افزایش مومنتوم افت دلار

زمان مطالعه: 3 دقیقه

افزایش مومنتوم افت دلار

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 25 فروردین

  • افزایش مومنتوم افت دلار

در جلسه معاملاتی روز پنج‌شنبه، شاهد کاهش ارزش دلار بودیم و این شاخص برخی سطوح کلیدی را شکست. مبارزه با روند نزولی دلار دشوار است حتی اگر جلسه امروز تهدیدی برای محیط ریسک پذیری در قالب گزارشات درآمدزایی بانک‌های ایالات متحده باشد.

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

دلار آمریکا: شاخص خرده فروشی و گزارشات درآمدزایی سه ماهه بانک‌ها در کانون توجهات

شاخص دلار روز گذشته به کف قیمتی ماه فوریه نزدیک شد. کاتالیزور این حرکت افزایش جزئی در آمار مدعیان بیکاری (کاهش محدودیت‌های عرضه در بازار کار) و PPI ضعیف‌تر (استقبال از تورم کاهنده) بودند. بار دیگر شاهد بودیم که بازار فارکس واکنش شدیدی را نشان داد.

افت دلار مسیر یک طرفه‌ای نخواهد داشت و امروز می‌‌تواند توسط تعدادی از عوامل تحت تاثیر قرار گیرد. انتشار ضعیف شاخص خرده فروشی می‌تواند برای دلار منفی باشد.

با این حال، چیزی که می‌تواند بازار را گیج کند، انتشار گزارشات سه ماهه اول بانک‌های بزرگ ایالات متحده مانند جی پی مورگان، سیتی و ولز فارگو است. در این گزارشات تمرکز بر پایه سپرده آنها با توجه به تحولات ماه گذشته است. خروج گسترده سپرده‌ها به صندوق‌های بازار پول تحت حمایت دولت ممکن است فاکتور منفی تلقی شود. به طور مساوی، افزایش بزرگ سپرده‌ها نیز می‌تواند عامل منفی در نظر گرفته شود، اگر به عنوان تضعیف پایه‌های سپرده بانک‌های منطقه‌ای مشکل‌دار ایالات متحده تلقی شود.

ریسک در این جا به یک گام نزولی در بازار سهام تبدیل می‌شود که ممکن است برخی از افزایش‌هایی را که در این هفته در ارزهای کامودیتی محور و بازارهای نوظهور مشاهده کردیم، تضعیف کند. در تصویر بزرگ‌تر، سرمایه‌گذاران به دنبال فروش دلار (پیشنهاد ما فروش USDJPY) هستند و شاخص دلار ممکن برای قرار گرفتن بالای محدوده 102 با مشکل مواجه شود.

یورو: رشد تا کنون منظم بوده است

تا به امروز رشد EURUSD منظم بوده و در این هفته هر روز حدود 70 پیپ رشد کرده است. جفت ارز EURUSD می‌تواند در هفته آینده به محدوده 1.1180 – 1.1250 برسد.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

با این حال، همانطور که در بالا ذکر شد، مسیر رشد این جفت ارز ممکن است یک طرفه نباشد. باید ببینیم بازارهای مالی در حوالی انتشار گزارشات درآمدزایی ایالات متحده چگونه واکنش نشان می‌دهند. با این حال، رشد یورو به دلیل انتشار کمی بهتر از انتظارات فعالیت‌های صنعتی بوده است – انتشار قوی تولیدات صنعتی ناحیه یورو در فوریه، نگرانی‌ها را برای بخش صنعتی آلمان کاهش داد – امروز در تقویم اقتصادی خبر مهمی برای یورو منتشر نمی‌شود و تنها سخنرانی ناگل، عضو بانک مرکزی اروپا، در کانون توجهات خواهد بود.

برای امروز محدوده 1.0980 – 1.10 در جفت ارز EURUSD مهم خواهد بود.

پوند: «شوک تقاضای مثبت» به پوند کمک می‌کند

در سخنرانی دیروز در واشنگتن، پیل، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی انگلیس، بیان کرد که بریتانیا ممکن است با “یک شوک تقاضای مثبت” ناشی از بیکاری پایینی که از مصرف حمایت کند، مواجه شود. این نشان می‌دهد که رویکرد پیل ممکن است در مورد سیاست پولی به “توقف افزایش نرخ بهره” تغییر نکرده باشد. در حال حاضر بازارهای مالی احتمال 80 درصدی را برای افزایش 0.25 نرخ بهره در جلسه 11 مه قیمت گذاری می‌کنند.

هفته آینده با انتشار داده‌های اشتغال و تورم، توجه بر داستان بانک مرکزی انگلیس بیشتر خواهد بود. در حال حاضر جفت ارز GBPUSD می‌تواند به دلیل تضعیف دلار رشد خود را ادامه دهد در حالی که EURGBP در محدوده 0.8800 با تقاضا همراه خواهد شد.

منبع: ING

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟