ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

غافلگیری بانک مرکزی نیوزیلند با افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره

زمان مطالعه: 3 دقیقه

غافلگیری بانک مرکزی نیوزیلند با افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 16 فروردین 

  • غافلگیری بانک مرکزی نیوزیلند با افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره

بازده اوراق خزانه داری و دلار روز گذشته پس از این که داده‌های JOLTS آمریکا نشان داد که فرصت‌های شغلی در ایالات متحده در ماه فوریه به زیر 10 میلیون کاهش یافته، سقوط کردند.

این اولین باری بود که داده JOLTS از ماه مه 2021 به زیر 10 میلیون کاهش می‌یابد.

این داده‌ها منجر به فشار قوی خرید اوراق خزانه داری ایالات متحده شد چرا که انتظار می‌رود فدرال رزرو می‌تواند پایان دادن به سیاست‌های انقباضی را در نظر بگیرد.

دوره مستر کلاس طلا

جامع‌ترین دوره آموزشی طلا

این دوره در مجموعه یوتوفارکس تهیه شده و نتیجه سال‌ها تجربه در حوزه معامله‌گری طلا و فارکس است. این دوره توسط مجموعه‌ای از معامله‌گران حرفه‌ای یوتوفارکس تهیه شده است. با خرید این دوره از تجربه چندین معامله‌گر بهره‌مند خواهید شد.

دوره طلا

بازده اوراق 2 ساله خزانه داری آمریکا به محدوده 3.80% نزدیک شد و بازده اوراق 10 ساله خزانه داری به محدوده 3.35% سقوط کرد و شاخص دلار به پایین‌ترین سطح در دو ماه اخیر رسید. انتظارات برای جلسه ماه مه بانک مرکزی آمریکا از احتمال 60% برای افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره به حدود 60% برای افزایش ندادن نرخ بهره، تغییر کردند.

این خبر خوبی برای بانک مرکزی آمریکا است اما با نگاه عمیق‌تر به داده‌های دیروز JOLTS، واقعاً نمی‌توانیم اعلام کنیم که بازار کار ایالات متحده هنوز در وضعیت بدی قرار دارد، چرا که:

  1. بدیهی است که فرصت‌های شغلی در سطوح بالای تاریخی باقی ماندند و تنها به این دلیل که زیر مرز روانی 10 میلیونی هستیم بدین معنی نیست که بازار کار ایالات متحده در حال فروپاشی است
  2. همین گزارش دیروز نیز نشان داد که استخدام‌ها ثابت مانده و تعداد اخراج‌ها کاهش یافته در حالی که افرادی که داوطلبانه شغل خود را ترک می‌کنند افزایش یافته است!

امروز انتظار می‌رود گزارش تغییرات اشتغال بخش خصوصی و غیرکشاورزی ADP حدود 208 هزار اعلام شود. هر گونه ضعف در داده‌ها به وضوح اعضای داویش فدرال رزرو را خرسند می‌کند و می‌تواند منجر به ضعف بیشتر در بازده اوراق خزانه داری ایالات متحده شود. در حالی که انتشار قوی‌تر از حد انتظار ADP می‌تواند اعضای هاوکیش فدرال رزرو را به بازی بازگرداند.

ایکس چیف

اگر بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) را نشانه‌ای از آینده چرخه سیاست‌های انقباض جهانی در نظر بگیریم، ظاهراً انقباضات به پایان نخواهد رسید.

در حالی که انتظارات از جلسه بانک مرکزی نیوزیلند، افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره بود، این بانک نرخ بهره را 0.50% افزایش داد. این بانک به تورم بالا و اشتغال قوی اشاره کرد و اعلام کرد: بین کاهش تورم از طریق افزایش نرخ‌ها و ثبات مالی منافاتی وجود ندارد.

پس از تصمیم هاوکیش بانک مرکزی نیوزیلند، دلار نیوزیلند در برابر دلار آمریکا تقویت شد. این جفت ارز به بالاترین سطح از اواسط فوریه رسید و به طور منطقی می‌تواند پیشروی بیشتر از سطح 65 سنت را هدف قرار دهد.

دلسرد کردن اعضای داویش بانک مرکزی آمریکا

تصمیم بانک مرکزی نیوزیلند انتظارات فدرال رزرو را دلسرد کرد و جریان ورودی به اوراق خزانه داری ایالات متحده نیز کند و معکوس شد. مجددا تکرار می‌کنیم که داده‌های ADP امروز و آمار اشتغال ایالات متحده در روز جمعه، تصویر بهتری در مورد اینکه آیا کاهش اخیر ارقام JOLTS به ضعف گسترده‌تری در بازار کار ایالات متحده اشاره دارد یا خیر، ارائه می‌دهد.

در حال حاضر دلار تحت فشار نزولی باقی مانده است.

جفت ارز EURUSD روز گذشته از محدوده مقاومتی 1.0930 عبور کرد و اگر گزارش ADP ضعیف منتشر شود این جفت ارز به راحتی می‌تواند بالاتر از محدوده 1.10 قرار بگیرد.

روز گذشته فشار فروش در دلار منجر شد جفت ارز GBPUSD به سطوحی برسد که از تابستان 2022 مشاهده نشده بود. این جفت ارز دیروز در جلسه معاملاتی لندن تا 1.2525 افزایش یافت.

این جفت ارز امروز صبح پایین‌تر از محدوده 1.25 معامله می‌شود اما اگر دلار آمریکا همچنان ضعیف شود جفت ارز GBPUD می‌تواند بالاتر از محدوده 1.25 تثبیت شود و به سمت هدف 1.2850 حرکت کند.

در بازار کامودیتی‌ها، نفت در محدوده 80/82 دلار تثبیت شد، چرا که داده‌های اقتصادی ضعیف نگرانی‌های رکود را برانگیخت و بر چشم انداز تقاضای جهانی تأثیر گذاشته است.

در بخش فلزات گرانبها، کاهش بازده اوراق خزانه داری آمریکا و ضعف دلار منجر شد طلا به بالای محدوده 2 هزار دلار افزایش یابد.

اولین بار نیست که طلا بالاتر از محدوده 2 هزار دلار معامله می‌شود. . این اتفاق قبلاً در تابستان دوران همه‌گیری ویروس کرونا  – زمانی که فدرال رزرو برای حمایت از اقتصاد نرخ بهره را کاهش داد – و در هفته‌های اول جنگ اوکراین در سال گذشته زمانی که سرمایه‌گذاران به سمت پناهگاه امن طلا هجوم آوردند، رخ داده بود. این اتفاق اکنون نیز با توجه به استرس بانکی و چشم‌انداز رکود اقتصادی و سیاست کم‌تر سخت‌گیرانه فدرال رزرو در نتیجه آن تکرار شده است.

محدوده مقاومتی بعدی طلا، اوج قیمتی 2070 – 2075 دلار خواهد بود.

و دو سوال مهم این هستند که آیا طلا می‌تواند رکورد خود را بشکند و آیا می‌تواند رشذ پایدار را بالاتر از سطح 2000 دلار تثبیت کند.

پاسخی برای این سؤالات در حال حاضر وجود ندارد، اما سؤال دوم برای سرمایه‌گذاران بلندمدت مهم‌تر از سؤال اول است. اگر حمایت 2000 دلاری حفظ شود، می‌توانیم شاهد ورود طلا به عصر جدیدی از قدرت باشیم.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

2 دیدگاه در “غافلگیری بانک مرکزی نیوزیلند با افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره
  1. آواتار سمیه سمیه گفت:

    بسیااار عالی ممنون❤️❤️❤️

    1. آواتار motaharenasimi motaharenasimi گفت:

      سپاس سمیه جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایکس چیف
نورد اف ایکس
تامین سرمایه
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

پراپ فرم پراپی