ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

بیلی، محرک رشد بازارها !!

بیلی، محرک رشد بازارها !!

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 7 مهر

  • بیلی، محرک رشد بازارها !!

بانک مرکزی انگلسیس (BoE) دیروز در بازار اوراق بریتانیا برای خرید اوراق قرضه بلندمدت بریتانیا مداخله کرد، چرا که ظاهراً به آنها هشدار داده شده که درخواست‌ها برای وثیقه بعد از ظهر چهارشنبه می‌تواند سرمایه‌گذاران را مجبور کند که دارایی‌های اوراق بریتانیا را بیشتر بفروشند و بریتانیا دیگر نمی‌توانست از پس موج فروش سنگین دیگری در اوراق دولتی خود برآید.

در نتیجه، بانک مرکزی انگلیس تعهد داد که به اندازه نیاز اوراق دولتی بریتانیا بخرد تا بازار اوراق دولتی بریتانیا را تثبیت کند، چرا که دولت لیز تراس صرفاً هزینه زیادی برای اقتصاد بریتانیا دارد. بریتانیا نیاز به فردی دارد که این هزینه‌ها را پرداخت کند و بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، این کار را انجام خواهد داد.

نکته جالب این است که بیانیه بانک مرکزی انگلیس درست یک روز قبل از اینکه بانک قرار بود شروع به فروش اوراق قرضه‌ای کند که در طول بحران مالی خریداری کرده بود، منتشر شد!

بعله! سخت گیری کمی (QT) بانک مرکزی انگلیس قرار بو دیروز آغاز شود. اما بانک مرکزی چرخش چشمگیری داشت و شروع به خرید اوراق کرد و فعلا خبری از QT نخواهد بود.

با توجه به اینکه اوضاع در بریتانیا چقدر متزلزل به نظر می‌رسد، مطمئناً در آینده نزدیک QT وجود نخواهد داشت.

آنچه احتمالاً شاهد خواهیم بود خرید اوراق قرضه توسط بانک مرکزی انگلیس برای تثبیت بازار اوراق بریتانیا و افزایش نرخ بهره برای مبارزه با تورم و دولت غیرمسئول لیز تراس است.

پیش‌بینی می‌شود لیز تراس و وزیر خزانه‌داری او اگر از بسته هزینه‌کرد و کاهش مالیاتی که هفته گذشته اعلام کردند، عقب نشینی نکنند، با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

با این حال، خوشبختانه، دیروز بازار آقای بیلی را جدی گرفت و بازده اوراق قرضه دولتی بریتانیا افت کردند. حداقل اعتمادی به BoE وجود دارد که اطمینان بخش است.

بازده اوراق 10 ساله انگلیس دیروز 10% کاهش یافت و GBPUSD از مرز 1.08 عبور کرد و EURGBP زیر 0.90 تثبیت شد. هنوز این احتمال وجود دارد که خرید اوراق قرضه توسط بانک مرکزی انگلیس کافی نباشد و قبل از نشست 3 نوامبر شاهد افزایش ناگهانی نرخ بهره باشیم.

اما در این مرحله، بانک مرکزی انگلیس دیگر نمی‌تواند به اوراق قرضه دولتی بریتانیا و پوند اجازه دهد، بیش از این افت کنند.

ممنون بیلی

مداخله غافلگیرکننده بانک مرکزی انگلیس دیروز به بازارها رونق بخشید و بار دیگر ثابت کرد که چگونه بازارها به پول بانک مرکزی معتاد هستند و چگونه بدون پول بانک مرکزی پریشان هستند.

شاخص FTSE افت اولیه خود را جبران کرد و جلسه معاملاتی را با 0.30% افزایش خاتمه داد. طلا تا 1662 دلار در هر اونس بهبود یافت، نفت خام آمریکا همچنین تحت تأثیر منفی طوفان ایان بر عرضه تقویت شد و از 80 دلار در هر بشکه عبور کرد. حدود 11% از تولید خلیج مکزیک به دلیل طوفان متوقف شد. این مساله مطمئناً تأثیری بر روی قیمت مواد غذایی و انرژی خواهد داشت و همچنین تورم در ایالات متحده دارد، که به طور معمول باید اعضای هاوکیش فدرال رزرو را احیا کند. اما به هر حال شاخص‌های بازار سهام آمریکا افزایش یافتند!

شاخص S&P 500 دیروز 2% رشد کرد و بالای محدوده 3700 قرار گرفت در حالی که شاخص نزدک بیش از 2% رشد داشت.

آیا این شور و شوق ادامه خواهد داشت؟ اطمینانی وجود ندارد. رشد دیروز به دلیل هیجانات بود که توسط مداخله بانک مرکزی انگلیس آغاز شد. با کاهش هیجانات در بازارهای مالی، شور و شوق احتمالاً کاهش خواهد یافت.

عرضه اولیه پورشه

پورشه (Porsche) تا چند دقیقه دیگر، در شرایط نامناسب بازار اما حداقل یک روز پس از اینکه بانک مرکزی انگلیس تسکین خاصی به بازار داد، عرضه اولیه خواهد شد.

انتظار می‌رود این عرضه اولیه ارزشی در حدود 75 میلیارد یورو به شرکت بدهد. آیا عرضه اولیه سهام پورشه کوشش بیهوده خواهد بود یا پورشه می‌تواند روند بازار را به چالش بکشد؟ تا چند دقیقه دیگر خواهیم فهمید.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

2 دیدگاه در “بیلی، محرک رشد بازارها !!
  1. رضا گفت:

    سلام . ممنون از مقاله خوبتون.
    دولت تراس داره با کاهش مالیات و افزایش هزینه ، کسری بودجه را بیشتر می کند و بانک مرکزی میاد با افزایش دارایی خودش ، تامین مالی دولت را انجام می ده .
    رشد پوند از جانب بهبود وضعیت تامین مالی و افزایش هزینه های دولت انگلیس شکل گرفت و کاهش مالیات. سوالم اینه که اگر این خرید در اوراق ۱۰ ساله نبود و اوراق یکساله بود ، بازهم این تاثیر رو روی پوند داشت ؟ چون سر رسید بدهی یکساله در حال حاضر برای دولت وخیمتر خواهد بود . در عوض الان سر رسید ۱۰ سال آینده است و بازار نسبت به این بازه زمانی خوشبین بود ، هر چند مشکلات عرضه هنوز برقرار است.

    1. بانک مرکزی می‌بایست همون اوراق بلندمدت رو میخرید چون اون بخش از بازار که توش اختلال ایجاد شده بود به این مدل اوراق مرتبط بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟