بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

انتظار رالی دارایی‌های ریسکی در پی سخنرانی پاول را نداشته باشید

انتظار رالی دارایی‌های ریسکی در پی سخنرانی پاول را نداشته باشید

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 11 آبان

  • انتظار رالی دارایی‌های ریسکی در پی سخنرانی پاول را نداشته باشید

پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، امروز در سخنرانی خود احتمالا امید اعضای داویش بانک مرکزی و رالی اخیر دارایی‌های ریسکی را سرکوب خواهد کرد.

این حداقل چیزی است که آخرین داده‌های اقتصادی ایالات متحده نشان می‌دهد.

جمعه گذشته، شاخص PCE هسته (CORE) ایالات متحده افزایش بیشتری را در قیمت‌های مصرف کننده نشان داد. اگرچه این رشد کندتر از انتظارات تحلیلگران بود، اما PCE هسته در ایالات متحده در سپتامبر به بالای 5% رسید.

گزارش فرصت‌های شغلی دیروز 437000 فرصت شغلی دیگر را در ماه سپتامبر نشان داد و تعداد کل فرصت‌های شغلی را به 10.72 میلیون شغل رساند.

به طور خلاصه در حال حاضر، بازار کار ایالات متحده رقابتی نیست و تورم ایالات متحده کاهش نیافته است. بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که فدرال رزرو پایان چرخه انقباضی را اعلام کند و به نحوی باعث ایجاد یک سرخوشی مثبت در بازارهای سهام و اوراق قرضه شود چرا که در این صورت، هم تورم و هم بازار اشتغال ایالات متحده تقویت می‌شوند.

شاید پاول بتواند اشاره کند که با چهارمین افزایش متوالی 0.75 درصدی نرخ بهره، فدرال رزرو می‌تواند اندازه افزایش نرخ بهره خود را کاهش دهد، اما مطمئنا نمی‌تواند تعهد دهد چه زمانی و کجا، سیاست‌های انقباضی متوقف می‌شو‌ند.

پیش از انتشار بیانیه هاوکیش فدرال رزرو، بازده اوراق 3 ماهه ایالات متحده به بالای 4.20% رسید. در حالت عادی بازده این اوراق در 18 ماه آینده باید به این سطح می‌رسید. بازده اوراق 2 ساله به محدوده 4.50% بازگشت. شاخص دلار و بازده اوراق افزایش یافتند و بازار سهام آمریکا افت کرد.

شاخص نزدک که در بین شاخص‌های دیگر بازار سهام آمریکا حساس‌ترین است، بیش از 1% افت کرد و ممکن است اگر پس از جلسه بانک مرکزی آمریکا شاهد فشار فروش دیگری باشیم این شاخص روند نزولی خود را تا محدوده 10200 ادامه دهد و در راستای الگوی ABCD حرکت کند.

در سمت دیگر شاخص S&P 500 روز گذشته 0.41% افت کرد. اگر پاول در مبارزه خود علیه تورم همچنان بی رحم باقی بماند (در صورتی که می‌تواند به معنای درد بیشتر برای اقتصاد و بازارهای مالی باشد) این شاخص می‌تواند 12% دیگر افت داشته باشد و به محدوده 3400 برسد.

به نظر می‌رسد شاخص داو جونز در فضای سیاست‌های انقباضی عملکرد بهتری دارد چرا که بالاخره معامله بر اساس تورم عمدی (Reflation Trade) که در آن سرمایه‌گذاران از سهام رشدی (Growth Stocks) به سمت سهام ارزشی (Value Stocks) حرکت می‌کنند، در حال رخ دادن است. سهام ارزشی شرکت‌هایی با ارزش بازار بالا، که سود سهام خوبی تقسیم می‌کنند، سرانجام سرمایه‌گذاران را جذب کرده است. به همین دلیل است که داوجونز در رالی اکتبر عملکرد بهتری داشته و می‌تواند به عملکرد بهتر خود در برابر دیگر شاخص‌های اصلی بازار سهام آمریکا ادامه دهد.

آخر از همه اما نه از لحاظ اهمیت گزارش ADP چند ساعت قبل از جلسه بانک مرکزی آمریکا منتشر می‌شود و انتظار می‌رود در ماه اکتبر به زیر 200000 کاهش یابد. هر گونه غافلگیری مثبت احتمالاً باعث تقویت بیشتر اعضای هاوکیش فدرال رزرو می‌شود و منجر به افت دارایی‌های ریسکی می‌شود.

اخبار دیگر کشورها

بازار سهام چین به دلیل یک خبر تایید نشده در رسانه‌های اجتماعی مبنی بر این که چین به اقدامات خود در زمینه محدودیت‌های ویروس کرونا پایان می‌دهد، افزایش یافت. سخنگوی وزارت خارجه چین بیان کرد که از این موضوع بی اطلاع است. پس از این که یک مورد مبتلا در دیزنی لند (Disneyland) شانگهای کشف شد، این پارک با مردم داخل آن تعطیل شد! بنابراین نباید خیلی امیدوار باشیم!!

در انگلیس، اولین روز فروش اوراق توسط بانک مرکزی انگلیس موفقیت آمیز بود. بانک مرکزی انگلیس روز گذشته 750 میلیون پوند اوراق دولتی انگلیس از سبد برنامه QE خود به فروش رساند و قصد دارد طی 12 ماه آینده 40 میلیارد پوند اوراق را بفروشد.

دو هفته پیش، هیچ کس تصور نمی‌کرد که بانک مرکزی انگلیس به اولین بانک مرکزی بزرگ تبدیل شود که شروع به فروش اوراق قرضه خود کند آن هم بدون اینکه بازار را به آشوب بکشاند. این می‌تواند بدین معنا باشد که ریشی سوناک تا کنون خوب عمل کرده است.

با این اعتقاد که دولت سوناک ریاضت مالی را انتخاب خواهد کرد و هیچ چیز آنقدر دیوانه کننده نباشد که مجددا ویرانی به بار آورد، انتظار می‌رود بانک مرکزی انگلیس در جلسه فردا نرخ بهره را بیش از 0.75 افزایش ندهد.

روز گذشته به دلیل انتظارات هاوکیش از جلسه بانک مرکزی آمریکا دلار رشد کرد. جفت ارز EURUSD میانگین متحرک 50 را در تایم فریم روزانه لمس کرد. تنها پاول می‌تواند تصمیم بگیرد که آیا این جفت ارز لیاقت ماندن بالاتر از این سطح و عبور از محدوده برابری را دارد یا خیر.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟