بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

پس از اتمام تعطیلات عید شکرگزار، حجم معاملات به میزان عادی بازگشت

پس از اتمام تعطیلات عید شکرگزار، حجم معاملات به میزان عادی بازگشت

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 9 آذر (30 نوامبر)

  • عقب نشینی دلار و بازده اوراق
  • توجهات معطوف داده‌های تورمی ناحیه یورو و سخنرانی پاول

پس از اتمام تعطیلات عید شکرگزار، حجم معاملات به میزان عادی بازگشته است. روز گذشته دلار در جلسه معاملاتی آمریکا قدرت گرفت اما افت شدید بازده اوراق خزانه داری منجر به افت دلار شد. شاخص قیمت مصرف کننده ماه نوامبر ناحیه یورو امروز منتشر می‌شود. در جلسه معاملاتی آمریکا نیز شاخص اطمینان مصرف کننده CB و شهادت جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، در مقابل مجلس سنا در مورد بانکداری، مسکن، امور شهری و یروس کرونا در کانون توجهات است.

پاول احتمالا عنوان خواهد کرد که عوامل موثر در افزایش تورم احتمالا در سال آینده نیز وجود خواهند داشت. در مورد گونه اُمیکرون (Omicron) ویروس کرونا، پاول تصدیق خواهد کرد که این گونه ریسک‌های نزولی در زمینه اشتغال و رشد اقتصادی وارد خواهد کرد و همچنین عدم قطعیت‌ها در زمینه تورم را افزایش خواهد داد.

بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا افت بیش از 2 درصدی داشت و حوالی 1.46% نوسان می‌کند. معاملات آتی بازار سهام آمریکا نشان می‌دهد فضای بازار به سمت ریسک گریزی حرکت کرده است. در چندین گزارش عنوان شده که احتمالا واکسن‌های فعلی در برابر این گونه جدید ویروس اثرگذار نخواهند بود. سرمایه گذاران نگران کند شدن سرعت فعالیت‌های اقتصادی هستند.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
تحلیل تکنیکال فارکس 30 نوامبر/ 9 آذر

جفت ارز EURUSD در ساعات اولیه جلسه معاملاتی اروپا رشد کرد و بالاتر از محدوده 1.1300 معامله می‌شود. انتظار می‌رود شاخص سالانه قیمت مصرف کننده ناحیه یورو برای ماه نوامبر 3.7% اعلام شود در حالی که برای ماه اکتبر این شاخص 4.1% بود.

جفت ارز GBPUSD بالاتر از محدوده 1.330 معامله می‌شود. امروز برای پوند داده اقتصادی مهمی قرار نیست منتشر شود و احتمالا تحرکات دلار، محرک حرکت این جفت ارز خواهد بود.

جفت ارز USDCAD همچنان روند صعودی را ادامه می‌دهد چرا که دلار کانادا به دلیل افت قیمت نفت، تضعیف شده است. امروز تولید ناخالص داخلی (GDP) کانادا منتشر می‌شود. این جفت ارز در بالاترین سطح از ماه سپتامبر در نزدیک محدوده 1.2800 معامله می‌شود. در همین حین قیمت نفت WTI برای اولین بار از 10 سپتامبر پایین‌تر از محدوده 68 دلار معامله می‌شود.

جفت ارز USDJPY ریزش شدیدی داشت و در حال حاضر حوالی 113.0 معامله می‌شود. افت بازده اوراق خزانه داری آمریکا بر این جفت ارز فشار مضاعفی وارد کرده است.

طلا برای عبور از محدوده 1800 دلار با مشکل مواجه شده اما افت این فلز گرانبها نیز محدوده باقی مانده چرا که دلار نیز وضعیت مناسبی ندارد.

رمزارزها: بیت کوین پایین‌تر از محدوده 57 هزار دلار و اتریوم پایین‌تر از محدوده 4500 دلار نوسان می‌کند.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟