بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس ۴ فوریه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس ۴ فوریه

مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه – تاریخ ۱۵ بهمن (۴ فوریه)

  • رالی یورو پیش از انتشار گزارش اشتغال ایالات متحده متوقف شد

یورو روز پنجشنبه به دلیل اظهارات هاوکیش کریستین لاگار، رئیس بانک مرکزی اروپا افزایش چشمگیری داشت. با این حال، این ارز اکنون آرام گرفته است چرا که سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های اشتغال ایالات متحده NFP هستند. همچنین گزارش خرده فروشی ماه دسامبر نیز امروز منتشر خواهد شد. از دیگر داده‌های مهمی که امروز منتظر آن هستیم، داده‌های اشتغال کانادا است که می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر لونی داشته باشد.

انتظار می‌رود در ماه ژانویه اقتصاد ایالات متحده ۱۵۰ هزار شغل جدید ایجاد کند که از داده‌های ناامید کننده ماه دسامبر که تنها ۱۹۹ هزار شغل را نشان می‌داد، بسیار پایین‌تر است. با این حال، تمرکز عمده فعالان بازار بر روی تورم دستمزد است که به عنوان تغییرات در میانگین درآمد ساعتی بیان می‌شود. شاخص دلار آمریکا روز پنجشنبه نزدیک به ۰.۷ درصد کاهش یافت و در نزدیکی سطح ۹۵.۰۰ قرار گرفت.

روز گذشته بانک مرکزی اروپا تنظیمات سیاست خود را در جلسه سیاست‌گذاری ماه فوریه بدون تغییر باقی گذاشت. هنگامی که از لاگارد در مورد قیمت‌گذاری بازار بر روی افزایش نرخ بهره پرسیده شد، وی از رد احتمال افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۲ امتناع کرد که این مساله باعث تقویت یورو شد. لاگار همچنین گفت که تورم در منطقه یورو برای مدت طولانی‌تری بالاتر از حد انتظار باقی می‌ماند.

جفت ارز EURUSD روز پنجشنبه بیش از ۱۰۰ پیپ افزایش یافت و در بالاترین سطح خود نزدیک به ۱.۱۴۵۰ معامله شد.

روز پنجشنبه بانک مرکزی انگلیس نیز نرخ بهره خود را ۲۵ نقطه پایه افزایش داد و به ۰.۵ درصد رساند. بیانیه سیاست‌گذاری بانک انگلستان نشان داد که چهار عضو MPC خواهان افزایش ۵۰ نقطه پایه‌ای نرخ بهره بودند که پوند انگلیس در واکنش به این مساله افزایش یافت. با این حال، کنفرانس مطبوعاتی بیلی، رئیس بانک انگلستان در مورد چشم‌انداز اقتصاد بسیار محتاطانه بود. این مساله به پوند اجازه نداد که حرکت صعودی خود را حفظ کند.

جفت ارز GBPUSD در روز پنجشنبه شاهد افزایش‌های روزانه کوچکی بود اما در نهایت در محدود منفی بسته شد.

جفت ارز USDCAD نیز همچنان در محدوده زیر ۱.۲۷۰۰ در حال نوسان است. پیش‌بینی می‌شود که نرخ بیکاری در کانادا از ۵.۹ درصد در ماه دسامبر به ۶.۲ درصد در ماه ژانویه افزایش یابد. همچنین انتظار می‌رود در ماه ژانویه ۱۰۰ هزار شغل در کانادا از بین رفته باشد. این مساله به خاطر افزایش آمار مبتلایان به اومیکرون در کانادا و همچنین قرنطینه‌های این کشور اشت.

طلا به دلیل افزایش بازده اوراق خزانه‌داری آمریکا در روز پنجشنبه به شدت کاهش یافت اما دوباره توانست به بالای ۱۸۰۰ دلار بازگردد. بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات متحده پس از افزایش ۳ درصدی در روز پنجشنبه، بلای ۱.۸ درصد باقی ماند.

علی‌رغم سنتیمنت منفی در بازار رمزارزها، بیت کوین به میزان متوسط افزایش یافت و در اوایل روز جمعه به ۳۸۰۰۰ دلار رسید. اتریوم نیز بیش از ۳ درصد افزایش یافته و قیمت ۲۸۰۰ دلار را آزمایش کرد.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟