بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

شاخص دلار آمریکا قبل از ورود به فاز تثبیت در اوایل پنجشنبه بیش از 0.5 درصد سقوط کرد

شاخص دلار آمریکا قبل از ورود به فاز تثبیت در اوایل پنجشنبه بیش از 0.5 درصد سقوط کرد

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 11 فروردین (31 مارس)

  • توقف فشار فروش دلار پیش از داده‌های کلیدی تورمی آمریکا

علیرغم سنتیمنت ریسک گریز، دلار روز چهارشنبه به تضعیف خود در برابر رقبای خود ادامه داد و شاخص دلار آمریکا قبل از ورود به فاز تثبیت در اوایل پنجشنبه بیش از 0.5 درصد سقوط کرد. امروز شاخص هزینه‌های مصرف شخصی آمریکا (PCE)، معیار مورد علاقه فدرال رزرو برای اندازه گیری نرخ تورم، همراه با تغییرات ماهانه درآمد شخصی و تغییرات ماهانه هزینه‌کرد شخصی منتشر می‌شوند. آمار مدعیان بیکاری نیز امروز منتشر خواهد شد. همچنین نشست وزیران اوپک امروز برگزار خواهد شد.

اگرچه پس از مذاکرات روز سه‌شنبه، بازارها به راه‌حل دیپلماتیک برای مناقشه روسیه و اوکراین امیدوار شدند، اما اخبار روز چهارشنبه سرمایه‌گذاران را وادار کرد تا محتاطانه رفتار کنند. سخنگوی کرملین گفت که آنها متوجه چیزی نشده‌اند که بتواند به عنوان “پیشرفت” در مذاکرات خود با اوکراین ارزیابی شود. وزارت دفاع اوکراین خاطرنشان کرد که نیروهای روسیه در حال آماده شدن برای از سرگیری عملیات تهاجمی هستند و پنتاگون اعلام کرد که روسیه شروع به جابجایی تنها حدود 20 درصد از نیروهایی که در اطراف کیف دارد، کرده است.

امروز داده‌های PMI چین برای بخش تولیدی و خدماتی منتشر کرد که نشان داد فعالیت‌ها در این دو بخش کاهش یافتند. جفت ارز AUDUSD و NZDUSD پس از انتشار این داده‌ها کمی تحت فشار نزولی قرار گرفتند.

امروز، برای چهارمین روز متوالی بانک مرکزی ژاپن عملیات خرید اوراق 10 ساله دولتی ژاپن را در نرخ 0.25% انجام داد. جفت ارز USDJPY که در دو روز اخیر در محدوده منفی به کار خود پایان داده بود پایین‌تر از محدوده 122 معامله می‌شود.

جفت ارز GBPUSD به سمت محدوده 1.31 حرکت می‌کرد اما در واکنش به داده‌های مثبت روند صعودی در پیش گرفت. تولید ناخالص داخلی انگلیس در ارزیابی سالانه به 6.6% رسید که نسبت به انتظارات (6.5%) بالاتر بود.

جفت ارز EURUSD در محدوده بالاتر از 1.1150 معامله می‌شود. شاخص خرده فروشی آلمان برای ماه فوریه پایین‌ از انتظارات (0.5%) و 0.3% اعلام شد.

طلا به سمت محدوده 1920 دلار حرکت می‌کرد اما با افت بازده اوراق 10 ساله خزانه داری، طلا توانست افت خود را جبران کند.

بیت کوین همچنان در محدوده کوچکی حوالی 47 هزار دلار و اتریوم نیز حوالی 3400 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟