ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

گزارشات مختلط، داده‌های مختلط و سنتیمنت مختلط

گزارشات مختلط، داده‌های مختلط و سنتیمنت مختلط

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 5 بهمن

  • گزارشات مختلط، داده‌های مختلط و سنتیمنت مختلط

روز گذشته به جزء نوسانات سنگین در زنگ بازگشایی بازار بورس نیویورک، رویداد خاصی در جلسه معاملاتی آمریکا رخ نداد.

شاخص S&P 500 حوالی محدوده 4 هزار نوسان کرد و حرکات بزرگ صعودی یا نزولی نداشت. سرمایه‌گذاران در مواجه با گزارشات درآمدزایی مختلط شرکت‌ها و داده‌های مختلط اقتصادی مردد هستند.

هر دو شاخص PMI خدماتی و تولیدی بهتر از انتظارات منتشر شدند اما هر دو در محدوده انقباض باقی ماندند. شاخص تولیدی فدرال رزرو ریچموند به 11- سقوط کرد که نسبت به انتظارات (5-) بسیار پایین‌تر بود.

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

به طور خلاصه، داده‌ها کاهش خاصی در فعالیت اقتصادی ایالات متحده را تأیید می‌کند، اما اشاره‌ای به سقوط نمی‌کنند.

بازده اوراق 2 ساله خزانه داری آمریکا برای دومین جلسه معاملاتی متوالی کاهش یافت چرا که افت داده‌ها منجر شد اعضای داویش بانک مرکزی آمریکا تقویت شوند.

اما در سطوح فعلی، بازار سواپ افزایش 48 نقطه پایه‌ای نرخ بهره در دو جلسه آینده بانک مرکزی آمریکا را سیگنال می‌دهد. این بدان معناست که با توجه به فعالیت‌های فعلی در بازار سواپ، احتمال عدم افزایش نرخ بهره پس از نشست فوریه فدرال رزرو، حدود 8% است.

اگر این مسئله منجر شده باشد که شاخص S&P500 در محدوده 4 هزار با تقاضا همراه باشد، می‌تواند نگران کننده قلمداد شود.

گزارشات درآمدزایی

شاخص S&P 500 هم می‌تواند از گزارش درآمدزایی شرکت مایکروسافت رشد کند و هم می‌تواند کاهش یابد. شرکت مایکروسافت گزارش بهتر از انتظاراتی را منتشر کرد اما نتایج چندان امیدبخش نبودند. درآمد – که با کندترین سرعت از سال 2016 رشد کرده بود – کمی از انتظارات پایین‌تر منتشر شد، اما سود هر سهم از برآوردها بهتر بود. بخش Intelligent Cloud  حدود 18٪ رشد داشته، چرا که بخش خدماتی Azure (سرویس محاسبات ابری که توسط مایکروسافت برای مدیریت برنامه‌های کاربردی از طریق مراکز داده مایکروسافت ارائه شده) حدود 31٪ رشد کرده بود. هر چند این شرکت کندتر از سه ماهه گذشته اما بهتر از حد انتظارات عمل کرد و با توجه به معامله ChatGPT با چشم انداز بهتری دارد.

معاملات آتی شاخص S&P 500 افت 0.40 درصدی را نشان می‌دهند.

امروز شرکت تسلا گزارش خود را منتشر می‌کند. هیچ کس نمی‌تواند با اطمینان اعلام کند پس از انتشار این گزارش چه اتفاقی برای قیمت سهام این شرکت رخ خواهد داد.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

تسلا عملکرد خوبی داشته و اعلام کرد که تحویل خودروهای در سه ماهه بی سابقه بوده، اما رکورد تحویل برای برآورده کردن انتظارات بازار در سه فصل گذشته کافی نبود. متأسفانه انتظارات، قیمت بازار را رقم می‌زند و از دست دادن آن‌ها برای قیمت سهم چیز خوبی نیست.

بازار فارکس

دلار همچنان به دلیل افت داده‌های اقتصادی، افت نگران کننده‌ انتظارات از فدرال رزرو تحت فشار باقی مانده در حالی که یورو در پی انتشار داده‌های PMI روز گذشته تقویت شد.

امروز صبح مجددا جفت ارز EURUSD محدوده 1.09 را لمس کرد. افزایش واگرایی بین بانک مرکزی اروپای هاوکیش و انتظارات داویش از بانک مرکزی آمریکا همچنان محرک رشد این جفت ارز باقی مانده است. اما مراقب باشید چرا که این جفت ارز وارد محدوده اشباع خرید می‌شود که می‌تواند رالی به سمت محدوده هدف 1.10 را متوقف کند.

در انگلیس اعداد به اندازه اروپا دلربا نبوند و هیچ کس تعجب نکرد که با توجه به اعتصاب‌ها شاهد کاهش PMI بخش خدماتی در ژانویه به محدوده 48 باشیم. از سوی دیگر، شاخص PMI بخش تولیدی کمتر از حد انتظار کاهش یافت، اما گزارش جدید حاکی از آن است که تعداد شرکت‌های بریتانیایی که با سقوط مواجه هستند، در پایان سال گذشته بیش از یک سوم افزایش یافته است.

جفت ارز GBPUSD افت شدیدی را تجربه کرد و EURGBP در محدوده میانگین متحرک 50 و 100 روزه با تقاضا همراه شد و به دلیل رشد یورو باید بتواند به رشد خود ادامه دهد.

در کانادا، بانک مرکزی کانادا آماده می‌شود تا نرخ بهره را 0.25% افزایش دهد. جفت ارز USDCAD تلاش می‌کند تا از محدوده حمایتی 1.3350 عبور کند اما قیمت نفت خام به این مسئله کمکی نمی‌کند. نفت خام آمریکا همچنان سد محکم 82 دلاری و میانگین متحرک 100 روزه را پیش رو دارد و نمی‌تواند آن را به سمت بالا بشکند.

داده‌های API نشان داد که ذخایر آمریکا در هفته گذشته تقریباً 3.4 میلیون بشکه افزایش یافته، که نشان می‌دهد اطلاعات رسمی‌تر گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) نیز می‌تواند امروز خریداران را ناامید کند.

اما چشم انداز میان مدت برای نفت خام همچنان مثبت است. بنابراین تا زمانی که محدوده حمایتی میانگین متحرک 50 روزه در محدوده 78 دلار حفظ شود، افت‌های قیمتی فرصت‌های معاملاتی خرید مناسبی هستند.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟