تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 26 سپتامبر

زمان مطالعه: 4 دقیقه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 26 سپتامبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 4 مهر

  • شرایط ایتالیا پس از دراگی

بازارهای فارکس هفته را بسیار آشفته آغاز کردند. پوند و یورو هر دو به دلیل تصمیمات سیاسی که به ترتیب در بریتانیا و ایتالیا اتخاذ شده‌اند، به شدت مجازات می‌شوند.

جناح راست ایتالیا

همانطور که انتظار می رفت، نامزد راست افراطی جورجا ملونی در انتخابات دیروز اکثریت آرا را در ایتالیا به دست آورد و حزب برادران ایتالیا (Brothers of Italy) بیش از 25% از آرا را از آن خود کرد، در حالی که در سال 2018 تنها 4.4% آرا را به دست آورده بود. ائتلاف جناح راست با حرب Salvini’s League و فورزا ایتالیا (Forza Italia) حدود 43% آرا را به دست آورد. این مشارکت کم پیامد وحشتناک همه گیری ویروس کرونا، جنگ و بحران انرژی است.

واضح است که دولت آینده ملونی با جاده‌ای پر از دست انداز مواجه خواهد شد، چرا که بحران انرژی در حال رخ دادن است، تورم سرسام آور است، نرخ بهره به شدت افزایش می‌یابد، در حالی که یورو همچنان در حال سقوط است (بخشی از آن به خاطر خود ایتالیاست) و از همه بدتر این قاره به سمت رکود پیش‌ می‌رود.

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

البته بیشتر مشکلات ایتالیا برای هر رهبر که زمام کشور را در دست بگیرد صادق است، اما بزرگترین نگرانی سرمایه گذاران در مورد ملونی این است که آیا دولت جدید راست افراطی ایتالیا از اصلاحاتی که دراگی انجام داده تا به ایتالیا کمک کند اتحادیه اروپا را در کنار خود نگه دارد، منحرف خواهد شد یا خیر. دراگی به خوبی می‌دانست چگونه با بقیه اروپا کنار بیاید اما این موضوع در مورد ملونی صدق نمی‌کند.

بریتانیا نمونه بسیار خوبی از گوسفندی تنها در بحبوحه حمله گرگها است.

جفت ارز EURUSD امروز صبح نابود شد. این جفت ارز به محدوده 0.9550 رسید و مطمئناً تحت فشار باقی خواهد ماند چرا که بازده اوراق ایتالیا احتمالاً از بقیه ناحیه یورو جدا شده و رشد خواهد کرد. افزایش بازده بین اوراق قرضه ایتالیا و آلمان احتمالاً به کاهش یورو منجر خواهد شد.

در نتیجه، بانک مرکزی اروپا باید سیاست نرخ بهره خود را تهاجمی‌تر کند تا از فروپاشی یورو جلوگیری کند. اما ممکن است این امر منجر به بازگشت سریع یورو نشود تا از مارپیچ تورمی بالاتر جلوگیری کند.

همچنین ارقام PMI که جمعه گذشته منتشر شد، چندان امیدبخش نبود. فعالیت بخش خصوصی در ناحیه یورو برای سومین ماه متوالی به دلیل افزایش تورم و هزینه‌های انرژی کاهش یافت. جدیدترین داده‌های PMI نشان می‌دهد که اقتصاد اروپا در این سه ماهه 0.1% کوچک می‌شود و اوضاع تا پایان سال وخیم‌تر خواهد شد

شرایط در سمت دیگر وخیم‌تر است

اما وضعیت در سمت دیگر وخیم‌تر است. سرمایه گذاران واقعاً از «بودجه کوچک» که جمعه گذشته در بریتانیا اعلام شد متنفر بودند. سرمایه‌گذاران انتظار یک بسته هزینه عظیم انرژی از سوی دولت لیز تراس را داشتند، اما این بسته حتی بزرگتر از انتظارات بازار بوده است.

بریتانیا یک بسته 161 میلیارد پوندی را اعلام کرد که شامل بزرگترین کاهش مالیات از سال 1972 می‌شود – حدود 50% بیشتر از آنچه سرمایه گذاران پیش بینی می‌کردند. قبوض انرژی در 6 ماه آینده حدود 60 میلیارد پوند برای بریتانیا هزینه خواهد داشت و امید‌ها حاکی از این هستند که نرخ رشد سالانه 2.5 درصدی را برای بریتانیا فراهم کند. البته این نظر سیاستمداران است.

آنچه بازار از این بسته برداشت می‌کند این است: چه کسی این هزینه‌ها را تامین مالی خواهد کرد؟ بازده اوراق 10 ساله بریتانیا نسبت به هفته گذشته بیش از 20% افزایش یافته است.

اگر حتی واکنش در بازده اوراق دولتی طبیعی باشد، واکنش بازار در سهام و پوند نگران کننده است.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

در حالت عادی، انتظار می‌رود که یک بسته هزینه‌های مالی عظیم از سمت یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان، حداقل باعث افزایش ارزش بازار سهام و پوند شود. این بسته می‌توانست بازار سهام را تقویت کند چرا که مقدار پولی که به سیستم وارد می‌شود باید شروع به گردش در اقتصاد و جیب مشاغل کند و باعث روند صعودی شود. اما FTSE با انتشار این خبر نزدیک به 2% کاهش یافت.

همچنین این بسته باید پوند را افزایش می‌داد، چرا که چنین هزینه‌های مالی هنگفت واکنش مناسب بانک مرگزی انگلستان را در پی خواهد داشت. اکنون انتظار می‌رود در جلسه بعدی بانک مرکزی با افزایش 1 درصدی نرخ بهره پاسخ دهد تا اطمینان حاصل شود که تورم فراتر نمی‌رود.  اما پوند سقوط کرد. قیمت GBPUSD امروز صبح در جلسه معاملاتی آسیا به زیر 1.0350 رسید. قطعا این جفت ارز به نرخ برابری در آینده نزدیک خواهد رسید.

وزیر خزانه داری بریتانیا به سرمایه گذاران چه گفت؟ “بازار آنچه را که بخواهد انجام خواهد داد”!

تنها امید در اینجا این است که شاهد سرخوشی در اقتصاد بریتانیا باشیم تا به سرمایه‌گذاران در هضم اطلاعات کمک کند، اما احتمالاً چند سال آینده برای بریتانیا سخت خواهد بود.

از دلار آمریکا چه خبر؟

شاخص دلار افزایش یافت و از مرز 114 به طور موقت عبور کرد.

طلا نیز به دلیل قدرت دلار به محدوده 1626 دلار سقوط کرد.

نفت آمریکا با توجه به نگرانی‌های فزاینده در مورد رکود اقتصادی به زیر 80 دلار سقوط کرد. البته اوپک نمی‌تواند در زمینه ارزان‌تر شدن نفت کاری انجام دهد چرا که آنچه منجر به افت بازار شده، نگرانی از رکود در آینده است.

شاخص S&P 500 به پایین‌ترین سطح از تابستان امسال رسید اما همچنان بالاتر از کف قمیتی تابستان است. شاخص داو جونز پایین‌تر از محدوده حمایتی 30000 قرار گرفت و پایین‌تر از کف قیمتی فصل تابستان و در پایین‌ترین از نوامبر سال 2020 قرار دارد.

حتی با توجه به این که امروز صبح قیمت معاملات آتی شاخص FTSE اندکی مثبت بود، معاملات آتی عمدتاً به شروع نزولی بازار اشاره دارند. سنتیمنت همچنان بدبیانه است. گلدمن ساکس برآورد پایان سال خود را برای S&P500 از 4300 به 3600 کاهش داد.

اگر هم بازارهای سهام و هم بازارهای اوراق افت کنند، به فدرال رزرو این انتخاب داده نمی‌شود که به همان اندازه که برنامه‌ریزی شده بود به سیاست‌های انقباضی خود ادامه دهد، حتی اگر تورم با سرعتی که سیاست گذاران ایالات متحده در نظر دارند پایین نیاید.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟