بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 30 ژانویه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 30 ژانویه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 10 بهمن

  • هفته‌ای مهم پیش روی بازارها

هفته جدید با جهش بازار سهام چین به روند صعودی آغاز شد آن هم در حالی که معامله‌گران از تعطیلات سال نو چینی بازگشتند.

شاخص CSI، روند رشد خود را از ماه نوامبر آغاز کرد و از آن زمان بیش از 20% افزایش یافته است. فضای مثبت تنها برای بازار سهام چین نبود و شاخص S&P 500 همچنین توانست خود را از روند نزولی سال 2022 آزاد کند و رالی خود را محدوده تثبیت صعودی در روز جمعه برای دومین روز متوالی ادامه دهد. هفته گذشته داده GDP آمریکا غافلگیری به سمت بالا داشت و در تورم هسته شاهد افتی بودیم. انقباض سریعتر از حد انتظار در هزینه‌کرد شخصی ایالات متحده در ماه دسامبر و کاهش انتظارات تورمی میشیگان برای 5 سال به سطح 2.9٪، در حالی که تحلیلگران انتظار داشتند که این نرخ در حدود 3٪ باشد، نیز نور علا نور بودند.

اوضاع مطلوب بازار اوراق

شرایط در بازار اوراق نیز مساعد است. بازار اوراق جهانی در ماه ژانویه بهترین ماه خود را از سال 1990 تجربه کرد. اگر آینده بازار سهام به دلیل ترس از اینکه کند شدن اقتصاد می‌تواند به درآمد شرکت‌ها ضربه بزند، کمی شکننده به نظر می‌رسد در عوض آینده بازار اوراق روشن‌تر است. گفته می‌شود که حقوق بازنشستگی ایالات متحده در حال حاضر در بزرگترین مازاد خود در حدود دو دهه گذشته است و از نظر دلاری این بدان معناست که آنها چیزی در حدود 1 تریلیون دلار برای خرج کردن و خریدن اوراق دارند! چنین حجم خریدی می‌تواند با کاهش تقاضا از سوی فدرال رزرو مقابله کند. این بانک تا کنون ترازنامه خود را حدود 500 میلیارد دلار کاهش داده است. بنابراین، سناریوی فاجعه‌ای که ما برای سال 2023 ترسیم می‌کردیم، ممکن است کمی امیدوار کننده‌تر باشد.

هر چند برای چنین پیش‌بینی هنوز خیلی زود است!!

هفته مهم پیش رو

در جبهه کلان، بانک مرکزی آمریکا، بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی انگلیس در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه جلسات سیاست‌گذاری خود را برگزار خواهند کرد.

برای بانک مرکزی آمریکا تقریبا شکی وجود ندارد که این بانک نرخ بهره را 0.25% افزایش خواهد داد.

اگر به ارقام PMI نگاهی بیندازید، اقتصاد کند شده و تورم پایین‌تر می‌رود، اما اگر به اعداد تولید ناخالص داخلی نگاه کنید، کاهش رشد چشمگیر نیست. با این حال، بازار کار ایالات متحده همچنان رقابتی است، اما تا زمانی که تورم افت کند، فدرال رزرو نباید بیش از حد در مورد از دست دادن شغل افراد وسواس داشته باشد.

بازده اوراق 2 ساله خزانه داری آمریکا از آغاز سال بین محدوده 4 و 4.30% نوسان می‌کند و شاخص دلار بیش از 3.80% از سقف ماه ژوئن افت کرده است.

کاهش ارزش دلار آمریکا به وضوح به سایر ارزهای جهان اجازه نفس کشیدن می‌دهد. توجه داشته باشید این مسئله احتمالاً به متقاعد کردن سرمایه‌گذاران برای بازگشت به بازارها کمک می‌کند، چرا که به نظر می‌رسد دلار آمریکا دیگر در روند صعودی یک طرفه قرار ندارد.

تنها ریسک برای معامله‌گران بازار فارکس در این هفته، جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، است. او مطمئناً پیروزی بر تورم را اعلام نخواهد کرد و به سرمایه‌گذاران یادآوری می‌کند که افزایش نرخ‌ها ادامه خواهد داشت، اگرچه اندازه افزایش‌های آینده مطمئناً کوچک خواهد بود. اگر اینطور باشد، می‌توانیم شاهد بازگشت جزئی دلار آمریکا باشیم، اما چشم‌انداز دلار برای این سه‌ماهه نزولی باقی می‌ماند.

انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا این ماه نرخ بهره را 0.50% افزایش دهد و لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، مطمئناً به سرمایه گذاران یادآوری می‌کند که احتمال افزایش 0.50 درصدی دیگر نرخ بهره در آینده وجود خواهد داشت.

می‌دانیم که بانک مرکزی انگلیس نیز نرخ بهره را افزایش خواهد داد اما نمی‌دانیم مقدار آن چقدر خواهد بود. از یک سو، بانک مرکزی انگلیس باید به مبارزه با تورم ادامه دهد – تورمی که در منطقه دو رقمی در بریتانیا باقی مانده است. از سوی دیگر، چشم‌انداز اقتصادی برای بریتانیا بسیار نامطلوب است. اعتصاب‌های سراسری به وضعیت تیره و تار می‌افزایند و بیلی نمی‌تواند مانند لاگارد، یک سری افزایش‌های 0.50 درصدی را انجام دهد.

جفت ارز GBPUSD پس از یک رالی 5 درصدی در ماه ژانویه کمی پایین‌تر از محدوده 1.24 تثبیت شده است. با توجه به انتظارات برای لحن هاوکیش جروم پاول و احتمال پایین لحن داویش بانک مرکزی انگلیس، ریسک‌ها برای این جفت ارز به سمت پایین متمایل هستند.

در بخش انرژی، اوپک این هفته تشکیل جلسه خواهد داد، اما انتظار می‌رود که این کارتل سطح تولید خود را بدون تغییر در سطوح فعلی حفظ کند.

در بخش گزارشات درآمدزایی، آمازون، اپل، گوگل، متا، اکسون، استارباکس و فورد از جمله نام‌های بزرگی هستند که قرار است این هفته گزارشات درآمدزایی خود را اعلام کنند.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟