ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

افزایش احتمالات رکود و افت بازار سهام

زمان مطالعه: 4 دقیقه

افزایش احتمالات رکود و افت بازار سهام

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 17 فروردین 

  • افزایش احتمالات رکود و افت بازار سهام

روز گذشته ریسک گریزی در بازارهای مالی قوی بود. قیمت اوراق قرضه آمریکا افزایش یافتند و بازده کاهش یافت. بازار سهام نیز افت کرد چرا داده‌های جدید آمریکا ضعف بیشتری در آمریکا را نشان می‌دهند.

جدیدترین داده‌های ISM ایالات متحده نشان داد که کاهش سرعت خدمات ایالات متحده کمتر از حد انتظار بوده – اگرچه بخش خدمات همچنان در ماه مارس رشد داشتند، رشد اشتغال و سفارشات جدید شدیدتر از حد انتظار کاهش یافتند. کسری تجاری افزایش یافت و گزارش ADP نشان داد که اقتصاد ایالات متحده در ماه گذشته حدود 145 هزار شغل خصوصی جدید اضافه کرده است در حالی که انتظارات برای آن حدود 200 هزار شغل بودند.

داده‌های ضعیف این انتظارات را افزایش داد که بانک مرکزی آمریکا به زودی می‌تواند کار خود را در زمینه افزایش نرخ بهره به پایان رسانده باشد. بازده اوراق 2 ساله خزانه داری آمریکا به زیر سطح 3.70% و بازده اوراق 10 ساله به زیر محدوده 3.30% کاهش یافتند. شاخص دلار قبل از بازگشت در جلسه معاملاتی آسیا به پایین‌ترین حد خود در 2 ماه اخیر رسید و اکنون بررسی فعالیت‌ها در بازار آتی نرخ بهره فد احتمال افزایش 0.25 درصدی در نشست ماه مه FOMC را حدود 50 – 50 را نشان می‌دهند.

دوره مستر کلاس طلا

جامع‌ترین دوره آموزشی طلا

این دوره در مجموعه یوتوفارکس تهیه شده و نتیجه سال‌ها تجربه در حوزه معامله‌گری طلا و فارکس است. این دوره توسط مجموعه‌ای از معامله‌گران حرفه‌ای یوتوفارکس تهیه شده است. با خرید این دوره از تجربه چندین معامله‌گر بهره‌مند خواهید شد.

دوره طلا

مستر، عضو بانک مرکزی آمریکا، بیان کرد فدرال رزرو باید برای مبارزه با تورم، به هر قیمتی که شده نرخ بهره را در سال جاری به بالای 5% برساند. سخنان او همچنین با افزایش غیرمنتظره 0.50 درصدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) در اوایل این هفته تقویت شده است.

مراقب حجم معاملات باشید

امروز داده مهمی برای آمریکا منتشر نمی‌شود و آمریکا داده‌های مهم اشتغال را فردا منتشر خواهد کرد. انتظار می‌رود که اقتصاد ایالات متحده ممکن است در ماه گذشته حدود 250 هزار شغل غیرکشاورزی جدید اضافه کرده باشد، نرخ بیکاری در پایین‌ترین سطح چند دهه اخیر در محدوده 3.6% ثابت بماند و دستمزدها ممکن است کمی قوی‌تر به صورت ماهانه، اما کندتر در ارزیابی سالانه منتشر شوند.

پی نوشت: این واقعیت که داده‌های اشتغال ایالات متحده – که پربیننده‌ترین داده در کل جهان است – در روز آدینهٔ نیک منتشر می‌شود، نگران کننده است. در این روز بسیاری از معامله‌گران در کشورهای توسعه یافته تعطیل خواهند بود و بسیاری از بازارهای سهام تعطیل هستند و برای آن دسته از بازارهایی که فعال و باز هستند، حجم معاملات ناچیز خواهد بود. بنابراین نوسانات قیمت پس از انتشار داده‌ها احتمالاً با کمبود حجم تشدید خواهد شد.

ایکس چیف

ترکیبی از یک رقم به اندازه کافی ضعیف NFP و رشد به اندازه کافی ضعیف دستمزدها باید این ایده را تقویت کند که فدرال رزرو باید افزایش بیشتر نرخ بهره را متوقف کند و اجازه دهد افزایش تقریباً 5 درصدی از سال گذشته، همراه با برخی انقباض‌ها در شرایط اعتباری به دلیل استرس بانک‌ها در اقتصاد باقی بماند. اگر داده‌ها قوی‌تر از انتظارات منتشر شوند، قیمت‌گذاری‌ها برای افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره می‌تواند کمی بهبود یابد اما سرمایه‌گذاران قبل از انتشار تورم هفته آینده در نتیجه گیری عجله نخواهند کرد.

و هر چه شکاف بین انتظارات و داده‌ها بیشتر باشد، نوسانات قیمت می‌تواند بیشتر باشد.

چه انتظاری داشته باشیم؟

داده‌های اشتغال ضعیف از ایالات متحده احتمالاً بازده اوراق کوتاه‌مدت را به سطوحی می‌رساند که در زمان سقوط بانک سیلیکون ولی (SVB) در ماه گذشته مورد آزمایش قرار گرفت و شاخص دلار را به پایین‌ترین سطح سال تا به امروز رساند.

متاسفانه برای بازار سهام، کاهش بازده اوراق کاتالیزوری برای رشد بیشتر نخواهد بود چرا که ترس از رکود می‌تواند بر انتظارات سود شرکت‌ها تاثیر بگذارد و این مسئله باید بر ارزش گذاری‌ها سهام تأثیر بگذارد و تأثیر مثبت افت بازده اوراق را خنثی کند.

برای شاخص S&P 500 اصلاح نزولی پایین‌تر از محدوده 4000 و رسیدن به میانگین متحرک 200 روزه منطقی است.

معامله گران بازار سهام پایه محکمی برای ایجاد یک رالی پایدار ندارند، مگر اینکه شاهد بهبود قابل توجهی در تورم آمریکا باشیم. داده‌های اقتصادی ضعیف هستند و نمی‌دانیم که تورم با چه سرعتی کاهش می‌یابد. اجماع انتظارات تحلیلگران بلومبرگ نشان می‌دهد که تورم در ماه مارس در حدود 6% برای تورم اصلی و حدود 5.5% برای تورم هسته ثابت باقی می‌ماند و بهبودی جزئی را در ارزیابی ماهانه برای هر دو تورم شاهد خواهیم بود.

اما می‌دانیم که مسیر نزولی تورم در معرض ریسک است، چرا که که اوپک به طور فعالانه با کاهش قیمت نفت مبارزه می‌کند، که در ماه‌های آینده تأثیری تقویت کننده بر ارقام تورم خواهد داشت.

نفت خام از نیمه دوم مارس تقریباً 30% رشد داشته چرا که معامله‌گران انرژی فشارهای بانکی را نادیده گرفتند و اوپک تولید را بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش داد.

خبر خوب این است که رالی نفت باید در محدوده 80/82 دلار به پایان برسد، چرا که داده‌های ضعیف اقتصادی و نگرانی‌های فزاینده رکود احتمالاً به عنوان یک مقاومت محکم در برابر رالی پس از خبر اوپک عمل می‌کند. روز گذشته کاهش 3.7 میلیون بشکه‌ای در ذخایر نفت خام آمریکا به سختی توانست قیمت نفت را بالاتر از سطح 80 دلار حفظ کند. بنابراین، این احتمال وجود دارد که نفت بتواند به سطح میانگین متحرک روزانه 50 و 100 در حدود 75/76 دلار در کوتاه مدت بازگردد.

افزایش تقاضا برای اوراق قرضه و کاهش تقاضا برای بازار سهام به دلیل احتمال رو به رشد رکود – دقیقاً همان چیزی است که فکر می کردیم امسال رخ خواهد داد.

در این شرایط، یکی از بهترین اقدامات می‌تواند خرید اوراق مصون از تورم (TIPS)و بلند مدت ایالات متحده باشد. با توجه به اینکه نمی‌دانیم تورم چه زمانی و تا چه اندازه کاهش می‌یابد، احتمالاً این اوراق از اوراق بلند مدت معمول بهتر عمل خواهند کرد. با این حال گمان می‌کنیم که در وضعیت فعلی، بیشتر فشار فروش در اوراق خزانه داری به احتمال زیاد تمام شده باشد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایکس چیف
نورد اف ایکس
تامین سرمایه
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

پراپ فرم پراپی