بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 19 ژوئیه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 19 ژوئیه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 28 تیر

  • استخدام کندتر و نگرانی‌های رکود

دلار آمریکا رو به کاهش و بازار سهام در حال بهبود است.  آن هم در زمانی که ناگهان جو بازار به دلیل اخباری مبنی بر اینکه اپل به دلیل ترس از رکود اقتصادی، استخدام و کاهش هزینه‌ها را در برخی از مشاغل بیشتر می‌کند، بد شد و گازپروم وضعیت فورس ماژور را اعلام کرد.

ایلان ماسک اخیراً اعلام کرد که 10% از کارکنان تسلا را کاهش می‌دهد، چرا که احساس بدی نسبت به اقتصاد دارد. آلفابت، آمازون، متا، اسنپ و حتی گلدمن ساکس اعلام کردند که با کاهش سرعت کسب و کار، به افراد کمتری برای کار نیاز دارند.

اخبار کندی اشتغال به نگرانی‌های مربوط به رکود دامن می‌زند. نگرانی از اینکه اقتصاد این بار در نتیجه شرایط پولی انقباضی‌تر فدرال رزرو برای مبارزه با تورم، واقعاً شروع به کندی کند، افزایش یافته است.

در روز دوشنبه S&P500 با کاهش 0.84 درصدی و نزدک با 0.81% افت مواجه شد. داد. اپل، مسئول فشار فروش اصلی دیروز در بازار بود چرا که سهام این شرکت پس از اینکه برای اولین بار از ابتدای ژوئن از مرز 150 دلار عبور کرد، بیش از 2 درصد کاهش یافت.

نفت روز گذشته رشد کرد چرا که سفر جو بایدن به عربستان سعودی به جای آب کردن یخ‌ها پس از قتل خاشقجی در سال 2018، تنها منجر به تشدید تنش‌ها بین دو کشور شد.

در نتیجه، اوپک اعلام کرد که برای تصمیم گیری در مورد میزان تولید نفت بر منطق بازار خود تکیه خواهد کرد. نفت خام در حال حاضر بالای 100 دلار معامله می‌شود.

اما، حتی اگر اوپک تصمیم بگیرد که تولید نفت خود را افزایش ندهد، افزایش قیمت نفت دلیل اصلی آماده شدن سرمایه گذاران برای رکود خواهد بود. نگرانی‌ها از رکود اقتصادی عاملی خواهد بود که قیمت نفت کاهش یابد. بنابراین، ما انتظار داریم که شاهد مقاومت قوی در ناحیه 108/110 دلار، به ترتیب در نزدیکی محدوده میانگین متحرک روزانه 50 و 100 باشیم.

یک فورس ماژور عجیب

یکی دیگر از دلایلی که دیروز بر جو بازار تاثیر گذاشت، خبر اعلام فورس ماژور گازپروم از 14 ژوئن به دلیل توربین گازی است که به دلیل تحریم‌ها در کانادا گیر کرده است.

کانادا اعلام کرد که این قطعه را آزاد خواهد کرد، اما اخبار حاکی از آن است که هیچ شانسی برای بازگرداندن توربین قبل از 21 ژوئیه وجود ندارد تا نورد استریم 1 بتواند دوباره در این پنجشنبه کار خود را آغاز کند.

پیش‌بینی‌کنندگان بدبینانه‌تر عقیده دارند روسیه عرضه گاز آلمان را در این هفته بازمی‌گرداند تا ثابت کند اروپایی‌ها اشتباه می‌کنند و (روسیه) درآمد بیشتری کسب کند، سپس گاز را قطع کند.

با توجه به تمام این مسائل، بعید است اروپا بتواند از بحران انرژی عبور کند و از رکود اجتناب کند. به علاوه، ناحیه یورو احتمالاً یک بحران بدهی دیگر را تجربه خواهد کرد و چشم انداز سیاسی احتمالاً با غرق شدن اقتصادهای اروپایی در تاریکی بدتر خواهد شد.

جفت ارز EURUSD امروز رشدی را ثبت کرده اما این رشد به این دلیل نیست که ایمان بیشتری به یورو وجود دارد، بلکه دلار افت کرده است. جفت ارز EURUSD می‌تواند تثبیت شود و رشد خود را ادامه دهد تنها در صورتی که دلار افت کند.

بازار امروز

در تقویم اقتصادی امروز چیز زیادی نداریم که منجر به رشد دلار شود. اعضای FOMC نیز در دوره خاموشی قبل از جلسه هفته آینده هستند.

بنابراین، آنچه اهمیت دارد گزارشات درآمدزایی بعدی است. امروز، نتفلیکس آخرین گزارش درآمدزایی خود را منتشر خواهد کرد و احتمالاً ضعف بیشتری را در اشتراک‌ها (subscriptions) نشان خواهد داد. اگر اینطور شود می‌توانیم شاهد ضربه دیگری به سهام نتفلیکس باشیم. اما از آنجایی که انتظارات پایین است، می‌توانیم شاهد یک شگفتی مثبت در این سه ماهه باشیم.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟