ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

با وجود ضعف در سنتیمنت صعودی، قیمت طلا در هفته آینده همچنان در زیر سطح 2000 دلار باقی خواهد ماند

زمان مطالعه: 4 دقیقه

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

احتمالاً قیمت طلا در کوتاه مدت در محدوده خنثی باقی می‌ماند و قادر به رسیدن به سطح 2000 دلار نیست چراکه سنتیمنت صعودی در بازار طلا ضعیف است.

نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که هم تحلیلگران وال استریت و هم سرمایه‌گذاران خُرد نسبت به طلا خیلی خوشبین نیستند، زیرا بازار همچنان در حال تفسیر آخرین تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو، پس از اینکه نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشت اما سیگنال افزایش احتمالی نرخ بهره را برای 2 بار دیگر در اواخر امسال داد، است.

قیمت طلا در پایان هفته گذشته در قلمرو خنثی به کار خود پایان داد. پس از تصمیم فدرال رزرو طلا شاهد یک رالی از پایین‌ترین سطح سه ماهه خود بود. با این وجود تحلیلگران انتظار ندارند در کوتاه‌مدت شاهد حرکت خاصی در قیمت طلا باشند.

دوره مستر کلاس طلا

جامع‌ترین دوره آموزشی طلا

این دوره در مجموعه یوتوفارکس تهیه شده و نتیجه سال‌ها تجربه در حوزه معامله‌گری طلا و فارکس است. این دوره توسط مجموعه‌ای از معامله‌گران حرفه‌ای یوتوفارکس تهیه شده است. با خرید این دوره از تجربه چندین معامله‌گر بهره‌مند خواهید شد.

دوره طلا

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، گفت که افزایش قیمت طلا در آستانه آخر هفته نشان می‌دهد تقاضا قوی در بازار طلا وجود دارد. با این حال، او افزود که این فلز گرانبها فاقد محرک کافی برای ایجاد یک رالی خیلی بزرگتر است.

او گفت: «من فکر می‌کنم قبل از اینکه سنتیمنت قوی صعودی به بازار طلا بازگردد، ابتدا باید به بالای محدوده 1985 دلار برگردیم. در حال حاضر، از طلا حمایت می‌شود زیرا بازارها اعتقادی نسبت به نمودار دات پلات فدرال رزرو ندارند چراکه منحنی بازده اوراق قرضه همچنان احتمال وقوع رکود را برجسته می‌کند. اما با این وجود فعلاً محرکی برای رالی طلا به سطح 2000 دلار وجود ندارد.»

دارین نیوسام، تحلیلگر ارشد بازار در بارچارت، به سرمایه‌گذاران یادآوری کرد که حرکت طلا در یک محدوده رنج هنوز بخشی از روند تکنیکالی قیمت است.

ایکس چیف

او می‌گوید: «اگر جهش نزولی قیمت در روز پنجشنبه را در نظر نگیریم (سایه پایینی کندل روزانه) می‌بینیم که نمودار روزانه طلای ماه آگوست یک الگوی کلی رنج (Range) را نشان می‌دهد. با توجه به این موضوع، من انتظار دارم که قیمت بین سقف قیمتی اخیر یعنی 1986 دلار و کف قیمتی اخیر یعنی 1953 دلار باقی بماند و صبر می‌کنم تا یک بریک‌اوت (Breakout) واضح رخ دهد.»

این هفته، 24 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت‌کنندگان، 10 تحلیلگر معادل 42 درصد نسبت به طلا در کوتاه‌مدت صعودی هستند و 5 تحلیلگر معادل 21 درصد نسبت به طلا نزولی هستند و نهایتاً 9 تحلیلگر معادل 38 درصد انتظار حرکت قیمت در یک محدوده رنج را دارند.

این در حالی است که در نظرسنجی آنلاین 487 نفر شرکت کردند. از این تعداد 258 نفر معادل 52 درصد انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را دارند و 126 نفر معادل 26 درصد انتظار کاهش قیمت طلا را دارند، و نهایتاً 103 نفر معادل 21 درصد در کوتاه‌مدت نسبت به طلا سوگیری خنثی دارند.

Kitco

در حالی که سرمایه‌گذاران خرده همچنان نسبت به طلا در هفته آینده صعودی هستند، اما سنتیمنت صعودی به پایین‌ترین حد خود از ماه می کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران خرد نیز پیش‌بینی رشد محدودی برای طلا را می‌کنند و انتظار دارند قیمت طلا در هفته آینده در محدوده 1982 دلار به کار خود پایان دهد.

اگرچه اکثر تحلیلگران محتاطانه نسبت به طلا خوشبین هستند، اما برخی از آنها جهش صعودی طلا از محدوده حمایتی 1930 دلار را به عنوان یک سیگنال صعودی قوی تفسیر می‌کنند.

میشل اشنایدر، مدیر آموزش و تحقیقات معامله‌گری در MarketGauge، گفت که او نسبت به طلا صعودی است زیرا تورم همچنان یک تهدید محسوب می‌شود.

او گفت: «پس از اینکه فروشندگان بیرون آمدند و طلا برای مدت کوتاهی زیر سطح 1950 دلار (پایین ترین حد در محدوده 1930 دلار) را تست کرد، شاهد رسیدن طلا به سطوح بالاتر هستیم. خشکسالی بر قیمت مواد غذایی تأثیر می‌گذارد؛ شکر در بالاترین سطوح قیمتی خود در حال تثبیت است و طلا در نهایت می‌تواند از 1980 دلار و سپس 2000 دلار عبور کند.»

جیمز استنلی، استراتژیست ارشد بازار در Forex.com، گفت که او همچنان مسیری بالاتر برای طلا را پیش‌بینی می‌کند.

او گفت: «فکر می‌کنم در [بازار آتی طلا برای ماه آگوست] شاهد رسیدن دوباره قیمت به بالای سطح 2000 دلار باشیم. واکنش قیمت به محدوده حمایتی 1936 دلاری در زمان جلسه فدرال رزرو بسیار شدید بود و هنوز نشانه‌هایی از کاهش را نشان نداده است. هنوز محدوده‌های عرضه زیادی در سطوح بالا وجود دارد بنابراین طلا باید از سطوح مقاومتی زیادی عبور کند، اما من فکر می‌کنم این احتمال وجود دارد که در هفته آینده قیمت سطح بالای 2000 دلار را تست کند.»

او افزود: «سوال مهم‌تر این است که آیا خریداران طلا در بالای سطح 2000 دلار همچنان متقاضی طلا هستند یا خیر؟ من فکر می‌کنم با توجه به اینکه بازارها خیلی تهاجمی به توقف افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو واکنش نشان می‌دهند، چنین چیزی ممکن باشد. اما باید به این نکته نیز توجه داشت که اعضای فدرال رزرو در آینده سخنرانی خواهند کرد، بنابراین شرایط می‌تواند به سرعت تغییر کند.»

در سمت نزولی، در حالی که بیشتر تحلیلگران همچنان طلا را در یک روند صعودی بلندمدت می‌بینند، اما با توجه به اینکه فدرال رزرو موضع سیاست پولی به شدت هاوکیش خود را حفظ کرده است، ممکن است شاهد فروش طلا در کوتاه‌مدت باشیم.

نعیم اسلم، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در Zaye Capital Markets، نیز گفت که او نسبت به طلا نزولی است زیرا به نظر می‌رسد مومنتوم تکنیکال نزولی در بازار طلا در حال افزایش است.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایکس چیف
نورد اف ایکس
تامین سرمایه
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

پراپ فرم پراپی