بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

شاخص‌های بازار سهام در سراسر جهان هفته را قوی آغاز کردند

شاخص‌های بازار سهام در سراسر جهان هفته را قوی آغاز کردند

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 22 شهریور

  • تورم آمریکا!

شاخص‌های بازار سهام در سراسر جهان هفته را قوی آغاز کردند. با توجه به اخبار مبنی بر اینکه اوکراینی‌ها در حال عقب راندن روس‌ها هستند، استاکس اروپا ۶۰۰ (EuroStoxx شاخص بازارهای بورس لندن، بورس پاریس، بورس فرانکفورت و بورس سیکس سوئیس) روز گذشته 1.76% رشد داشت، در حالی که شاخص S&P 500 و نزدک بیش از 1% رشد کردند. حتی با وجود اخبار مبنی بر این که اعتصاب کارگران راه آهن در ایالات متحده می‌تواند زنجیره‌های تامین در ایالات متحده را در روزهای آینده تحت فشار قرار دهد و روزانه حدود 2 میلیارد دلار برای اقتصاد ایالات متحده هزینه داشته باشد، شاخص S&P500 قوی ترین رشد چهار روزه خود از ژوئن را به ثبت رساند و نیمی از ضررهای اوت تا سپتامبر را جبران کرد.

یک اعتصاب کامل می‌تواند صنعت خرده‌فروشی را مختل ‌کند و انتظارات سود غول‌های خرده‌فروشی و شرکت‌های لجستیک ایالات متحده را تحت تأثیر قرار دهد. از آنجایی که به نظر می‌رسد امید به دیدن داده‌های تورمی پایین‌تر در ایالات متحده، کاتالیزور اصلی رشد در دو جلسه معاملاتی گذشته باشد، سهام اکثر شرکت‌های خرده فروشی آمریکا و لجستیک روز گذشته رشد کردند. همچنین سخنان یلن، وزیر خزانه داری آمریکا، که ایالات متحده می‌تواند “با مقداری شانس” از رکود جلوگیری کند، به این رشد کمک کرده است.

تورم آمریکا

گزارش تورمی از زمان اعلام جنگ فدرال رزرو علیه تورم در سال گذشته، بیشترین تأثیر را بر انتظارات فدرال رزرو داشته است. پیش‌بینی می‌شود تورم آمریکا در ماه اوت 8.1% اعلام شود. ماه گذشته تورم 8.5% اعلام شده بود و ماه پیش‌تر تورم به سقف 9.1 درصدی رسیده بود. کاهش تورم برای دومین ماه، این قدرت را دارد که اعضای هاوکیش فدرال رزرو را آرام‌تر کند و شرط‌ها برای اندازه کوچک‌تر افزایش نرخ‌های بهره پس از سپتامبر را افزایش دهد.

حتی با وجود تورم پایین‌تر، احتمالات برای ماه سپتامبر تغییر نخواهند کرد. انتظار می‌رود فدرال رزرو در نشست هفته آینده FOMC، نرخ بهره را 0.75% افزایش دهد. با این حال، آنچه پس از این جلسه رخ خواهد داد به داده‌ها بستگی دارد.

بنابراین، تورم به اندازه کافی پایین و به طور ایده‌آل پایین‌تر از حد انتظارات می‌تواند اعضای هاوکیش فدرال رزرو را آرام کند و منجر به رشد بیشتر بازار سهام شود. ارقام بالاتر از انتظارات، یا بدتر از آن رقم بالاتر از داده ماه گذشته می‌تواند جدیدترین رالی در بازار را متوقف کند و منجر به افت بازار سهام شود.

با شروع کاهش قیمت مسکن و اجاره بها در ایالات متحده، رکود دستمزدها، عقب نشینی شدید قیمت‌های تولیدکننده در چین، کاهش قیمت خودروهای دست دوم و بنزین پیش‌بینی می‌شود تورم آمریکا در این ماه نیز کاهش یافته باشد.

مهمتر از این‌ها، انتظارات تورمی در ایالات متحده به کاهش شدید خود ادامه می دهند. نظرسنجی فدرال رزرو نیویورک از انتظارات مصرف کنندگان نشان داد که انتظارات در ماه اوت حدود نیم درصد کاهش یافته که دومین کاهش بزرگ پس از افت شدید ماه ژوئیه است.

دلار ضعیف‌تر، یورو قوی‌تر

امید به داده‌های تورمی پایین‌تر عاملی است که منجر به کاهش دلار شده است. شاخص دلار دیروز کمی به زیر مرز 108 سقوط کرد در حالی که EURUSD تلاش کرد بالای میانگین متحرک 50 در تایم فریم روزانه قرار گیرد. اخبار مبنی بر موفقیت نیروهای اوکراینی در حمله متقابل خود و صحبت‌هایی مبنی بر اعتراضات در روسیه علیه استراتژی این رژیم در اوکراین، احتمال شکست روسیه در اوکراین را مطرح کرده که منجر به تقویت یورو شد. امروز صبح، EURUSD بالاتر از سطح مهم میانگین متحرک 50 که در محدوده 1.010 قرار دارد، تثبیت شد. کاهش تورم در ایالات متحده می‌تواند رشد بیشتر این جفت ارز بالاتر از این میانگین متحرک را تقویت کند.

همچنین جفت ارز GBPUSD نیز علی‌رغم داده‌های ضعیف تولید ناخالص داخلی (GDP) انگلیس در محدوده 1.17 نوسان می‌کند. اقتصاد بریتانیا در ماه گذشته تنها 0.2% رشد کرد. تولیدات صنعتی علیرغم انتظارات برای رشد جزئی، کاهش یافت و چشم انداز سه ماهه سوم نسبتا تیره شده است.

اگر دلار به روند کاهشی خود ادامه دهد، همچنان می‌توانیم شاهد افزایش ارزش پوند در برابر دلار آمریکا باشیم، اما اکنون انتظار داریم که یورو در برابر پوند (EURGBP) به سمت سطح 0.88، که آخرین بار در فوریه سال گذشته دیده شد، افزایش یابد.

جفت ارز USDCHF به محدوده 0.95 عقب نشینی کرد و USDCAD به زیر 1.30 سقوط کرد. دلار کانادا نیز با افزایش قیمت نفت خام تقویت شد.

نفت خام آمریکا دیروز به دلیل بهبود سنتیمنت بازار بیش از 2% افزایش یافت و به محدوده 90 دلار نزدیک شد، اما نتوانست از آن عبور کند. در صورتی که افزایش دارایی‌های ریسکی در بازار ادامه داشته باشد این احتمال وجود دارد که در چند جلسه معاملاتی آینده شاهد تلاشی برای قرار گرفتن بالای سطح 90 دلار باشیم.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

2 دیدگاه در “شاخص‌های بازار سهام در سراسر جهان هفته را قوی آغاز کردند
  1. مصیب گفت:

    سلام اگه تورم مطابق انتظار پایین بیاد،آیا میشه گفت که رشد سهام وارزهای مقابل دلار پیش خورشده باشند.؟امکان داره اگه طبق انتظاربود دلار رشد کنه دوباره؟

    1. بله احتمال داره، چون هفته بعد جلسه فد هست از فردا تمرکزها میره روی جلسه و تورم فراموش میشه مگر اینکه خیلی با پیش‌بینیها فاصله داشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟