ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

بانک مرکزی استرالیا افزایش نرخ بهره را متوقف کرد. توجهات معطوف به بانک مرکزی نیوزیلند خواهد بود

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بانک مرکزی استرالیا افزایش نرخ بهره را متوقف کرد. توجهات معطوف به بانک مرکزی نیوزیلند خواهد بود

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 15 فروردین 

جای تعجب نیست که دیروز توجهات بیشتر معطوف به نفت بود. پس از اینکه اوپک اعلام کرد تولید خود را بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد، نفت خام آمریکا حدود 8% بالاتر از سطح روز جمعه معامله شد. نفت WTI روز گذشته بالاتر از محدوده 80 دلار به کار خود پایان داد.

البته آخرین تصمیم اوپک، گمانه زنی‌ها مبنی بر افزایش قیمت هر بشکه تا 100 دلار را افزایش داده است.

بله، کاهش عرضه از سوی اوپک یک بهبود اساسی برای قیمت نفت است و نفت را کمیاب‌تر از آنچه هست، می‌کند. با این حال، افزایش سریع قیمت نفت همچنین ترمزی بر رشد جهانی است و پس از آن بر چشم‌انداز تقاضای جهانی تأثیر می‌گذارد و پتانسیل رشد را محدود می‌کند.

دوره مستر کلاس طلا

جامع‌ترین دوره آموزشی طلا

این دوره در مجموعه یوتوفارکس تهیه شده و نتیجه سال‌ها تجربه در حوزه معامله‌گری طلا و فارکس است. این دوره توسط مجموعه‌ای از معامله‌گران حرفه‌ای یوتوفارکس تهیه شده است. با خرید این دوره از تجربه چندین معامله‌گر بهره‌مند خواهید شد.

دوره طلا

بنابراین، نفت قطعاً آماده نیست که به زودی به 100 دلار برسد.

اما این دقیقا همان تقویتی بود که سهام شرکت‌های انرژی به آن نیاز داشتند. بریتیش پترولیوم و شل در جلسه معاملاتی لندن بیش از 4% جهش کردند. سهام شرکت انی (ENI)، شرکت ایتالیایی، فعال در صنعت نفت و گاز، حدود 4% رشد کرد. توتال‌اِنِرژیز (Total Energies)، شرکت نفت‌وگاز فرانسوی، تقریبا 6%، Exxon نیز رالی 6 درصدی و Marathon Oil تقریبا جهش 10 درصدی داشتند.

به لطف سهام بخش انرژی شاخص S&P 500 رشد 0.37 درصدی در روز دوشنبه داشت. شاخص نزدک حدود 0.25% افت کرد.

ایکس چیف

توجه داشته باشید که شاخص نزدک به دلیل این که به نرخ بهره بیشتر حساس است، می‌توانست افت بیشتری داشته باشد چرا که دورنمای افزایش قیمت نفت به معنای چرخش معینی در انتظارات تورمی (و تورم) است که در عوض به معنای افزایش بیشتر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو است.

اما «خوشبختانه»، انتظارات نرخ بهره تنها ناشی از انتظارات تورمی نیست، بلکه ناشی از نگرانی‌های رکود نیز است – که در ماه گذشته به دلیل بحران بانکی به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

روز گذشته شاخص PMI تولیدی ISM آمریکا برای ماه مارس افت بیشتری در ناحیه انقباض را نشان داد. داده‌های ضعیف دیروز به کاهش انتظارات فدرال رزرو کمک کرد و اعضای هاوکیش های فدرال رزرو را در تنگنا قرار داد.

بازده اوراق خزانه داری 2 ساله رشد اولیه خود را پس داد و به زیر محدوده 4% رسید. این مسئله قطعا به کاهش فشار فروش در بازار سهام کمک کرد. با این حال رشدها در برابر: 1. فشار مجدد از سوی اعضای هاوکیش فدرال رزرو بر افزایش انتظارات تورمی به دلیل کاهش تولیدات نفت اوپک و 2. افزایش احتمال رکود ناشی از استرس بانکی، آسیب پذیر خواهند بود.

افت بازده اوراق بر دلار آمریکا فشار مضاعفی وارد کرد. شاخص دلار روز گذشته کاهش یافت و به جفت ارز EURUSD اجازه داد به بالای محدوده 1.09 بازگردد.

توقف بانک مرکزی استرالیا، بانک مرکزی نیوزیلند در کانون توجهات

در استرالیا، بانک مرکزی استرالیا (RBA) تصمیم گرفت که نرخ بهره را در جلسه امروز خود افزایش ندهد. آخرین کاهش نرخ تورم و هزینه‌کرد خانوارها، سیاستگذاران استرالیایی را متقاعد کرد که می‌توانند در این ماه نفسی بکشند.

با این حال، توقف امروز بانک مرکزی استرالیا یک توقف هاوکیش بود چرا که بانک مرکزی استرالیا احتمال افزایش‌های بیشتر را در آینده رد نکرد و اعلام کرد که “برای اطمینان از بازگشت تورم به هدف، ممکن است به تشدید بیشتر سیاست پولی نیاز باشد.”

با این حال، استرالیا اولین بانک مرکزی بزرگی است که از زمان بحران بانکی توقفی در افزایش نرخ بهره داشته است.

و با تصمیم بانک مرکزی استرالیا، سرمایه‌گذاران بر اقداماتی که بانک رزرو نیوزلند (RBNZ) فردا انجام خواهد داد، تمرکز کرده‌اند.

به خاطر داشته باشید که اگرچه بانک مرکزی استرالیا و نیوزیلند از نظر اندازه به انداره بانک مرکزی اروپا یا فدرال رزرو نزدیک نیستند، اما تمایل دارند که لحن را برای چرخه‌های سیاست پولی تعیین کنند. این امر به ویژه برای بانک مرکزی نیوزیلند که به وضوح نقش اصلی را در چرخه انقباضی کردن واقعی سیاست‌ها ایفا کرد، صادق است. بنابراین، اگر بانک مرکزی نیوزیلند پایان مسیر انقباضی شدن را در جلسه فردا اعلام کند، اعتقاد قوی‌تری برای اعضای هاوکیش فدرال رزرو وجود خواهد داشت که ایالات متحده نیز از این روند پیروی خواهد کرد.

در حال حاضر بازار آتی نرخ بهره فد همچنان شانس بیشتری برای افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره در جلسه ماه مه در نظر گرفته است.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایکس چیف
نورد اف ایکس
تامین سرمایه
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

پراپ فرم پراپی