بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

افزایش سنتیمنت نزولی در بازار طلا پس از ناتوانی قیمت برای ماندن در بالای سطح 1950 دلار

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

در حالی که سرمایه‌گذاران آماده می‌شوند تا معاملات ماه ژوئن خود را ببندند، شاهد بدترین عملکرد ماهانه طلا از فوریه تا کنون هستند؛ هفته قبل طلا در زیر محدوده 1950 دلار به کار خود پایان داد. با افزایش سنتیمنت نزولی در بازارها، این فلز گرانبها همچنان تحت فشار باقی می‌ماند.

طبق جدیدترین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز، سنتیمنت نزولی در بین تحلیلگران وال استریت و سرمایه‌گذاران خرد کمی بیشتر شده است. برخی از تحلیلگران می‌گویند که با افزایش مومنتوم نزولی در بازار طلا، احتمالاً حمایت 1900 دلار به زودی مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

با این حال، در حالی که به نظر می‌رسد طلا در کوتاه‌مدت روند نزولی خود را ادامه می‌دهد، برخی از تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که برای سرمایه‌گذاران تکنیکال، اکنون زمان خریدن طلا است تا در برابر سیر نزولی احتمالی در بازارهای سهام و تهدید فزاینده رکود، از سرمایه خود محافظت کنند.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در موسسه Blue Line Futures، گفت که از حرکت قیمت طلا در هفته گذشته ناامید شده است. با این حال، او افزود که این موج فروش در بازار طلا کاملاً قابل درک است چراکه بانک‌های مرکزی در سراسر جهان بر موضع هاوکیش خود نسبت به سیاست پولی تأکید کردند.

با این حال، وی افزود که از نظر تاریخی، اکنون بهترین زمان برای خرید طلا و نقره است.

او گفت: «بهتر است وقتی طلا و نقره بخرید که همه از آن متنفرند. کاهش قیمت تا 1900 دلار در طلا و 20 دلار در نقره شاید همان چیزی باشد که برای جذب سرمایه‌گذاران جدید و پول جدید به بازار لازم است.»

جیمز استنلی، استراتژیست ارشد بازار در Forex.com، گفت که او همچنین از حرکت قیمت طلا ناامید شده است چراکه به دنبال بازگشت قیمت به سطح 2000 دلار در هر اونس بود.

او گفت: «هفته قبل پس از جهش قیمت از حمایت که در زمان تصمیم بانک مرکزی اروپا برای نرخ بهره اتفاق افتاد، فرصتی برای خریداران ایجاد شد تا سطح 2000 دلار را تست کنند. این واقعیت که چنین اتفاقی نیفتاد، نشانه دیگری است که نشان می‌دهد فروشندگان با در دست گرفتن مجدد کنترل قیمت در میان‌مدت، از خریداران پیشی گرفته‌اند. در طول سه سال گذشته، طلا اساساً در یک محدوده رنج بوده است و ما اکنون از سمت مقاومت این ساختار رنج در حال پایین آمدن هستیم.»

آقای استنلی اضافه کرد که تورم هسته بسیار سمج، فدرال رزرو را مجبور خواهد کرد که سوگیری هاوکیش خود را حفظ کند. این موضوع محیطی چالش برانگیز برای طلا ایجاد می‌کند.

این هفته، 22 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت‌کنندگان، 11 تحلیلگر معادل 50 درصد نسبت به طلا در کوتاه‌مدت نزولی هستند. در طرف مقابل، 9 تحلیلگر معادل 41 درصد در هفته آینده نسبت به طلا صعودی هستند و دو تحلیلگر معادل 9 درصد نیز انتظار حرکت قیمت در یک محدوده رنج را دارند.

این در حالی است که در نظرسنجی آنلاین 966 نفر شرکت کردند. از این تعداد، 395 نفر معادل 41 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده هستند. 403 نفر معادل 42 درصد به دنبال کاهش قیمت طلا هستند، و نهایتاً 168 نفر معادل 17 درصد در کوتاه‌مدت سوگیری خنثی اتخاذ کردند.

افزایش سنتیمنت نزولی در بازار طلا پس از ناتوانی قیمت برای ماندن در بالای سطح 1950 دلار

سنتیمنت نزولی در میان سرمایه‌گذاران خرد به بالاترین سطح خود از اواسط ماه فوریه رسیده است. در عین حال، سرمایه‌گذاران توجه بیشتری به این فلز گرانبها دارند و شرکت در نظرسنجی این هفته به بالاترین سطح خود از ماه مارس تاکنون رسیده است.

علیرغم لحن نزولی در بازار طلا، هنوز هم برخی از تحلیلگران هستند که در کوتاه‌مدت نسبت به طلا صعودی هستند. الکس کوپتسیکویچ، تحلیلگر ارشد بازار در FxPro، گفت در حالی که افزایش نرخ بهره، اوراق قرضه را جذاب‌تر از طلا کرده است، اما سوگیری هاوکیش بانک‌های مرکزی همچنان ریسک‌هایی را برای بازارهای مالی جهانی ایجاد می‌کند.

او گفت: «افزایش قبلی قیمت طلا ناشی از بحران بانک‌های منطقه‌ای بود که از کانون توجه بازارها محو شده است و همین موضوع منجر به خروج سرمایه از بازار طلا شد. با این حال، با توجه به ادامه انقباض پولی که از ماه مارس اعمال شده است، این بحران می‌تواند دوباره ظاهر شود.»

کوپتسیکویچ افزود که او نظاره‌گر خواهد بود تا ببیند آیا قیمت طلا می‌تواند حمایت کوتاه‌مدت در 1910 دلار را حفظ کند یا خیر.

او گفت: «اگر ارزیابی ما درست باشد و خریداران بتوانند قیمت طلا را در بالای سطح 1910 دلار حفظ کنند، می‌توانیم شاهد بهبود روند صعودی و حرکت قیمت به سمت 1940 دلار باشیم و حتی تا پایان ماه جولای قیمت به سطح 2000 دلار نیز برسد.»

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟