ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

با وجود اینکه تحلیلگران وال استریت و سرمایه‌گذاران خرد همچنان نسبت به طلا صعودی هستند، اما طلا احتمالاً به استراحت نیاز دارد

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

در هفته‌ای که گذشت، با وجود اینکه هفته معاملاتی کوتاهی بود، طلا توانست در بالای 2000 دلار به کار خود پایان دهد. مومنتوم در بازار طلا همچنان صعودی است، اما گروهی از تحلیلگران که تعداد آنها هر هفته بیشتر می‌شود می‌گویند قبل از اینکه طلا سقف تاریخی خود را بشکند، باید منتظر تثبیت قیمت طلا باشیم.

اگرچه تحلیلگران شاهد رشد برابر معاملات خرید و فروش در بازار طلا هستند، اما نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد به شدت نسبت به طلا صعودی بوده و به دنبال آن هستند که طلا خود را به مقاومت 2050 دلار برساند.

علیرغم چشم‌انداز محتاطانه کوتاه‌مدت در میان تحلیلگران وال استریت، بسیاری از آنها گفته‌اند که خرید طلا همچنان جذاب بنظر می‌رسد، چرا که بی‌ثباتی همچنان بر بازارهای مالی تسلط دارد.

شان لوسک، یکی از مدیران موسسه والش تریدینگ گفت: «از نظر تکنیکال، طلا در سطوح فعلی، کمی در شرایط اشباع خرید قرار دارد. اما بی‌دلیل نیست که طلا در این سطوح اینگونه معامله می‌شود. دلیل آن عدم قطعیت عمده در بازارهای جهانی است، در نتیجه شاهد سرمایه‌گذاری در فلزات گرانبها هستیم.»

کریگ ارلام، تحلیلگر ارشد بازار در بروکر OANDA گفت که طلا همچنان از کاهش بازده اوراق قرضه و تضعیف دلار آمریکا سود خواهد برد. او افزود که رشد نگرانی‌ها از وقوع رکود اقتصادی و افزایش انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را به پایان رسانده است، به حمایت از طلا ادامه خواهند داد.

از سوی دیگر، ارلام گفت که اگر در هفته آینده، داده‌های اشتغال از انتظارات بالاتر باشند و یا اینکه تورم افزایش زیادی داشته باشد، می‌‌توانند رالی طلا را از مسیر خود خارج کنند. با این حال، او افزود که داده‌ها باید خیلی بیشتر از انتظارات باشند.

او گفت: «هر گونه داده ناامیدکننده یا حتی مطابق با انتظارات، باعث حرکت طلا به سمت سقف‌های تاریخی خود می‌شود.»

این هفته، 20 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت‌کنندگان، 10 تحلیلگر معادل 50 درصد نسبت به طلا در کوتاه‌مدت صعودی هستند. 5 نفر معادل 25 درصد نسبت به طلا نزولی هستند و همین تعداد یعنی 5 نفر معادل 25 درصد نسبت به طلا سوگیری خنثی اتخاذ کرده‌اند.

این در حالی است که در نظرسنجی آنلاین 647 نفر شرکت کردند. از این تعداد، 430 نفر معادل 66 درصد انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را دارند. 121 نفر معادل 19 درصد انتظار کاهش قیمت طلا را دارند، و نهایتاً 96 نفر معادل 15 درصد رأی خنثی دادند.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

کیتکو

سنتیمنت در بازار طلا نسبت به هفته گذشته تغییر زیادی نکرده است، این در حالی است که قیمت طلا هفته قبل را با رشد نزدیک به 2 درصدی نسبت به جمعه گذشته به پایان رساند. هر اونس طلا در بازار آتی ماه ژوئن در قیمت 2025.80 دلار معامله شد.

همراه با رشد هفتگی طلا، تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که این فلز گرانبها در ماه مارس نیز 7 درصد رشد کرده است. با وجود اینکه آنها همچنان چشم‌انداز صعودی خود را حفظ می‌کنند، اما اکثراً گفته‌اند که طلا نیاز به استراحت دارد.

مایکل مور، بنیانگذار وبسایت MoorAnalytics.com، گفت که پیش‌بینی می‌کند سطح 2052.80 دلار یک مقاومت بسیار قوی باشد.

آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در سایت Forexlive.com، گفت که سوگیری او در کوتاه‌مدت نسبت به طلا خنثی است و مشکلی با صبر کردن ندارد.

او گفت: «قیمت 2070 دلار یک سطح بسیار کلیدی است؛ اگر این سطح شکسته شود، دیگر هیچ مقاومتی در مسیر طلا وجود ندارد. بنابراین ترجیح می‌دهم صبر کنم.»

آدریان دی، رئیس موسسه مدیریت دارایی آدریان دی، گفت که اگرچه در هفته آینده نسبت به طلا نزولی است، اما انتظار دارد هرگونه اصلاح قیمتی، کوتاه و سطحی باشد.

او گفت: «به نظر می‌رسد که بازار می‌خواهد طلا بالاتر برود، دیگر برای پولبک دیر شده است. تقاضای رو به رشدی برای طلا در بین موسسات مالی و سرمایه‌گذاران خرد وجود دارد که هر گونه افت قیمتی را محدود می‌کند.»

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟