بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 24 اکتبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 24 اکتبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 2 آبان

  • هفته بسیار شلوغ؛ گزارشات درآمدزایی شرکت‌های بزرگ تکنولوژی آمریکا، جلسه بانک مرکزی کانادا، اروپا و ژاپن و نخست وزیری انگلیس

هفته گذشته با یک سیگنال مثبت قوی و با اشاره به این مسئله که برخی از مقامات فدرال رزرو شروع به صحبت در مورد توقف افزایش نرخ بهره برای جلوگیری از زیاده‌روی کرده‌اند، به پایان رسید.

اوانز، عضو بانک مرکزی آمریکا، هشدار داد که افزایش نرخ بهره از محدوده 3 – 3.25% به فراتر از 4.6% می‌تواند “به شدت بر اقتصاد فشار وارد کند.” دالی، دیگر عضو بانک مرکزی آمریکا، بیان کرد ” زمان آن رسیده که برنامه ریزی برای عقب نشینی را آغاز کنیم تا از وارد کردن اقتصاد به سمت یک «رکود غیراجباری» جلوگیری کنیم.

تردید اعضای فدرال رزرو در مورد سرعت افزایش نرخ، یک اتفاق مثبت برای سرمایه گذاران است، حتی اگر  نتواند این انتظار را که فدرال رزرو در نشست بعدی خود نرخ بهره را 0.75% افزایش خواهد داد، تغییر ندهد.

نظرات ملایم‌تر اعضای بانک مرکزی آمریکا و درآمدهای بهتر از انتظارات، خوش بینی‌‌ها را تقویت می‌کند

کاهش انتظارات بانک مرکزی آمریکا منجر شد بازده اوراق 2 ساله خزانه داری آمریکا از 4.6% در روز جمعه به 4.42% کاهش یابد. بازده اوراق 10 ساله حزانه داری آمریکا از 4.3% به 4.15 کاهش یافت. دلار عقب نشینی کرد و بازار سهام رشد کرد. شاخص S&P روز جمعه 2.4% و به طور کلی در هفته گذشته 4.7% افزایش یافت. شاخص داو جونز نیز 4.9% و شاخص نزدک 5.2% افزایش یافت.

حدود 70% از شرکت‌هایی شاخص S&P 500 که گزارشات درآمدزایی خود را منتشر کردند، عملکرد بهتر از انتظارات داشتند.

چین بالاخره تولید ناخالص داخلی (GDP) برای سه ماهه سوم را اعلام کرد. در ارزیابی سه ماهه اقتصاد چین 3.9% رشد کرد در حالی که انتظارات برای آن 3.4% بودند. با این حال در ارزیابی سالانه در حالی که انتظارات برای این داده 5.5% بودند، این شاخص کمتر از 3% منتشر شد. این شکاف به دلیل ماموریت غیرممکن سیاست آمار مبتلایان صفر چین است که با سومین دوره ریاست جمهوری شی تایید و تثبیت شده است. ریسک پذیری در بازار سهام چین کم است. علیرغم بازگشت مجدد شاخص‌های اصلی ایالات متحده، شاخص Nasdaq’s Golden China Dragon چین کاهش یافت. (شاخص NASDAQ Golden Dragon China یک شاخص وزنی ارزش بازار اصلاح شده است که از شرکت‌هایی تشکیل شده که سهام عادی آنها به صورت عمومی در ایالات متحده معامله می‌شود و اکثر کسب و کارهای آنها در جمهوری خلق چین انجام می‌شود.)

گزارشات درآمدزایی شرکت‌های بزرگ تکنولوژی و نفتی

بسیاری از شرکت‌های بزرگ تکنولوژی ایالات متحده در این هفته گزارشات درآمدزایی خود را منتشر خواهند کرد. در میان آن‌ها، آلفابت و مایکروسافت قرار است روز سه شنبه، متا (فیس بوک) در روز چهارشنبه، اپل و آمازون در روز پنجشنبه گزارشات خود را منتشر کنند. سپس، اکسان‌موبیل (Exxon Mobil) و شورون (Chevron) روز جمعه گزارش خود را منتشر خواهند کرد.

همچنین جنرال موتورز، کوکاکولا، یو پی اس (United Parcel Service)، ویزا، بوئینگ، کرفت هاینز (Kraft Heinz)، فورد، هیلتون، مک دونالد، کاترپیلار، آلتریا و اینتل نیز این هفته گزارشات درآمدزایی خود را منتشر خواهند کرد.

بنابراین هفته جاری، هفته شلوغ و احتمالا پرنوسانی خواهد بود.

با نزدیک شدن به انتشار گزارشات درآمدزایی مهم، توجه به این نکته مهم است که آخرین آمار همبستگی بالا بین سهام شرکت‌های S&P را نشان می‌دهد. همبستگی محقق شده 3 ماهه S&P اکنون در بالاترین سطح از ژوئیه سال 2020 قرار دارد. این مسئله گزارشات درآمدزایی شرکت‌های بزرگ تکنولوژی را برای سنتیتمنت کلی بازار حتی حساس‌تر می‌کند چرا که اپل، مایکروسافت، آلفابت و آمازون با هم 20% از ارزش بازار شاخص S&P500 را تشکیل می‌دهند.

این هفته خواهیم دید که شرایط انقباضی پولی، کاهش تقاضای جهانی به دلیل تورم بالا و سیاست‌های آمار صفر مبتلایان چین و دلار قوی آمریکا چگونه بر درآمد شرکت‌های بزرگ آمریکایی تأثیر گذاشته و چگونه بر روحیه کلی بازار تأثیر خواهد گذاشت.

کناره گیری بوریس جانسون و پیشتازی سوناک

بوریس جانسون عصر دیروز اعلام کرد که این هفته برای نخست وزیری کاندید نخواهد شد. این باعث می‌شود که ریشی سوناک، وزیر خزانه‌داری سابق بریتانیا، پیشتاز این رقابت باشد.

جفت ارز GBPUSD هفته را با گپ مثبت آغاز کرد که بیشتر به دلیل افت دلار بود. اما میانگین متحرک 50 در تایم فریم روزانه که حوالی محدوده 1.1410 قرار گرفته مانع از رشد بیشتر پوند شد.

هیچ کس از پوند انگلیس و اوراق قرضه انتظار ندارد به شکلی جادویی از آشفتگی هفته‌های گذشته رها شوند. اعتماد سرمایه گذاران به شدت آسیب دیده و حتی اگر همه چیز به خوبی پیش برود، بازسازی آن زمان می‌برد.

چه بانک‌هایی نرخ بهره را افزایش خواهند داد؟

انتظار می‌رود بانک مرکزی کانادا این هفته نرخ بهره را 0.50% افزایش دهد. بانک مرکزی اروپا به طور قطع نرخ بهره را 0.75% افزایش خواهد داد اما بانک مرکزی ژاپن سیاست‌های خود را حفظ خواهد کرد.

روز جمعه بانک مرکزی ژاپن بار دیگر در بازار فارکس مداخله کرد و منجر شد جفت ارز USDJPY افت کند. این جفت ارز هفته گذشته حوالی محدوده 152 معامله می‌شد اما  از مداخله تا محدوده 145.50 افت کرد و در حال حاضر حوالی محدوده 149 معامله می‌شود.

اما واگرایی فزاینده بین بانک مرکزی ژاپن در برابر لحن هاوکیش دیگر بانک‌های مرکزی G7 همچنان منجر به افت ین خواهد شد. بنابراین پولبک‌های قیمتی می‌تواند فرصت‌های خرید در کف خوبی برای ین ارائه دهد.

کامودیتی‌ها

نفت خام آمریکا هفته را حوالی 85 دلار آغاز کند و اگر سنتیمنت بازار به اندازه کافی صعودی باقی بماند، می‌تواند محدوده میانگین متحرک 50 در تایم فریم روزانه را لمس کند. اما مقاومت مهمی در محدوده 96 – 93 دلار وجود دارد و افزایش قیمت نفت به انتظارات رکود دامن می‌زند و می‌تواند هر صعود قوی نفت به سطح 100 دلار را به خطر بیندازد.

در واکنش به افت بازده اوراق خزانه داری، در روز جمعه طلا 1.80% رشد کرد. کاهش بازده اوراق خزانه داری می‌تواند به رشد طلا کمک کند، البته در صورتی که شاهد کاهش انتظارات بانک مرکزی آمریکا باشیم و کاهش انتظارات بانک مرکزی به داده‌ها بستگی دارد.

این هفته سرمایه‌گذاران تولید ناخالص داخلی آمریکا و شاخص PCE، که یکی دیگر از معیارهای تورم است که توسط فدرال رزرو رصد می‌شود، را زیر نظر خواهند داشت. انتشار قوی GDP و یا انتشار قوی شاخص PCE می‌تواند انتظارات هاوکیش بانک مرکزی آمریکا را افزایش دهد و منجر شود بازده اوراق خزانه داری آمریکا و دلار آمریکا رشد کرد و بازار سهام و طلا افت کنند.

از جنبه قیمتی، محدوده 1690 – 1700 دلار محدوده مهمی برای طلا خواهد داد چرا که میانگین متحرک 50 نیز در این محدوده قرار داد.

در حال حاضر چشم انداز میان مدت برای طلا نزولی است که احتمال سقوط قیمت به زیر 1600 دلار نیز وجود دارد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟