بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

داده‌های تورمی انگلیس و سخنرانی اعضای بانک مرکزی آمریکا در کانون توجهات

داده‌های تورمی انگلیس و سخنرانی اعضای بانک مرکزی آمریکا در کانون توجهات

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 26 آبان (17 نوامبر)

  • ادامه رشد دلار
  • داده‌های تورمی انگلیس و سخنرانی اعضای بانک مرکزی آمریکا در کانون توجهات

دلار همچنان در برابر رقیبان اصلیش قوی‌تر عمل می‌کند و شاخص دلار برای اولین بار در 16 ماه اخیر بالاتر از 96 قرار گرفته است. بهبود شاخص خرده فروشی آمریکا و افزایش بازده اوراق خزانه داری منجر به رشد دلار شد. سرمایه گذاران در انتظار داده‌های تورمی ناحیه یورو و انگلیس هستند. آمار مجوز ساخت و ساز و موارد شروع به ساخت مسکن در آمریکا نیز امروز منتشر خواهند شد. چندین عضو بانک مرکزی آمریکا نیز امروز سخنرانی خواهند داشت.

بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا به بالاترین سطح در 3 هفته اخیر و به محدوده 1.65% رسید. روز گذشته شاخص‌های اصلی بازار سهام آمریکا رشد نسبی داشتند.

بولارد، عضو بانک مرکزی آمریکا، از این بانک خواست تا در جلسات آینده لحن هاوکیش بیشتری داشته باشد. در سمت مقابل (داویش) دالی، دیگر عضو بانک مرکزی آمریکا، بیان کرد بانک مرکزی آمریکا باید در زمینه افزایش نرخ بهره برای مبارزه با تورم باید صبورانه عمل کند.

جفت ارز EURUSD برای اولین بار از ژوئیه سال 2020 به زیر محدوده 1.130 رسید. آلمان تایید پروژه نورد استریم 2 را تعلیق کرد و به همین دلیل قیمت گاز طبیعی در اروپا افزایش یابد. شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) سالانه ناحیه یورو مطابق پیش‌بینی‌ها 4.1% منتشر شد.

جفت ارز GBPUSD بالاتر از محدوده 1.3400 باقی ماند. سرمایه گذاران در انتظار داده CPI کشور انگلستان هستند. ( این شاخص که پیش‌بینی برای آن 3.9% بود، 4.2% اعلام شد.) انتشار بهتر از پیش‌بینی این داده می‌تواند احتمالات برای افزایش 20 واحد پایه‌ای (0.2%) نرخ بهره توسط بانک مرکزی در جلسه ماه دسامبر را افزایش دهد.

جفت ارز USDJPY با توجه به افزایش بازده اوراق خزانه داری و تقویت دلار، رشد خوبی را ثبت کرد. در حال حاضر این جفت ارز در بالاترین سطح از مارس سال 2017 و حوالی محدوده 115 معامله می‌شود.

روز سه‌شنبه طلا به محدوده 1880 دلار نزدیک شد اما در جلسه معاملاتی آمریکا با افتی همراه شد. از زمان انتشار داده CPI آمریکا، طلا به دلیل نگرانی‌ها از افزایش تورم مورد تقاضا قرار گرفته است. هر چند روز گذشته افزایش بازده اوراق منجر به افت این فلز گرانبها شد. در حال حاضر طلا حوالی 1850 دلار معامله می‌شود.

رمزارزها: بیت کوین روز سه‌شنبه بیش از 5% افت کرد و پایین‌تر از محدوده 60 هزار دلار قرار گرفت. اتریوم برای پنجمین روز پیاپی در محدوده منفی کار خود را پایان داد و در حال حاضر حوالی 4 هزار دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟