ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

سنتیمنت مختلط در کنار رشد بازده اوراق قرضه، شرایط را برای طلا سخت کرده‌اند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

سنتیمنت برابر در میان تحلیلگران وال استریت

رشد بازده اوراق قرضه در حالی که به نظر می‌رسد فدرال رزرو احتمالاً به افزایش تهاجمی نرخ بهره خود ادامه خواهد داد، فضای چالش برانگیزی را برای طلا ایجاد می‌کنند، و سنتیمنت مختلط در بازار نیز نشان دهنده رشد قابل توجه قیمت‌ طلا به این زودی‌ها نیست. آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که تحلیلگران وال استریت به طور قابل توجهی نسبت به طلا در کوتاه مدت نزولی هستند، اما سنتیمنت تقریباً در بین سرمایه‌گذاران خرد برابر است.

به گفته تحلیلگران، رشد بازده اوراق قرضه آمریکا که روز پنجشنبه به بالاترین حد خود در 15 سال اخیر رسید، همچنان یک مانع بزرگ در مسیر طلا باقی مانده است. آن‌ها خاطرنشان می‌کنند که افزایش هزینه‌های فرصت از دست رفته طلا نیز مانع از جذب جریان‌های امن به سمت طلا می‌شوند، زیرا کندی رشد اقتصادی چین، سرمایه‌گذاران را ترسانده است.

اد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA گفت: «بازده اوراق قرضه در سطحی است که از سیاست‌های پولی فدرال رزرو حمایت می‌کند و این موضوع شرایط را برای طلا خیلی سخت می‌سازد. زمانی فرا خواهد رسید که طلا دوباره جذابیت پیدا می‌کند، اما اکنون آن زمان نیست.»

دوره مستر کلاس طلا

جامع‌ترین دوره آموزشی طلا

این دوره در مجموعه یوتوفارکس تهیه شده و نتیجه سال‌ها تجربه در حوزه معامله‌گری طلا و فارکس است. این دوره توسط مجموعه‌ای از معامله‌گران حرفه‌ای یوتوفارکس تهیه شده است. با خرید این دوره از تجربه چندین معامله‌گر بهره‌مند خواهید شد.

دوره طلا

علیرغم شرایط سختی که طلا در آن قرار دارد، مویا گفت که نسبت به طلا در هفته آینده خنثی است زیرا بازده اوراق قرضه ممکن است به اوج خود نزدیک شده باشد. وی افزود که به نظر می‌رسد مومنتوم فروش طلا در حال کاهش است.

او گفت: «برای اینکه فشار فروش بر طلا به قوت خود باقی بماند، بازده اوراق قرضه جهانی ممکن است نیاز به رشد بیشتر داشته باشند.»

با این حال، اکثر تحلیلگران معتقدند کاهش قیمت طلا در کوتاه‌مدت محتمل‌تر است. انتظارات فزاینده‌ای وجود دارد که جروم پاول رئیس فدرال رزرو که هفته آینده در گردهمایی سالانه جکسون هول سخنرانی می‌کند، لحن هاوکیش خود را حفظ می‌کند و سیگنال می‌دهد که نرخ بهره برای مدت طولانی‌تری بالاتر باقی خواهد ماند.

ایکس چیف

ریکاردو اوانجلیستا، تحلیلگر ارشد در ActivTrades گفت: « در حال حاضر بازارها در حال قیمت‌گذاری یک دوره طولانی از نرخ بهره بالا در ایالات متحده هستند، روندی که از دلار حمایت می‌کند و تأثیر منفی بر روی این فلز گرانبها دارد. در نتیجه قیمت طلا احتمالا تحت فشار باقی خواهد ماند و حمایت کلیدی بعدی، سطح 1875 دلار خواهد بود.»

این هفته، 16 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، ده تحلیلگر معادل 63 درصد نسبت به طلا در کوتاه‌مدت نزولی هستند. دو تحلیلگر معادل 13 درصد، در هفته آینده نسبت به طلا صعودی هستند و چهار تحلیلگر معادل 25 درصد، پیش‌بینی حرکت قیمت در یک محدوده رنج را دارند.

این در حالی است که در نظرسنجی آنلاین 941 نفر شرکت کردند. از این تعداد، 415 نفر معادل 44 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده هستند. 386 نفر دیگر معادل 41 درصد گفتند که قیمت طلا در هفته آینده کاهش می‌یابد، در حالی که 140 نفر معادل 15 درصد در کوتاه‌مدت نسبت به طلا سوگیری خنثی اتخاذ کردند.

سنتیمنت مختلط در کنار رشد بازده اوراق قرضه، شرایط را برای طلا سخت کرده‌اند

آدریان دی، رئیس موسسه مدیریت دارایی آدریان دی، گفت در حالی که او انتظار دارد قیمت طلا در چند ماه آینده افزایش یابد، سرمایه‌گذاران نباید حرکت کوتاه مدت قیمت را نادیده بگیرند.

او گفت: «بسیار نادر است که شاهد چنین ریزش قیمتی باشیم و کاهش قیمت ادامه پیدا نکند. من فکر می‌کنم باید انتظار داشته باشیم که قیمت طلا در هفته آینده کاهش یابد، اما این کاهش، در چشم انداز بلندمدت قیمت که صعودی است تغییری ایجاد نمی‌کند.»

جیمز استنلی، استراتژیست بازار در Stone X، گفت با وجود اینکه او انتظار دارد پاول در هفته آینده لحنی خنثی در جکسون هول داشته باشد، اما همچنان برای طلا دشوار است که چشم‌انداز تکنیکال نزولی خود را تغییر دهد.

او گفت: «صحبت‌های پاول نسبتاً خنثی خواهند بود و تا قبل از نشست فدرال رزرو در ماه سپتامبر، سوگیری واضحی اتخاذ نخواهد کرد، و من فکر می‌کنم حذف برخی فشارها از روی طلا تا حدودی می‌تواند به آن اجازه دهد مقداری از کاهش قیمت خود در هفته قبل را جبران کند. اما من همچنان سوگیری نزولی خود را حفظ می‌کنم، زیرا هفته قبل طلا در بازار اسپات یه زیر یک سطح قیمتی خیلی مهم (1900 دلار) رفت و همچنان محدوده رنج 3 ساله بازار به قوت خود باقی مانده است.»

با این حال، هنوز چندین تحلیل‌گر نسبت به طلا صعودی هستند. میشل اشنایدر، مدیر آموزش و تحقیقات بازرگانی در MarketGauge، گفت که علیرغم این موج فروش، طلا همچنان حمایت‌های کلیدی خود را حفظ کرده است. بازار طلا توانسته است خود را در بالای سطح حمایتی در بالای کف‌های قیمتی ماه مارس نگه دارد.

او گفت: «من نگران طلا نیستم و به دنبال خرید آن در سطوح پایین‌تر هستم.»

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

4 دیدگاه در “سنتیمنت مختلط در کنار رشد بازده اوراق قرضه، شرایط را برای طلا سخت کرده‌اند
  1. آواتار Mahdi,salimi Mahdi,salimi گفت:

    بنظرتون طلا میتونه محدوده ۱۵۰۰-۱۶۰۰ رو ببینه؟
    وه عواملی باعث میشن طلا زیاد تضعیف بشه؟
    اگر رکود بوجود بیاد و اورگرند بطور کامل ورشکست بشه برا طلا چه تحلیلی دارین

    1. بعیده طلا به اون محدوده برسه مگر این که برای مدت طولانی دلار قوی بشه. شاید اگر 9 ماه متوالی دلار قوی بشه طلا بتونه نزدیک بشه به اون محدوده.

      1. آواتار Mahdi,salimi Mahdi,salimi گفت:

        بنظرتون اکر بحث اورگرند جدی تر بشه و پشت سر اون باعث تضعیف اقتصاد جهانی بشه،احتمالا به نفع طلا میتونه باشه؟

  2. آواتار خشایار خشایار گفت:

    بسیار مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایکس چیف
نورد اف ایکس
تامین سرمایه
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

پراپ فرم پراپی