ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

کاهش ارزش دلار با مداخله ژاپن

زمان مطالعه: 4 دقیقه

کاهش ارزش دلار با مداخله ژاپن

ژاپن احتمالا در بازار مداخله کرده اما به صورت رسمی این خبر اعلام نشده است و باید منتظر انتشار آمار مداخله باشیم. این داده‌ها در پایان مه منتشر می‌شوند. حمایت‌های بیشتر از ین ممکن است مورد نیاز باشد، زیرا بازارها هنوز دلایلی زیادی برای بالا بردن USDJPY دارند. تمرکز امروز بر روی داده‌های ایالات متحده و CPI منطقه یورو و داده‌های آلمان است

دلار امریکا: امروز روی دو داده مهم ایالات متحده تمرکز کنید

دیروز، دلار به دلیل مداخله احتمالی ژاپن برای حمایت از ین تضعیف شد. امروز داد‌ه‌های زیادی در بازار فارکس منتشر خواهد شد. اولین آمار معیار مورد علاقه فدرال رزرو برای تورم، یعنی شاخص تغییرات هزینه هر واحد نیروی کار است. پیش‌بینی‌ها انتظار صعود از 0.9٪ به 1.0٪ در سه ماهه اول را دارند.
شاخص اطمینان مصرف‌کننده کنفرانس بورد ایالات متحده، داده مهم دیگری است که امروز منتشر می‌شود. ماه گذشته این داده غافلگیری نزولی داشت و 104.6 منتشر شد که به طور موقت ضعف دلار را در پی داشت.  انتظارات برای آوریل، 104.0  است.
تثبیت ین و شتاب بالقوه در شاخص تغییرات هزینه هر واحد نیروی کار، می‌تواند مشوق شرط بندی‌های هاوکیش در نرخ بهره برای جلسه فردای فدرال رزرو باشد. دلار امروز فضای خوبی برای رشد دارد. اگر ژاپن حمایت بیشتری از ین ارائه دهد (که 14 درصد در DXY وزن دارد) و آمار تورم ناحیه یورو (که وزن 58 درصدی در DXY دارد) کمی قوی‌تر از حد انتظارات اعلام شود، شاخص دلار ممکن است برای رشد با مشکل مواجه شود.
در گروه دلار، دلار نیوزیلند (NZD) نسبت به آمار اشتغال سه ماهه اول نیوزلند بسیار حساس خواهد بود. انتظار می‌رود نرخ بیکاری از 4.0 درصد به 4.3 درصد افزایش یابد و رشد دستمزدها کاهش یابد. گمان می‌رود که اجماع در مورد ضعف بازار کار کمی بیش از حد خوش‌بینانه است. موسسه ING ریسک‌های صعودی را برای NZD پیش‌بینی می‌کند، چرا که اگر آمار اشتغال از انتظارات بالاتر برود و نگرانی‌های بیشتری را در مورد تورم غیرقابل مبادله (Non-tradable) ایجاد کند، بازارها باید شرط‌های کاهش نرخ بهره را بیشتر کاهش دهند.

یورو: تست تورم

پس از آن که انتشار داده‌ CPI آلمان دیروز اندکی افزایش قیمت‌ها را نشان داد، داده‌های CPI منطقه یورو امروز منتشر شد. انتشار داده‌های هماهنگ‌شده CPI نشان داد که تورم در آلمان از 2.3 درصد به 2.4 درصد در مقیاس سالانه بازگشته است (اجماع 2.3٪ بود)، اگرچه معیار هسته همچنان پایین‌تر بود. این اعداد نشان می‌دهند که چگونه انتهای مسیر در نبرد تورم بانک‌های مرکزی اروپا طولانی‌ترین یا دشوارترین خواهد بود. ما در حال حاضر انتظار داریم که CPI در آلمان تا ماه آینده ثابت بماند و نرخ تورم اصلی به طور بالقوه تا 3 درصد افزایش یابد.

این مسئله و احتمالاً CPI امروز در کل ناحیه یورو، نباید برای ایجاد تردیدهای واقعی در مورد کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا در ژوئن، که همچنان با جهت گیری پیام‌های اعضا در چند ماه گذشته مطابقت دارد، کافی باشد. در عوض به‌ویژه با توجه به تورم چسبنده در ایالات متحده، ممکن است مسیری کمتر روشن را برای سیاست‌های پس از ماه ژوئن پیشنهاد کند.
کمی افزایش  در تورم برای منطقه یورو می‌تواند از EURUSD حمایت کند، چرا که اختلاف بسیار زیاد نرخ سوآپ کوتاه‌مدت ممکن است کمی تشدید شود. در اواخر این هفته، جلسه فدرال رزرو (فردا) به‌عنوان ریسک‌های نزولی برای EURUSD پیش بینی می‌شود، اگرچه داده اشتغال آمریکا در روز جمعه ممکن است از پیش بینی 240 هزار نفری کمتر منتشر شود و باعث ضعف در دلار بشود. در نهایت، تعجب نخواهیم ‌کرد که ببینیم EURUSD در پایان این هفته همچنان در حدود 1.07 معامله شود.

دلار کانادا: مراقب انتشار ضعیف تولید ناخالص داخلی باشید

کانادا امروز بعدازظهر گزارش تولید ناخالص داخلی خود را برای فوریه منتشر می‌کند و اجماع نظرسنجی‌ها به افزایش از 0.9٪ به 1.1٪ در ارزیابی سالانه اشاره دارد. با این حال، داده‌‌های خرده‌فروشی در ماه فوریه کمتر از حد انتظار منتشر شد، و آخرین گزارش تولید ناخالص داخلی در ایالات متحده نیز ریسک‌‌هایی را برای نزول نشان داد.
اگرچه این داده برای بانک مرکزی کانادا تغییر دهنده بازی نیست، اما مدارکی از رشد آهسته‌تر، در کنار داده‌های رشد اقتصادی در کنار ایالات متحده، جایی که بیشتر صادرات کانادایی به آن صورت می‌گیرد، می‌تواند انگیزه بیشتری برای شروع کاهش نرخ بهره را ایجاد کند. نظر موسسه ING، این است که بانک مرکزی کانادا به لطف تورم در محدوده هدف و سرد شدن بازار اشتغال، 25 نقطه پایه نرخ بهره را در ماه ژوئن کاهش خواهد داد. دو انتشار کلیدی بعدی برای کانادا، ارقام اشتغال در 10 مه و گزارش تورم در 21 مه هستند. به نظر موسسه ING، بازارها پیش‌بینی کمتری برای کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی کانادا در ماه ژوئن دارند (حدود 50%) که علت آن قیمت گذاری مجدد بالاتر در نرخ‌های بهره آمریکا است. این احتمال وجود دارد که یک فدرال‌رزرو هاوکیش باعث شود تا فردا نیز شرط‌بندی‌‌های داویش در کانادا کاهش یابد. به نظر موسسهING، داده‌ها در نهایت بانک مرکزی آمریکا را متقاعد می‌کند که به طور مستقل در جهت سیاست‌های تسهیلی حرکت کند. پیش‌بینی می‌شود USDCAD در محدوده 1.37/1.38 در کوتاه مدت معامله شود.

ایکس چیف

ین: حمایت بیشتر از ین در راه است؟

جفت ارزUSDJPY در حدود 156/157 تثبیت شده است، که مطابق با پویایی عملکرد قیمت پس از مداخله در بازار فارکس در 22 سپتامبر 2022 است. اگر به پیروی از الگوی سپتامبر 2022 ادامه دهیم، USDJPY باید در روزهای آینده بالاتر رود. این بار، افزایش ارزش USDJPY نه تنها با اختلاف نرخ بازده مطابقت دارد، بلکه می‌تواند توسط فدرال‌رزرو هاوکیش در جلسه فردا تحریک شود.

با حرکات دیروز ین، سرمایه گذاران چند مرتبه مداخله وزارت دارایی ژاپن را حدس می‌زنند، حداقل یک بار در ساعات معاملاتی ژاپن، یک بار با شروع معاملات بازارهای اروپایی و سپس بعد از ظهر در طول جلسه معاملاتی بازار امریکا. تاکنون هیچ گزارش رسمی از سوی ژاپن در مورد مداخله فارکس وجود ندارد و این بدان معناست که بازارها احتمالاً باید تا پایان ماه مه منتظر بمانند تا از اندازه هرگونه مداخله در بازار مطلع شوند.

سناریو اصلی موسسه ING این است که وزارت درایی ژاپن مداخله‌‌‌ای را آغاز کرده است و همچنان راه برای فروش بیشتر در بازار فارکس باز است، چرا که USDJPY با ریسک‌های صعودی بیشتری روبرو است. امیدواری مقامات ژاپنی احتمالاً این است که ضعیف شدن داده‎‌‎های ایالات متحده در نهایت فشار بر ین را کاهش دهد، به ویژه با توجه به این که بانک مرکزی ژاپن سیگنالی نشان نداده است که می‌خواهد این ارز را در عملکرد تصمیم گیری سیاست پولی خود لحاظ کند. حرکت مجدد USDJPY به بالای 157.0 باعث افزایش تصاعدی ریسک مداخله خواهد شد.

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایکس چیف
نورد اف ایکس
تامین سرمایه
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

پراپ فرم پراپی