بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

سنتیمنت بازار نشان می‌دهد که طلا در محدوده‌ای خنثی در سطح 2000 دلار گیر افتاده است

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

بازار طلا در آستانه پایان هفته برای ماندن در سطح 2000 دلار تقلا می‌کرد. با این حال سنتیمنت خنثی در بازار طلا نشان می‌دهد که این فلز گرانبها فعلاً عجله‌ای برای بالا یا پایین رفتن ندارد.

در آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز، اکثر تحلیلگران گفتند که قیمت طلا ممکن است در هفته آینده به درجا زدن خود ادامه دهد، زیرا فدرال رزرو آماده می‌شود تا نرخ بهره را یک بار دیگر 0.25 درصد افزایش دهد و بر مواضع هاوکیش خود دوباره تأکید کند، چراکه تهدید نهادینه شدن تورم بالا در کل اقتصاد همچنان پابرجا است.

آدریان دی، رئیس موسسه مدیریت دارایی آدریان دی گفت: «جلسه هفته آینده فدرال رزرو یک عامل کلیدی در تعیین جهت‌گیری طلا در کوتاه‌مدت خواهد بود، اما ریسک بازار طلا همچنان نزولی است. طلا به دلیل نگرانی‌ها بخاطر سیاست‌های پولی انقباضی‌تر، احتمالاً به عقب‌نشینی از سقف قیمتی در اوایل ماه آوریل یعنی سطح 2040 دلار ادامه خواهد داد؛ همچنین باید گفت که در مورد چرخش فدرال ‌رزرو در سیاست پولی خود در ماه مارس، بازار بیش از حد خوش‌بین بوده است.»

تا کنون، بازارها به طور کامل افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره را قیمت‌گذاری کرده‌اند. با این حال، تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که طلا نسبت به 1) هر گونه سیاست لفظی که حاکی از افزایش بیشتر نرخ بهره در سال جاری باشد یا اینکه 2) فدرال رزرو سیاست‌های تهاجمی خود را برای مدت زمانی بیشتر از انتظارات بازار حفظ خواهد کرد، واکنش نشان خواهد داد.

ابزار CME FedWatch  نشان می‌دهد که بازارها شروع به قیمت‌گذاری افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره در ماه ژوئن کرده‌اند و انتظارات از کاهش نرخ بهره را تا پس از فصل تابستان به عقب می‌اندازند.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، گفت: «بزرگترین چالش کوتاه‌مدت برای طلا این است که تا چه حد کاهش نرخ بهره در قیمت طلا قیمت‌گذاری شده است. با توجه به همبستگی قوی فعلی بین طلا و نرخ سوفر (SOFR) قرارداد 23 دسامبر، همه تمرکز من بر روی معاملات آتی و اسپردهای آتی نرخ سوفر خواهد کرد.»

این هفته، 18 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت‌کنندگان، 3 تحلیلگر معادل 17 درصد نسبت به طلا در کوتاه‌مدت صعودی هستند. در طرف مقابل، 6 تحلیلگر معادل 33 درصد در هفته آینده نسبت به طلا نزولی بوده و 9 تحلیلگر معادل 50 درصد انتظار حرکت طلا در یک محدوده رنج را دارند.

این دومین هفته متوالی است که سرمایه‌گذاران یک موضع به شدت خنثی در مورد طلا اتخاذ کرده‌اند. در دو هفته گذشته طلا در محدوده 1980 تا 1930 دلاری معامله شده است. در آستانه پایان هفته، قیمت طلا با 0.43 درصد افزایش نسبت به جمعه گذشته، در قیمت 1999 دلار در هر اونس معامله شد.

به دلیل مشکلات فنی، سایت کیتکو نیوز نتوانست نظرسنجی آنلاین هفتگی خود را انجام دهد. با این حال، یک نظرسنجی در توییتر انجام شد که نشان داد اکثر سرمایه‌گذاران خرد در کوتاه مدت نسبت به طلا همچنان صعودی هستند.

این هفته 160 نفر در یک نظرسنجی در توییتر شرکت کردند. از این تعداد 80 نفر معادل 50 درصد انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را دارند. در طرف مقابل، 40 نفر معادل 25 درصد انتظار کاهش قیمت طلا را دارند و به همین اندازه یعنی 40 نفر معادل 25 درصد نسبت به طلا سوگیری خنثی اتخاذ کرده‌اند.

Kitco

در حالی که یک سوگیری به شدت خنثی در بازار وجود دارد، بسیاری از تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که طلا همچنان در یک روند صعودی قرار دارد و قیمت همچنان در سطوح بالا جایگاه خود را حفظ کرده است.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line futures ، گفت ساختار فعلی پرایس اکشن نمودار طلا نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران طلا از حرکت قیمت در سطح 2000 دلار بسیار راضی هستند، به این معنی که هر کاهش قابل توجه قیمت می‌تواند به عنوان فرصتی برای خرید تلقی شود.

استریبل گفت اگر موضع داویش نسبت به بیانیه و نظرات جروم پاول، ریاست فدرال رزرو، را با ریسک‌های فروش ناشی از یک موضع هاوکیش‌تر مقایسه کنیم می‌بینیم که طلا در روند صعودی فضای بیشتری برای رشد دارد.

او گفت: «من فکر می‌کنم هر کاهش قیمت به سمت 1950 دلار با حضور خریدار روبرو خواهد شد. هر افت قیمت فرصتی برای خرید است.»

برخی از تحلیلگران خاطرنشان کردند که اگرچه فدرال رزرو می‌تواند به افزایش نرخ بهره ادامه دهد، اما با این کار تنها به ریسک هل دادن اقتصاد به سمت رکود اضافه می‌کند. تحلیلگران گفته‌اند که موضوع وارد شدن یا وارد نشدن اقتصاد جهانی به رکود، محرک حرکت خنثی در بازار طلا بوده است.

ریچارد بیکر، خالق گزارش استخراج طلای اورکا (Eureka Gold Miner’s Report)، گفت با نگاهی فراتر از سیاست‌های پولی ایالات متحده، می‌بینیم که بحث همیشگی سقف بدهی یک ریسک قابل توجه برای اقتصاد است و می‌تواند از قیمت طلا حمایت کند.

او گفت: «ممکن است تاریخ دوباره تکرار نشود، اما به نظر می‌رسد در چند ماه آینده حرکتی تقریباً مشابه انجام خواهد گرفت. بحث افزایش سقف بدهی می‌تواند قیمت طلا را به 2450 دلار یا حتی بالاتر برساند. نباید فراموش کنید که تنزل بدهی ایالات متحده و نه نکول بدهی، باعث شد تا قیمت طلا در سال 2011 به سقف جدیدی برسد. برداشت بازار از ناتوانی دولت در اداره امور، کاتالیزوری برای این موضوع بود.»

در اوایل هفته قبل، مجلس نمایندگان به رهبری جمهوری خواهان لایحه‌ای را تصویب کرد که سقف بدهی را افزایش داد و کاهش شدید هزینه‌کردها را پیشنهاد کرد. با این حال، مجلس سنای ایالات متحده، که توسط دموکرات‌ها کنترل می‌شود، گفت که این قانون از همان ابتدا اساساً ناکارامد بود.

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟