‌توانیم با مقاومت مناسبی در محدوده 75/77 دلار مواجه شویم.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟