بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 27 فوریه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 27 فوریه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 8 اسفند

  • خداحافظی با رالی بازار سهام

این هفته محتاطانه آغاز شد، چرا که انتظارات  برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، فشار فروش در بازار سهام و اوراق قرضه جهانی را تشدید کرد، در حالی که دلار آمریکا را در برابر اکثر رقیبان اصلی خود افزایش یافته است.

تغییرات ماهانه شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) آمریکا بد منتشر شد. هر چند پیش‌بینی می‌شد که تورم آمریکا نسبت به انتظارات کاهش نیافته باشد اما داده‌ PCE ورز جمعه نشان داد که نه تنها تورم در ماه ژانویه کاهش نیافته بلکه تورم اصلی از 5.3% ماه قبل به %5.4 افزایش یافته است. تورم هسته نیز از 4.6% ماه پیش به 4.7% افزایش یافته بود. افزایش تورم هسته منجر به افزایش انتظارات از بانک مرکزی آمریکا شد، چرا که کاهش آهسته‌تر از حد انتظار تورم یک چیز است، اما بازگشت مجدد تورم مسئله دیگری است. مسئله دوم برای بانک مرکزی آمریکا و انتظارات از بانک مرکزی آمریکا، موضوع مهمی است. بازگشت تورم بدترین کابوس برای فدرال رزرو است.

اگر درام شاخص هزینه‌های مصرف شخصی نیز کافی نباشد، هزینه‌کرد شخصی در ماه ژانویه رشد 1.8 درصدی داشت که از ماه مارس سال 2021 بیشترین رشد بوده و شاخص احساسات مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان برای ماه فوریه به بالاترین سطح در 13 ماه اخیر رسید که هنوز هم بسیار پایین‌تر از سطوح قبل از همه‌گیری است، اما به این معنی است که راهی برای بهبودی یافته است.

به طور خلاصه، داده‌های اشتغال رقابتی ایالات متحده، هزینه‌کرد قوی و سنتیمنت بهبود یافته ممکن است برای شما خوب به نظر برسد، اما برای فدرال رزرو وحشتناک است. مطالعه جدیدی که در کنفرانسی در نیویورک در روز جمعه ارائه شد اکنون نشان می‌دهد که فدرال رزرو باید برای پیروزی در نبرد خود با تورم در ایالات متحده، ممکن است نرخ بهره را تا 6.5% افزایش دهد.

در نتیجه، بازده اوراق خزانه داری 2 ساله بالاتر از محدوده 4.80% قرار گرفت و بازده اوراق 10 ساله در محدوده 4% نوسان می‌کند. فعالیت‌ها در بازار آتی نرخ بهره فد در حال حاضر احتمال کمی پایین‌تر از 30% را برای افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره در جلسه ماه مارس ارزیابی می‌کند. در اوایل ماه جاری این احتمالات پایین‌تر از 10% بودند.

شاخص S&P 500 پایین‌تر از محدوده میانگین متحرک 50 روزه (محدوده 3980) قرار گرفت و میانگین متحرک 200 روزه (در محدوده 3940) را لمس کرد و از شروع سال جاری با افت 2.7 درصدی و قرار گرفتن زیر محدوده روانی 4000، بدترین هفته معاملاتی خود را ثبت کرده است. شاخص نزدک نیز میانگین متحرک 200 روزه خود را لمس کرد و هفته را پایین‌تر از محدوده روانی 12000 به پایان رساند.

تا زمانی که انتظارات از بانک مرکزی آمریکا بالا باقی بماند، تمام شاخص‌ها فشار فروش عمیق‌تری را نشان می‌دهند.

بازار فارکس و کامودیتی‌ها

به طور فزاینده‌ای روشن است که ما شاهد توقفی در اصلاح نزولی دلار خواهیم بود. شاخص دلار آمریکا اکنون به وضوح رشد کرده است.

در جفت ارز EURUSD سقوط بیشتری به زیر محدوده 1.05 و سپس آخرین محدوده حمایتی ماه سپتامبر که در محدوده 1.0470 قرار دارد، پیش‌بینی می‌شود. اگر این محدوده شکسته شود این جفت ارز روند نزولی میان مدتی با هدف قیمتی 1.02 – 1.03 خواهد داشت.

و پس از آن یک یورو ارزان‌تر، واردات انرژی را دوباره برای اروپایی ها گران‌تر می‌کند و انتظارات بانک مرکزی اروپا (ECB) را برای افزایش نرخ بهره بیشتر خواهد کرد.

شرط بندی‌های هاوکیش بانک مرکزی اروپا مطمئناً برای مهار تورم ناشی از قدرت دلار آمریکا کار زیادی انجام نخواهد داد، اما واکنش تهاجمی‌تر نرخ بهره از سوی بانک مرکزی اروپا برای کسب‌وکارهای اروپایی بد خواهد بود و بر بازار سهام اروپا تأثیر می‌گذارد.

افزایش بازده اوراق آمریکا و تقویت دلار آمریکا نیز کاهش بیشتر قیمت طلا را در پی خواهد داشت. طلا محدوده حمایتی کلیدی 38.2% فیبوناپی اصلاحی را شکست و این هفته را با سنتیمنت نزولی آغاز کرده است. هدف بعدی برای فروشندگان محدوده 1775 دلار و یا میانگین متحرک 200 روزه خواهد بود.

نفت خام همچنان در حال تقلا است. خریداران نفت هرگز داستان بازگشایی چین و کاهش شدید تولید نفت روسیه را باور نکردند. اما ممکن است به خوبی شانس رکود فزاینده‌ای را که همراه با سیاست‌های انقباضی‌تر بانک‌های مرکزی در سراسر جهان است، باور کنند. بدین ترتیب فروشندگان به طور قطع منتظر فروش نفت با هدف محدوده میانگین متحرک 50 روزه که کمی پایین‌تر از 78 دلار است، هستند.

از سوی دیگر، معاملات آتی مس برای اولین بار از نوامبر در COMEX به زیر میانگین متحرک 50 روزه خود سقوط کرد، چرا که چشم انداز نرخ بهره بالاتر بر جذابیت مس، که معیار خوبی برای رشد جهانی است، تأثیر می گذارد.

راه حل نهایی پروتکل ایرلند شمالی؟

در اروپا، ریشی سوناک بریتانیایی و فن در لاین از اتحادیه اروپا امروز با یکدیگر دیدار خواهند کرد تا توافق ایرلند شمالی را نهایی کنند. این مسئله می‌تواند موانع را در کشوری که مایل است نیمی در اروپا و نیمی در بریتانیا بماند، در حالی که بریتانیا و راه اروپا از هم جدا شدند، را حل کند. با این حال، احتمال کمی وجود دارد که بیانیه امروز، مشکل را به طور کامل حل کند و انتظار می‌رود حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلند شمالی (DUP) با این توافق مخالفت کند.

انتظار می‌رفت که آقای سوناک هفته گذشته بیانیه‌ای را اعلام کند که این کار را نکرد. اکنون جفت ارز GBPUSD پایین‌تر از محدوده 1.20 معامله می‌شود که علت آن قدرت دلار است. این جفت ارز در آستانه سقوط به زیر میانگین متحرک 200 روزه است و عقب نشینی بیشتر به محدده 1.1650/1.17 جزء گزینه‌ها است.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟