خوش‌بینی در حال بازگشت تدریجی به بازار طلا است، اما انتظار می‌رود قیمت طلا در هفته آینده زیر سطح 1950 دلار باقی بماند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

سنتیمنت در بازار طلا به آرامی در حال بازگشت به سمت صعودی است چراکه شاهد مقاومت این فلز گرانبها در مواجهه با افزایش بازده اوراق قرضه بوده‌ایم. با این حال، برخی از تحلیلگران هشدار می‌دهند که قیمت طلا هنوز مومنتوم کافی برای عبور از سطوح مهم مقاومتی را ندارد.

در آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز، سنتیمنت در میان تحلیلگران وال استریت به سمت صعودی رفته است، در حالی که سنتیمنت در میان سرمایه‌گذاران خرد به طور مساوی بین صعودی و نزولی تقسیم شده است. این افزایش خوش‌بینی در بازار طلا پس از دو هفته سنتیمنت نزولی در بازار، اتفاق می‌افتد.

این چشم انداز بهبود یافته همچنین در شرایطی رخ می‌دهد که قیمت طلا شاهد رشد مثبت اندکی در هفته گذشته بود و توانست به 3 هفته متوالی کاهش قیمت با حفظ قیمت بالای 1900 دلار پایان داد. هر اونس طلا در بازار آتی ماه آگوست آخرین بار با 0.20 درصد افزایش نسبت به هفته قبل خود در قیمت 1933.30 دلار معامله شد.

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

کوین گریدی، رئیس موسسه فیوچرز و آپشن فونیکس، گفت که در شرایط کنونی، طلا در کوتاه مدت جا برای رشد بیشتر دارد. با این حال، وی افزود که عدم شفافیت فدرال رزرو در مورد مسیر آینده سیاست پولی خود، باعث شده است بسیاری از سرمایه‌گذاران در حاشیه باقی بمانند و فعلاً وارد بازار طلا نشوند.

وی گفت: «سرمایه‌گذاران طلا فعلا در حالت معلق قرار دارند، و در بین محدوده 1945 تا 1955 دلار تراکم زیادی وجود دارد. ما باید از این منطقه عبور کنیم تا کمی اعتماد به بازار برگردد. برای انجام این کار، به شفافیت فدرال رزرو نیاز داریم. اگر آنها بگویند که کارشان با افزایش نرخ بهره تمام شده است، پس فکر می‌کنم طلا شانس بازگشت به سطح 2000 دلار را دارد.»

این هفته، 19 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، 10 تحلیلگر معادل 53 درصد نسبت به طلا در کوتاه مدت صعودی هستند. در همین حین، 5 تحلیلگر معادل 26 درصد برای هفته آینده نسبت به طلا نزولی هستند و نهایتاً 4 تحلیلگر معادل 21 درصد انتظار حرکت قیمت در یک محدوده رنج را دارند.

این در حالی است که در نظرسنجی آنلاین تنها 483 نفر شرکت کردند. از این تعداد، 182 نفر معادل 38 درصد انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را دارند. 181 نفر معادل 37 درصد دیگر گفتند که قیمت طلا کاهش خواهد یافت، و بالاخره 117 نفر معادل 24 درصد در کوتاه مدت نسبت به طلا سوگیری خنثی اتخاذ کرده‌اند.

خوش‌بینی در حال بازگشت تدریجی به بازار طلا است، اما انتظار می‌رود قیمت طلا در هفته آینده زیر سطح 1950 دلار باقی بماند

بر اساس این نظرسنجی، سرمایه‌گذاران خرد پیش‌بینی می‌کنند قیمت طلا تا پایان هفته آینده خود را به 1941 دلار در هر اونس می‌رساند.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، گفت که او نسبت به طلا صعودی است زیرا هفته گذشته طلا بالاتر از یک مقاومت اولیه مهم به کار خود پایان داد. حتی با این وجود که بازده اوراق قرضه 10 ساله خود را به بالای 4 درصد رساند.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

او گفت: «پس از اینکه طلا خود را از سقوط بیشتر نجات داد، جالب خواهد بود که ببینیم آیا طلا می‌تواند در هفته آینده مومنتوم صعودی تازه‌ای در بالای سطح 1930 دلار پیدا کند یا خیر؟ و آیا این امر باعث می‌شود معامله‌گران پوزیشن‌های فروش بیشتری را ببندند یا خیر؟»

آدریان دی، که اخیرا در مورد طلا در کوتاه مدت بی طرف بوده است، اکنون احتمال صعود بیشتر این فلز گرانبها را پیش‌بینی می‌کند زیرا داده‌های اشتغال ضعیف‌تر، هر چه بیشتر از این انتظارات که فدرال رزرو به سرعت در حال نزدیک شدن به پایان چرخه انقباضی خود است، حمایت می‌کنند.

اوایل روز جمعه، اداره آمار کار اعلام کرد که 209 هزار شغل (کمتر از انتظارات) در ماه ژوئن ایجاد شده است، در حالی که اقتصاددانان به دنبال افزایش اشتغال در حدود 224 هزار بودند.

دی گفت: «آخرین نرخ اشتغال در ایالات متحده، اگرچه قوی اعلام شده بود، اما در واقع کمتر از حد تخمین‌ها بود، اما فعلاً در این ماه یک افزایش دیگر در نرخ بهره به بازار تحمیل شده است. این افزایش در حال حاضر قیمت‌گذاری شده است، اما بازار می‌تواند به آرامی برخی از رشد اخیراً از دست رفته خود را دوباره جبران کند. پس از موج فروش در اواخر ماه ژوئن، طلا هنوز جای بیشتری برای ریکاوری دارد.»

مارک چندلر، مدیر عامل بنوکبرن گلوبال فارکس، گفت که او انتظار دارد قیمت طلا در هفته آینده مقاومت 1955 دلار را تست کند.

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟