بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

ظهور مجدد نگرانی‌ها از هاوکیش بودن بانک مرکزی آمریکا

ظهور مجدد نگرانی‌ها از هاوکیش بودن بانک مرکزی آمریکا

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 10 آبان

پیش از جلسه بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه و نگرانی‌ها در مورد لحن هاوکیش بانک مرکزی آمریکا، بازار سهام سقوط کرد و بازده اوراق افزایش یافتند.

فدرال رزرو جلسه دو روزه خود را آغاز می‌کند و انتظارات در مورد این جلسه مختلط هستند. فدرال رزرو می‌تواند پایان سیاست‌های تهاجمی نرخ بهره را اعلام کند و سیگنال افزایش آهسته‌تر نرخ بهره را برای ورود به مرحله نهایی سیاست‌های انقباضی، قبل از توقف کامل، نشان دهد.

بنابراین ما به نقطه‌ای رسیدیم که پس از 4 بار افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره، بانک مرکزی آمریکا می‌تواند در ماه دسامبر نرخ بهره را 0.50% افزایش دهد. سپس فصل نهایی با چندین افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره در سه ماهه اول سال 2023 فرا خواهد رسید و در نهایت بانک مرکزی امریکا توقفی خواهد داشت.

اما در اینجا ریسکی وجود دارد. سرمایه‌گذاران در کمین هستند تا فدرال رزرو لحن خود را ملایم کند. هر نوع نشانه‌ای از یک فدرال رزرو کمتر هاوکیش می‌تواند بازارهای اوراق قرضه و سهام را افزایش دهد. این دقیقاً همان چیزی است که فدرال رزرو نمی‌خواهد اتفاق بیفتد. رالی گسترده در بازارها، انتظارات تورمی و تورم را افزایش می‌دهد در حالی که تورم به هیچ وجه به هدف سیاست ۲ درصدی فدرال رزرو نزدیک نیست.

بنابراین، اگر در این جلسه شاهد یک جنگجوی مصمم با تورم باشیم که آماده است همه چیز را برای مبارزه با تورم فدا کند، می‌توانیم پایان رالی بازار نزولی را پیش‌بینی کنیم و انتظار کف‌های تازه‌ای را در این چرخه فروش داشته باشیم.

با این حال اگر پاول لحن هاوکیش معقولانه‌ای داشته باشد، می‌توانیم شاهد روند تثبیتی با امید به بهبودی بیشتر  باشیم.

شاخص S&P 500 میانگین متحرک 100 در تایم فریم روزانه را برای اولین بار در یک ماه اخیر لمس کرد و تقریبا نیمی از افت خود از سقف قیمتی فصل تابستان را جبران کرد. فشار فروش دیگری در این شاخص می‌تواند منجر شود این شاخص به محدوده 3400 برسد و الگوی ABCD که از ماه مارس تشکیل شده را ادامه دهد.

تورمی که از ناکجا پدیدار شد

تورم ناحیه یورو در ماه اکتبر به رکورد 10.7% رسید در حالی که انتظارات 10.2% بودند. لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، بیان کرد این تورم از ناکجا پدیدار شد. وی  یک دهه و نیم خرید تهاجمی اوراق قرضه که پایه‌های جهش کنونی تورم هستند و همه‌گیری ویروس کرونا، جنگ و بحران جهانی انرژی آن را تقویت کرده‌اند را نادیده گرفت.

بازده اوراق ناحیه یورو به دلیل این انتظار که تورم بالاتر به معنای افزایش بیشتر نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در آینده باشد، افزایش یافت. اما یورو رشد نکرد، چرا که معامله‌گران ارز در کنار افزایش نرخ‌های بهره در حال قیمت گذاری نگرانی‌ها در زمینه رکود هستند. جفت ارز EURUSD بازگشتی داشته و میانگین متحرک 50 در تایم فریم روزانه را لمس می‌کند. سرمایه‌گذاران مجددا به سمت خرید دلار حرکت می‌کنند تا خود را در برابر بیانیه هاوکیش بانک مرکزی در جلسه فردا محافظت کنند. این احتمال وجود دارد که میانگین متحرک 50 به سمت پایین شکسته شود و جفت ارز EURUSD به محدوده 0.9890 برسد.

اخبار دیگر مناطق

بانک مرکزی استرالیا طبق انتظارات نرخ بهره را 0.25% افزایش داد و بیان کرد که افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داشت اما همه چیز به داده‌های اقتصادی بستگی دارد. پیش‌تر در هفته گذشته و در جلسه بانک مرکزی اروپا چنین اظهاراتی را شنیده بودیم. جفت ارز AUDUSD رشد کرد چرا که دلار امروز صبح کمی تضعیف شده بود.

در سوئیس، بانک مرکزی سوئیس (SNB) از زیان 142 میلیارد فرانکی در 9 ماه اول سال خبر داد. کاهش ارزش ارزها مخصوصا یورو مقصر این امر اعلام شده است.

طلا همچنان تحت فشار باقی مانده است. محدوده 1615 دلار محدوده حمایتی مهم بعدی است. اگر دلار به دلیل بیانیه هاوکیش بانک مرکزی آمریکا در این هفته قوی باقی بماند، فروشندگان طلا می‌توانند از محدوده حمایتی 1615 دلار عبور کنند و برای اولین بار از آوریل سال 2020 به سمت محدوده 1500 دلار حرکت کنند.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟