بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

داده‌های ضعیف آمریکا خلق و خوی اعضای هاوکیش بانک مرکزی آمریکا را تغییر داد

داده‌های ضعیف آمریکا خلق و خوی اعضای هاوکیش بانک مرکزی آمریکا را تغییر داد

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 4 آبان

  • داده‌های ضعیف آمریکا خلق و خوی اعضای هاوکیش بانک مرکزی آمریکا را تغییر داد

روز گذشته شاخص دلار و بازده اوراق خزانه داری آمریکا به دلیل داده‌های اقتصادی ضعیف آمریکا، افت کردند. این مسئله انتظارات هاوکیش فدرال رزرو را کاهش داد.

امروز جلسه بانک مرکزی کانادا برگزار می‌شود و این بانک بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد. همچنین امروز متا (META) گزارش درآمدزایی خود را منتشر خواهد کرد.

خوش‌بینی موقتی در بازار

روز گذشته به دلیل داده‌های اقتصادی ضعیف آمریکا، اکثر شاخص‌های بازار سهام آمریکا رالی داشتند اما پس از این که گزارش درآمدزایی گوگل و مایکروسافت نتوانست سرمایه‌گذاران را راضی کند، سنتیمنت بازار معکوس شد.

روز گذشته داده‌ها در ایالات متحده نشان داد که شاخص اطمینان مصرف‌کننده – کنفرانس بورد و شاخص تولیدی فدرال رزرو ریچموند به طور قابل توجهی بیش از حد انتظار کاهش یافتند. قیمت مسکن در ایالات متحده برای دومین بار متوالی در ماه اوت کاهش یافت.

آخرین داده‌ها برای انتظارات تورمی و برای ترس از رکود خوب بودند،  هر دو یک هفته قبل از اینکه فدرال رزرو برای اعلام افزایش 0.75 دیگر در نرخ‌های خود آماده شود، انتظارات هاوکیش بانک مرکزی آمریکا را کاهش می‌دهند.

بازده اوراق 2 ساله خزانه داری آمریکا پس از این که به سقف 15 سال اخیر خود رسید، کاهش یافته و بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا به محدوده 4.05% رسید. شاخص دلار 1% کاهش یافت و جفت ارز EURUSD و GBPUSD هر دو رشد کردند و از میانگین متحرک 50 در تایم فریم روزانه که نقش مقاومتی قوی از ابتدای سال و به خصوص پس از جنگ اوکراین داشته، عبور کردند.

جفت ارز USDCAD به کف قیمتی سه هفته اخیر رسید. پیش‌بینی می‌شود امروز بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را باز هم افزایش دهد. بانک مرکزی می‌تواند نرخ بهره را 0.75% افزایش دهد که احتمال رکود در کانادا را تا سال آینده بیشتر می‌کند.

در حال حاضر مهم است که توجه داشته باشیم که مخرج مشترک آخرین حرکت‌ها در بازار فارکس، کاهش دلار آمریکا است. حرکت نزولی دلار و بازده اوراق ایالات متحده به انتظارات فدرال رزرو بستگی دارد – هر آنچه که سایر بانک‌های مرکزی انجام می‌دهند در مقابل داستان اصلی دلار فرعی به نظر می‌رسد.

شایان ذکر است که انتظارات فدرال رزرو توسط داده‌های ضعیف و برخی اظهارنظرهای ملایم مقامات فدرال رزرو به تازگی شکل گرفته است. اما هنوز هیچ چیز رسمی به نرم شدن احتمالی لحن فدرال رزرو اشاره نکرده است. از این رو، سقوط اخیر دلار آمریکا و بازگشت مجدد بازار سهام ممکن است دوام نیاورد. با توجه به این که آخرین گزارش درآمدزایی غول‌های فناوری ایالات متحده در روز گذشته نتوانست سرمایه‌گذاران را خوشحال کند، رشدها همچنان آسیب پذیر هستند.

گزارشات درآمدزایی

بخش ابری گوگل در سه ماهه سوم رشد قابل توجهی 38 درصدی داشته، اما تجارت اصلی تبلیغات تنها 3% اعلام شد. بنابراین آلفابت هم از نظر درآمد و هم انتظارات سود ناامید کننده عمل کرد. قیمت سهام این شرکت 6.50% کاهش یافت.

مایکروسافت به لطف عملکرد بهتر از حد انتظار در فروش رایانه شخصی و بخش بهره وری، که شامل محصولاتی مانند آفیس و لینکدین است، توانست گزارش درآمد زایی فصلی و سود هر سهم را اندکی بهتر از انتظارات ارائه دهد. درآمد ابری 20% رشد کرد. اما این 20% به وضوح برای سرمایه گذاران جذاب نبود. سهام شرکت مایکروسافت نیز حدود 6.5 درصد سقوط کرد.

گزارشات دیگر شرکت‌ها مختلط بود و برخی شرکت‌ها گزارشات بهتر از پیش‌بینی ارائه دادند و به طور شگفت انگیزی چشم انداز خوش‌بینیانه‌ای داشتند. در حالی که شرکت FedEx دقیقا عکس این مسئله را انجام داد و چشم انداز بدبینانه‌ای داشت و سهام این شرکت افت قابل توجهی را تجربه کرد.

انتظار آتش بازی از متا نداشته باشید

مطمئناً اگر درآمدهای تبلیغاتی سایر غول‌های فناوری کاهش یافته، انتظار نداریم فیسبوک عملکرد بهتری را ارائه دهد.

پیش‌بینی می‌شود سود هر سهم (EPS) از 2.46 دلار به حوالی 1.90 دلار کاهش یافته باشد. تجارت چالش برانگیز تبلیغات، دلار قوی و رقابت فزاینده TikTok ممکن است بر گزارش درآمدزایی متا تأثیر گذاشته باشند. احتمال کمی وجود دارد که بخش متاورس به اندازه کافی چیز امیدوارکننده برای معکوس کردن گزارش این شرکت ارائه دهد.

مارک زاکربرگ امیدوار است که Meta’s Horizon Worlds، بازی ویدئویی چندنفره واقعیت مجازی، به یک میلیارد کاربر برسد. این بازی در فوریه بیش از 300000 کاربر داشت که در حال حاضر این آمار به زیر 200000 نفر رسیده است.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟