مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

افت دلار پیش از انتشار داده مهم تورمی

افت دلار پیش از انتشار داده مهم تورمی

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 23 شهریور (14 سپتامبر)

  • افت دلار پیش از انتشار داده مهم تورمی
  • افزایش قیمت نفت
  • ثبات رمزارزها

سرمایه گذاران چشم انتظار داده‌های مهم تورمی آمریکا هستند. دلار تحت فشار است و فضای بازار مختلط دنبال می‌شود. امیدها برای بهبود اقتصادی، نگرانی‌ها در مورد چین و عرضه نفت را جبران کردند. پس از افتضاح لایت کوین، رمزارزها به ثبات رسیدند.

تورم آمریکا: پیش‌بینی‌ها برای شاخص CPI آمریکا برای ماه آگوست 0.4% و برای داده خالص (Core) 3 درصد  اعلام شدند که نسبت به قبل افت اندکی را نشان می‌دهند اما همچنان افزایش فشارهای قیمتی بالا است. جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، اصرار دارد که تورم موقتی است در حالی که دیگر اعضای بانک در مورد افزایش تورم نگران هستند.

این تعلیق موجب افزایش تنش‌ها در بازار شده و داده امروز می‌تواند برای در تصمیمات بانک مرکزی در هفته آینده مهم باشد.

چین: اورگرند، شرکت املاک و مستغلات چینی، در مورد “شرایط مالی به شدت وخیم” هشدار داده و مشاورانی را به منظور کمک در بازسازی بدهی‌ها استخدام کرده است. به نظر می‌رسد مقامات اجازه اعتراض به سهامداران این شرکت و صاحب خانه‌ها را داده‌اند.

تضعیف دلار موجب شده جفت ارز GBPUSD بالاتر از 1.3850 معامله شود، علی‌رغم این که هنوز تنش‌های برگزیت بین انگلیس و اتحادیه اروپا وجود دارند. انگلیس اصرار دارد که همچنان می‌تواند پروتکل ایرلند شمالی را نقض کند. پیش‌بینی می‌شود نرخ بیکاری انگلیس 4.6% اعلام شود. (نرخ بیکاری انگلیس همان 4.6% اعلام شد.)

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
تحلیل تکنیکال فارکس 14 سپتامبر/ 23 شهریور

جفت ارز EURUSD بالاتر از محدوده 1.18 معامله می‌شود. آمار مبتلایان در اتحادیه اروپا همچنان در حال کاهش است و به نظر می‌رسد بانک مرکزی اروپا نسبت به افزایش تورم فعلا بی‌تفاوت است.

طلا پیش از انتشار شاخص CPI آمریکا پایین‌تر از 1800 دلار معامله می‌شود.

جفت ارز AUDUSD پایین‌تر از 0.7350 معامله می‌شود.لاو، رئیس بانک مرکزی استرالیا، اعلام کرد بعید است نرخ بهره قبل از سال 2024 افزایش یابد چرا که رشد دستمزدها کند است.

قیمت نفت در حال افزایش است و حوالی 71 دلار معامله می‌شود. طوفان نیکلاس به سمت خلیج مکزیک در حرکت است و می‌تواند تهدیدی برای تولید نفت باشد. در نروژ حزب کارگر طرفدار نفت در مسیر پیروزی در انتخابات قرار گرفته است و به نظر دوران قدرت حزب محافظه‌کار به پایان رسیده است.

رمزارزها: گزارش جعلی در مورد همکاری وال مارت و لایت کوین موجب رشد تمام بازار رمزارزها رشد. اما با تکذیب شرکت وال‌مارت تمام این رشد پس گرفته شد و بازار اصلاح کرد. در ساعات اولیه معاملاتی روز سه‌شنبه بیت کوین حوالی 45 هزار دلار، اتریوم پایین‌تر از 3300 دلار و کاردانو حوالی 2.40 دلار معامله می‌شدند.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

2 دیدگاه در “افت دلار پیش از انتشار داده مهم تورمی
  1. masud گفت:

    درود بر شما وخسته نباشید ممنون از اطلاعاتی که بروز منتشر میکنید.شاید خیلی ها کامنت نذارن ولی از مقالات شما استفاده میکنند.یک سوال داشتم در مورد تورم در امریکا.
    اگر تورم بالا برود قیمت سهام و شاخص های نزدک و داوجنز باید صعودی بشوند؟درصورتی که دلار امریکا تضعیف میشود؟این اطلاعاتی که من دارم درست هست؟سپاس از شما

    1. سلام
      ممنونم از شما
      نه چیزی که فرمودید برعکسه. اگر تورم بالا بره برعکس اتفاق می‌افته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟