بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

رشد سهام نِتفلیکس ، افت پروکتر اَند گَمبل

رشد سهام نِتفلیکس ، افت پروکتر اَند گَمبل

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 30 دی

  • رشد سهام نِتفلیکس ، افت پروکتر اَند گَمبل (P&G)

شاخص S&P 500 برای سومین روز پیاپی کاهش یافت. بازده اوراق خزانه داری آمریکا بازگشتی داشت در حالی که دیروز آمریکا به سقف بدهی خود رسید.

عملکرد خیره کننده نِتفلیکس

در حالی بازار انتظار داشت تنها حدود 4.5 میلیون اشتراک به نتفلیکس اضافه شود، این پلتفرم در سه ماهه گذشته نزدیک به 7.7 میلیون اشتراک جدید اضافه کرده بود. برنامه مگان و هری، در کنار دیگر برنامه‌های محبوب در سه ماهه چهارم دلیل این مسئله بودند. سهام این شرکت حدود 10% افزایش یافت.

چرا سهام این شرکت بیشتر رشد نکرد؟

چرا که سود هر سهم (EPS) تا حد زیادی نسبت به برآوردها کمتر اعلام شد که دلیل آن افت نسبت به اوراق یورویی بود – یورو از ماه اکتبر تا پایان سال گذشته 10% افزایش یافته بود. با این حال حاشیه سود شرکت همچنان بالاتر از انتظارات تحلیلگران بود.

این گزارش آرامشی را برای نِتفلیکس به همراه داشت چرا که سهام این شرکت روز گذشته با 3% افت معامله می‌شد. احتمالا شاهد رشد این سهم به محدوده 350 دلار باشیم، سطحی که قبل از دومین افت بزرگ سال گذشته در آوریل معامله می‌شد. اما سطح قبل از افت ژانویه گذشته (حدود 500 دلار) رویایی دور از دسترس به نظر می‌رسد، به خصوص با توجه به این که پیش‌بینی می‌شود رشد بازار سهام در اوایل سال به آرامی محو شود، شاخص S&P 500 برای سومین روز متوالی کاهش یافت و نتوانست از محدوده مقاومتی بسیار مهم خود در بالای سطح 4000 عبور کند. میانگین متحرک 200 روزه نیز در این محدوده قرار گرفته است و هیچ توجیه عمده‌ای در سطح شرکت‌ها یا کلان اقتصادی برای رالی بیشتر وجود ندارد.

در زمینه شرکت‌ها، پروکتر اَند گَمبل (P&G) به اندازه نِتفلیکس خوش شانس نبود. فروش این شرکت پس از افزایش 10 درصدی قیمت‌ها در سه ماهه چهارم 6% کاهش یافته بود. افزایش قیمت محصولات P&G ممکن است به نقطه حساسی رسیده باشد که مشتریان دیگر حاضر به پرداخت آن‌ها نباشند.

ترکیبی از اخبار بد

مقامات فدرال رزرو با وجود کاهش تورم و کاهش فعالیت‌ها، از اظهارات خود برای افزایش نرخ‌ها عقب نشینی نمی‌کنند و مدام تکرار می‌کنند که نرخ‌ها بالاتر رفته و برای مدت طولانی بالا می‌مانند.

بانک‌ها و مؤسسات بزرگ موافق هستند که ایالات متحده با یک رکود خفیف مواجه است.

در همین حال، داده‌های مشاغل ایالات متحده همچنان به اندازه کافی قوی به نظر می‌رسند که افزایش نرخ بهره را از سوی فدرال رزرو توجیه کند. دیروز، مدعیان بیکاری در ایالات متحده برای اولین بار از سپتامبر گذشته به زیر 200000 رسید و تاثیر خبرهایی مبنی بر اینکه مایکروسافت و آمازون با هم 28000 شغل را کاهش می‌دهند را تعدیل کردند. این که این افراد در کجای آمار لحاظ می‌شوند، کسی نمی‌داند!

علاوه بر همه این‌ها، ایالات متحده دیروز به سقف بدهی خود رسید و شروع به استفاده از اقدامات ویژه برای جلوگیری از نکول کرد. وزارت خزانه داری ایالات متحده در حال تغییر سرمایه‌گذاری در دو صندوق دولتی برای بازنشستگان است – اقدامی که به اندازه کافی پول نقد آزاد می‌کند تا به دولت ایالات متحده اجازه دهد تا مخارج خود را تا ژوئن پرداخت کند.

در حال حاضر، هیچ نشانه‌ای از توافق بین جمهوری خواهان و دولت بایدن وجود ندارد. بایدن نمی‌خواهد هزینه‌کردها را کاهش دهد.

بازار فارکس

شاخص دلار همچنان تحت فشار نزولی باقی مانده است.

با وجود این که داده‌ها نشان دادند تورم ژاپن طبق انتظارات در دسامبر به 4% رسیده، جفت ارز USDJPY افزایش یافت. جفت ارز EURUSD همچنان در محدوده 1.08 و جفت ارز GBPUSD در محدوده 1.24 معامله می‌شوند.

جفت ارز EURGBP در نتیجه این که پوند به طرز شگفت انگیزی در این هفته قوی‌تر بود به محدوده میانگین متحرک 50 روزه و 100 روزه کاهش یافت.

قدرت پوند در نتیجه رشد دستمزد نزدیک به رکورد و تورم بالای 10% است. اما اگر از آقای بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، بپرسید دو ماه کاهش تورم « نشانه‌ای برای آغاز روند بهبودی است.»

وقتی تورم در بریتانیا هنوز بالای 10% است، واضح است که دیدگاه بیلی، بیش از حد خوش‌بینانه است.

بدتر از آن، شاخص صبحانه انگلیسی بلومبرگ در مقایسه با سال گذشته به طور متوسط 20٪ افزایش یافته است، چرا که قیمت چای کیسه‌ای 10٪ بیشتر، کره و تخم مرغ 30٪ گران‌تر و قیمت شیر 50٪ افزایش یافته است!

یا آقای بیلی صبحانه یک بریتانیایی متوسط را نمی‌‌خورد یا حقوق متوسط یک بریتانیایی را دریافت نمی‌کند!!

با این حال انتظار می‌رود بانک مرکزی انگلیس در جلسه بعدی نرخ بهره را 0.50% افزایش دهد و همین انتظارات منجر به رشد پوند شده است.

با این حال، در ناحیه یورو، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، واقع بینانه‌تر به نظر می‌رسد. او قبول دارد که تورم حدود 9%هنوز برای اروپا “بسیار بالا” است و بانک مرکزی اروپا (ECB) باید با افزایش بیشتر نرخ‌ها به مبارزه با آن ادامه دهد.

توماس جردن، رئیس بانک مرکزی سوئیس (SNB)، نیز با این دیدگاه موافق است. وی اعلام کرد احتمالاً در سوئیس افزایش نرخ بهره بیشتری لازم است، حتی اگر تورم نسبتاً پایین یعنی در محدوده 2.8٪ باشد.

سیاست‌های انقباضی‌تر بانک مرکزی سوئیس، همراه با شکاف تورمی بین سوئیس و ایالات متحده، از حرکت نزولی بیشتر USDCHF به سمت محدوده 0.90 حمایت می‌کند.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟