نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۱ تا ۵ آذر: طلا در حال تثبیت

نظرسنجی هفتگی کیتکو Kitco

پس از کاهش احساسات در میان تحلیلگران وال‌استریت، قیمت طلا به دنبال تثبیت است

اگرچه بسیاری از تحلیلگران وال استریت انتظار دارند قیمت طلا همچنان بالای سطح بریک اوت خود باقی بماند، اما به دلیل احتمال تثبیت این فلز گرانبها در کوتاه مدت، احساسات نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است.

قیمت طلا پس از افزایش در هفته گذشته، نتوانست روند صعودی خود را ادامه دهد. با این حال، بسیاری از تحلیلگران گفته‌اند که آنها همچنان نظر مثبت بر روی طلا دارند چرا که قیمت بسیار بالاتر از سطح حمایت بحرانی قرار گرفته است و نزدیک به بالاترین سطح پنج ماه اخیر خود معامله می‌شود.

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

  • بیل باروخ، رئیس شرکت Blue Line Futures گفت:« من منتظر عقب نشینی قیمت تا ۱۸۳۰ دلار بودم اما اتفاق نیفتاد. تا زمانی که بالاتر از این سطح بمانیم، روند بسیار صعودی باقی می‌ماند.»
  • اوله هانسن، رئیس استراتزی کالا در بانک ساکسو نیز به عملکرد نسبتا قوی طلا در این هفته اشاره کرد. با این حال، وی افزود که برای شروع مجدد رالی قابل توجه در طلا، بازار باید شاهد تقاضای مجدد برای دارایی‌های قابل مبادله با پشتوانه طلا باشد.

این هفته ۱۷ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند که از این میان هشت تحلیلگر یا ۴۷ درصد منتظر افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. در همین حال چهار تحلیلگر یا ۲۴ درصد انتظار کاهش طلا را می‌کشند و پنج تحلیلگر یا ۲۹ درصد نیز موضع بی‌طرفانه‌ای اتحاذ کردند.

احساسات در میان تحلیلگران وال استریت در مقایسه با هفته گذشته که ۸۳ درصد به دنیال افزایش ارزش طلا یودند، به شدت کاهش یافته است.

در همین حال، از مجموع ۱۰۵۷ رای اخذ شده در نظرسنجی انلاین مین استریت، ۷۴۷ نفر یا ۷۱ درصد به دنبال افزایش ارزش طلا در هفته آینده بودند. ۱۶۲ نفر یا ۱۵ درصد به دنبال کاهش ارزش و ۱۴۸ نفر یا ۱۴ درصد نیز انتظار داشتند بازار نوسانی باشد.

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۱ تا ۵ آذر: طلا در حال تثبیت

با افزایش مشارکت در نظرسنجی آنلاین، احساسات سرمایه‌گذاران خرد در بالاترین سطح خود از ماه مه حفظ شده است. قیمت طلا هفته خود را با کاهش به پایان رساند. قیمت طلا در پایان هفته گذشته در حوالی ۱۸۴۵ دلار در هر اونس بسته شد که نسبت به هفته پیش بیش از ۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

با ادامه افزایش فشارهای تورمی در جهان، بسیاری از تحلیلگران همچنان نسبت به قیمت طلا امیدوارند. این هفته تورم در بریتانیا به بالاترین سطح خود در یک دهه گذشته رسید و به طور همزمان قیمت مصرف کننده در کانادا به بالاترین سطح در ۱۸ سال گذشته رسید.

  • کالین سیزینسکی، استراتزیست ارشد بازار در SIA Wealth Management گفت که او همچنان نسبت به قیمت طلا صعودی است چرا که تورم از بین نرفته است و طلا به خوبی بالاتر از سطح بریک‌اوت خود در حال تثبیت است.

اگرچه برخی از تحلیلگران همچنان پتانسیل طلا را در بلند مدت صعودی می‌بینند، در عین حال معتقدند که تثبیت در سطوح فعلی برای ادامه روند صعودی مفید خواهد بود.

  • آدریان دی، رئیس  Adrian Day Asset Management، گفت که انتظار دارد الگوی فعلی «کوتاه و کم عمق» باشد.

وی گفت:« احساسات در حال تغییر است و با تصویب بودجه هزینه‌کرد بیشتر در واشنگتن، افزایش تورم در آمریکای شمالی و اروپا، با کوری (!) کریستن لاگارد نسبت به آنچه در حال رخ دادن است، منتظر یک انفجار تا پایان سال هستیم.»

  • نیکلاس فراپل، مدیرکل ABC Bullion گفت که او انتظار دارد قیمت طلا در هفته آینده کاهش پیدا کند چرا که این فلز گرانبها نمی‌تواند به بالای ۱۸۷۳ دلار در هر اونس برسد.

او گفت:« اگر قیمت به زودی بالای سطح ۱۸۷۳ نرود، بازیگران کوتاه مدت ممکن است روند نزولی را امتحان کنند، به ویژه که افزایش قدرت دلار از آنها حمایت خواهد کرد.»

تحلیل هفتگی فارکس را نیز از اینجا بخوانید:
تحلیل هفتگی فارکس در هفته چهارم نوامبر (1 تا 5 آذر)

  • مارک چندلر، مدیرعامل Bannockburn Global Forex گفت که او به دنبال حمایت در سطح ۱۸۵۰ دلار در هر اونس است. وی افزود: تقویت دلار آمریکا می‌تواند در کوتاه مدت مانع حرکت طلا شود.

وی گفت:« اندیکاتورهای مومنتوم نشان از حرکت‌های صعودی بیشتر می‌دهند و اندیکاتورهای هفتگی نیز افزایش بیشتر را محتمل می‌دانند. تا زمانی که قیمت طلا بالای ۱۸۵۰ باقی بماند، طلا می‌تواند دوباره به سطوح ۱۹۰۰ تا ۱۹۱۵ برود، اما کاهش به زیر ۱۸۵۰ می‌تواند منجر به حرکت تا ۱۸۳۲ یا حتی ۱۸۲۰ دلار شود.»

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟