مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

بزرگترین معامله گران دنیا در بازار سهام و فارکس

Best Traders in the World

برای پاسخ دادن به این سوال که بهترین معامله گران دنیا چه کسانی هستند باید چندین نکته را در نظر بگیریم.

دسته‌بندی برترین معامله گران دنیا نیاز به اعمال فیلترهایی دارد که متغیرهایی کمیت‌پذیر باشند؛ متغیرهای ما برای دسته‌بندی، گزینه‌های زیر هستند:

1. بازدهی بلند‌مدت در دارایی‌های تحت مدیریت
2. حجم دارایی‌های تحت مدیریت
3. استمرار در بازدهی
4. میزان افت‌سرمایه در معاملات
5. تعداد دفعات از دست دادن کل سرمایه حساب (اگر شده باشد)
6. ثروت شخصی بدست آمده از معامله‌گری

بهترین و ثروتمند‌ترین معامله‌گران دنیا، با حساب معاملاتی خودشان معامله نمی‌کنند تا بتوانند مخارج هفتگی و اجاره خانه را پرداخت کنند بلکه این افراد میلیاردها دلار پول مشتریان‌شان را مدیریت می‌کنند و در بلندمدت سعی می‌کنند سرمایه آن‌ها را افزایش دهند. این افراد اکثرا، معامله‌هایی با حجم زیاد را برای مدت طولانی باز می‌گذارند. البته عده‌کمی از آن‌ها، معامله‌گر روزانه (Day Trader) هستند و برخی از آن‌ها از معاملات الگوریتمی (معاملات با فرکانس بالا High Frequency Trading) برای معاملات روزانه و اسکالپ (Scalp) استفاده می‌کنند.
بهترین معامله‌گران فشار زیادی را تحمل می‌کنند چون علاوه بر این‌که باید بازده مثبت ماهیانه داشته‌باشند، باید با عملکرد‌شان مشتریان‌شان را نیز راضی نگه‌دارند تا سرمایه‌گذاری‌شان را از صندوق آن‌ها خارج نکنند. این معامله‌گران نه‌تنها باید بازده بازار را شکست دهند بلکه باید در بازاری معامله کنند که نقدشوندگی کافی برای اجرای حجم بالای معاملاتشان بدون اسلیپیج (slippage: اگر عمق بازار زیاد نباشد در هر قیمتی نمی‌توان معامله کرد و قیمت از روی بعضی سطوح بدون هیچ معامله‌ای می‌پرد! ) را داشته باشد و به‌راحتی وارد معامله شوند و از معامله خارج شوند.
این معامله‌گران در لیگ دسته‌یک بازار، بازی می‌کنند و به همین دلیل توسط بازار به آنها پاداش داده می‌شود. تحمل فشار بالا، حجم معاملات سنگین، و تقاضای مشتریان برای نتایج مثبت ماهانه و سالانه از جمله مسائلی هستند که این معامله‌گران با آنان مواجه‌اند. این معامله‌گران همچنین کارآفرینانی هستند که شرکت‌شان و کارمندانش‌شان را باید مدیریت کنند و این کار تمام وقت را، باید در کنار معامله‌گری انجام دهند.

پس منطقی است که به دلایل گفته‌شده، بهترین معامله‌گران دنیا همچنین جزء ثروتمند‌ترین افراد باشند چون میزان ثروتمند آن‌ها نشان‌دهنده میزان موفقیت آن‌هاست.

با در نظر‌ گرفتن این موارد بهترین معامله‌گران این افراد هستند:

1. جیم سایمونز (Jim Simons): ثروت خالص فعلی وی 21.6 میلیارد دلار است. جیم موسس صندوق رینسانس (Renaissance Technologies) است که صندوق مدالیون (Medallion)، موفق‌ترین صندوق استفاده کننده از تحلیل‌های کمّی (Quant fund) در تاریخ را اداره می‌کند. همچنین این صندوق بر اساس استراتژی معاملاتی سری و مخصوصی که دارد، 10 میلیارد دلار سرمایه را فقط برای صاحبان و کارمندان رینسانس مدیریت می‌کند و سرمایه خارجی قبول نمی‌کند. این موسسه مجبور شد به دلیل رشد سریع سرمایه‌های تحت مدیریت‌شان، سرمایه مشتریانش را به آن‌ها برگرداند. چون رشد مرکب سرمایه‌های آن و بزرگتر شدن سیستم صندوق، نگرانی‌هایی در مورد نقدینگی بازار به‌وجود آورده‌ بود.

مصاحبه با جیم سایمونز ریاضیدانی که قفل وال استریت را شکست

Jim Simons

2. ری دالیو (Ray Dalio): ثروت خالص فعلی وی 18 میلیارد دلار است. وی موسس صندوق بریج واتر (Bridgewater Associates)، بزرگ‌ترین صندوق پوشش ریسک (Hedge Fund) در دنیا است که 160 میلیارد دلار را مدیریت می‌کند.

Ray Dalio

3. کارل آیکان (Carl Icahn): ثروت خالص وی 14.3 میلیارد دلار است. صندوق سرمایه‌گذاری او Icahn Enterprises است‎ که با نماد “IEP” در بورس آمریکا معامله می‌شود. وی همچنین صندوق سرمایه‌گذاری خودش را که متشکل از پول خودش و صندوق سرمایه‌گذاری Icahn Enterprises است را مدیریت می‌کند.

Carl Icahn

4. استیو کوهن (Steve Cohen): ثروت خالص استیو  14 میلیارد دلار است. وی مدیر صندوق پوشش ریسک اس ای سی کپیتال (SAC Capital) بود، که یکی دیگر از موفق‌ترین صندوق‌های پوشش ریسک در زمان خود بود. البته بعد از این‌که این صندوق به جرم معاملات نهانی (inside-trading) مجرم شناخته شد استیو مجبور شد این صندوق را ببندد.

(Inside-trading زمانی رخ می‌دهد که کسی از هیات مدیره یا افرادی که به اطلاعات حیاتی شرکت دسترسی دارند اقدام به خرید سهام شرکت یا فروش سهامی که از قبل دارند می‌کنند)

کوهن 1.8 میلیارد دلار بخاطر این جرم جریمه‌ شد. بعد از این‌که 2 سال ممنوعیت معاملاتی که سازمان بورس و اوراق بهادر آمریکا (SEC) برای او در نظر گرفته بود، تمام شد، وی صندوق Point72 را در سال 2018 تاسیس کرد تا سرمایه سرمایه‌گذاران خارجی را مدیریت کند.

Steve Cohen

5. کن گریفین (Ken Griffin): ثروت خالص وی 12.8 میلیارد دلار است. او صندوق پوشش ریسک سیتادل (Citadel) را تاسیس کرده و مدیریت می‌کند. این صندوق 30 میلیارد دلار دارایی را تحت مدیریت دارد. گریفین همچنین Citadel Secutiries را تاسیس کرد که بزرگ‌ترین شرکت‌ بازارگردان در وال استریت است که از هر 5 معامله در بازار سهام آمریکا، یکی توسط Citadel Securities اجرا می‌شود.

Ken Griffin

6. دیوید تپر (David Tepper): ثروت فعلی وی 12.7 میلیارد دلار است. او در نسل خودش به عنوان یکی از بهترین مدیران صندوق پوشش ریسک شناخته می‌شود. وی موسس و رئیس صندوق پوشش ریسک آپالوسا (Apploosa Management) است که در فلوریدا بنا شده است.

David Tepper7. جورج سوروس (George Soros): ثروت خالص وی 8.3 میلیارد دلار است. سوروس، مدیریت صندوق کوانتوم (Quantum Fund)، یکی از موفق‌ترین صندوق‌های پوشش ریسک در تاریخ، را برعهده‌داشت. این صندوق تا قبل از این‌که برای سرمایه‌گذارن خارجی بسته‌شود و سرمایه آن‌ها را برگرداند بیشتر از 40 میلیارد دلار برای آن‌ها سود کسب کرده‌بود و سالانه سود مرکب تقریبا 20% به دست‌ می‌آورد.

George Soros

این 7 نفر از ثروت‌مندترین و احتمالا بهترین معامله‌گران در دنیا هستند.

بزرگترین معامله گران دنیا در بازار سهام و فارکسمنبع: Newtraderu

برای پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازار جهانی، کانال تلگرامی UtoFX را دنبال کنید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

3 دیدگاه در “بزرگترین معامله گران دنیا در بازار سهام و فارکس
  1. رضا گفت:

    چرا کسی به داد من نمی‌رسه

  2. رضا گفت:

    خواهش میکنم پیگیری کنید

  3. hassan گفت:

    ممنون از مطالب خوب و مفیدتون بیشک بهترین پیج هستید و موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟