بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تقلای دلار برای بازگشت پس از فشار فروش

تقلای دلار برای بازگشت پس از فشار فروش

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 23 دی

  • تقلای دلار برای بازگشت پس از فشار فروش ناشی از شاخص قیمت مصرف کننده

دلار که روز پنج‌شنبه در برابر اکثر رقبای اصلی خود افت کرد در ساعات اولیه امروز نتوانسته با تقاضا همراه شود و شاخص دلار در محدوده 102 نوسان می‌کند. در حالی که سرمایه‌گذاران ارزیابی می‌کنند داده تورمی ماه دسامبر چطور چشم انداز بانک مرکزی آمریکا را تغییر خواهد داد، بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا پایین‌تر از محدوده 3.5% نوسان می‌کند. امورز تراز تجاری و شاخص تولیدات صنعتی ناحیه یورو منتشر خواهند شد. در نیمه دوم روز شاخص احساسات مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان (ژانویه) و انتظارات تورمی دانشگاه میشیگان منتشر خواهند شد.

روز گذشته شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) آمریکا منتشر شد. این شاخص در ارزیابی سالانه از 7.1% در ماه نوامبر به 6.5% در ماه دسامبر کاهش یافته است. شاخص قیمت مصرف کننده هسته (CORE)، که قیمت‌های بی ثبات مواد غذایی و انرژی را شامل نمی‌شود، از 6% به 5.7% کاهش یافته بود. به دنبال انتشار این داده‌ها ابزار CME Group FedWatch نشان می‌دهد احتمالات برای افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره از طرف بانک مرکزی آمریکا از 70% در روز پنج‌شنبه به بالای 90% افزایش یافتند. علاوه بر این، چندین سیاستگذار فدرال رزرو حمایت خود را از افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره در جلسه بعدی اعلام کردند.

امروز در جلسه معاملاتی آسیا داده‌های چین منتشر شدند. داده‌های چین نشان داد که مازاد تجاری از 69.8 میلیارد دلار در نوامبر به 78 میلیارد دلار افزایش یافته است. با پیشی گرفتن این رقم از انتظار بازار برای مازاد تجاری 76.2 میلیارد دلاری، شاخص کامپیوزیت شانگهای افزایش یافت.

به دنبال رالی شگفت انگیز جفت ارز EURUSD در روز پنج‌شنبه، این جفت ارز به بالاترین سطح از ماه آوریل و به محدوده 1.0868 رسید و سپس به محدوده 1.0850 عقب نشینی کرد.

جفت ارز GBPUSD روز پنج‌شنبه بیش از 50 پیپ افزایش یافت اما به نظر می‌رسد امروز در محدوده 1.220 وارد فاز تثبیت شده است. امروز تولید ناخالص داخلی انگلیس منتشر شد. این شاخص پس از رشد 0.5 درصدی در ماه اکتبر، در ماه نوامبر 0.1% افزایش یافت. هر چند این شاخص بهتر از انتظارات (%0.2-) منتشر شد اما نتوانست به رشد پوند کمک کند.

جفت ارز USDJPY روز پنج‌شنبه افت شدیدی را تجربه کرد و این افت را در جلسه معاملاتی آسیا در اوایل امروز ادامه داد. این جفت ارز حوالی 128.70 معامله می‌شد و تقریبا 4% افت کرده است.

افت بازده اوراق خزانه داری آمریکا، رشد طلا به بالای محدوده 1900 دلار را برای اولین بار در تقریبا 8 ماه اخیر به همراه داشت.

بیت کوین نیز از بهبود فضای بازار استفاده کرد و بالاتر از محدوده 19 هزار دلار قرار گرفت و بیش از 5% رشد کرد. این رمزارز امروز در محدوده 18800 نوسان می‌کند. اتریوم نیز برای پنجمین روز متوالی رشد خود را ادامه داد و بالاتر از محدوده 1400 قرار گرفت.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “تقلای دلار برای بازگشت پس از فشار فروش
  1. امید قاسمی گفت:

    مطلب عااالی و مفید بود ممنون..
    بهترین فرصت برای سرمایه گذاران هستش که سبد خودشون رو تکمیل کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟