علیرغم موج فروش روز جمعه، روند صعودی طلا همچنان به قوت خود باقیست، اما سنتیمنت بازار حکایت از سقف جدید تاریخی در هفته آینده ندارد

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

موج فروش تکنیکال در اوایل روز جمعه تبدیل به یک شکست کامل برای طلا شده است، چرا که این فلز گرانبها تنها در یک روز بخش عمده رشد هفتگی خود را از دست داد. با این حال، در آستانه تعطیلات آخر هفته، بسیاری از تحلیلگران گفتند که دیگر برای یک اصلاح قیمتی سالم در بازار طلا دیر شده است و این می‌تواند منجر به یک رالی ادامه‌دار و بلندمدت، و ساخته شدن سقف‌های جدید تاریخی، شود. آخرین نظرسنجی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد در کوتاه‌مدت نسبت به طلا همچنان صعودی هستند، اما تحلیلگران وال استریت تصمیم به اتخاذ موضع محتاطانه‌تری گرفته‌اند.

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management گفت: «طلا اخیراً رشد بسیار خوبی داشته است، اما به نظر می‌رسد که اندکی از قدرت مومنتوم صعودی کاسته شده است و حالا زمان آن رسیده که شاهد یک اصلاح تکنیکال باشیم. حمایت احتمالی برای طلا در محدوده 2000 دلار تا 1960 دلار قرار دارد.»

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures، گفت: «تعجب آور نیست که طلا و نقره در روز جمعه تحت فشار فروش قرار گرفتند، چرا که بسیاری از خبرهای صعودی که محرک این رالی یک ماهه شده‌اند شروع به محو شدن کرده‌اند. او خاطرنشان کرد که بازارها به این ایده که فدرال رزرو در ماه مه نرخ بهره را افزایش خواهد داد، عادت کرده‌اند. از طرف دیگر، ترس از فروپاشی سیستم بانکی در ایالات متحده فروکش کرده و بنابراین تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی امن کاهش یافته است.»

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

اگرچه قیمت طلا ممکن است در کوتاه‌مدت تحت فشار فروش باقی بماند، اما استریبل گفت که بازار همچنان در یک روند صعودی قوی قرار دارد. او گفت: «اگر قیمت زیر 1953 دلار بسته شود، این سیگنالی است مبنی بر پایان روند صعودی و وارد شدن طلا به یک موقعیت خنثی یا همان رنج.»

جیم وایکاف، تحلیلگر ارشد تکینکال در Kitco.com، گفت که او همچنان نسبت به طلا صعودی است، زیرا او این موج فروش طلا را به عنوان یک پولبک اصلاحی در نظر گرفته است.

او گفت: «با افت قیمت به زیر سطح 1965.90 دلار، که کف قیمتی ماه آوریل است، روند صعودی قیمت در کوتاه‌مدت منتفی است، یعنی یک سقف قیمتی جدید ساخته شده است.»

این هفته، 23 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت‌کنندگان، 9 تحلیلگر معادل 39 درصد نسبت به طلا در کوتاه‌مدت صعودی هستند. در طرف مقابل، شش تحلیلگر معادل 26 درصد، در هفته آینده نزولی هستند و هشت تحلیلگر معادل 35 درصد، انتظار حرکت قیمت در یک محدوده رنج را دارند.

این در حالی است که در نظرسنجی آنلاین، 1347 نفر شرکت کردند. از این تعداد 930 نفر معادل 68 درصد انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را دارند. 278 نفر معادل 20 درصد انتظار کاهش قیمت طلا را دارند، و در نهایت 156 نفر معادل 11 درصد در کوتاه‌مدت موضع خنثی اتخاذ کرده‌اند.

Kitco

علیرغم موج فروش روز جمعه، سرمایه‌گذاران خرد انتظار دارند طلا دوباره بدرخشد و خود را به میانگین قیمتی 2047 دلار در هفته آینده برساند. چشم‌انداز صعودی در حالی شکل گرفته است که قیمت طلا در روز جمعه در قیمت 2008.10 دلار در هر اونس به کار خود پایان داد، که تقریباً با قیمت باز شدن بازار در روز دوشنبه فاصله چندانی ندارد. با این حال، قیمت طلا نسبت به قیمت بسته شدن روز پنجشنبه قبل از تعطیلات آخر هفته عید پاک تقریباً 1 درصد افت کرده است.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

با نگاهی به ساختار پرایس اکشن در نمودار، بسیاری از تحلیلگران گفته‌اند که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران باید به دلار آمریکا توجه کنند. در روز جمعه، شاخص دلار آمریکا یک کف دو قلو ساخت و تا 100.79 سقوط کرد و به پایین‌ترین حد روزانه خود در سال 2023 رسید.

دارین نیوسام، تحلیلگر ارشد بازار در Barchart.com، گفت: «شاید صعودی نبودن بر روی طلا دیوانگی باشد. اما، این فلز گرانبها کمی در شرایط اشباع خرید قرار دارد و دلار آمریکا در شرایط اشباع فروش

او گفت: «طلا در موقعیتی است که می‌تواند در دو روز یک الگوی برگشت نزولی را در نمودار کوتاه‌مدت روزانه خود تکمیل کند. اگرچه این الگو جزو قابل اعتمادترین الگوهای معکوس نیست، اما باز هم نشان می‌دهد که روند صعودی 5 موجی کوتاه مدت قبلی به پایان رسیده است. از طرف دیگر، در حالی که شاخص دلار آمریکا روند نزولی بلندمدت خود را به زیر کف 100.82 ماه فوریه گسترش داد، اکنون در کوتاه‌مدت در شرایط اشباع فروش قرار دارد و می‌تواند شاهد یک جهش کوتاه‌مدت باشد.»

با این حال، نیوسام افزود که اگر ساختار پرایس اکشن طلا در کوتاه‌مدت را در نظر نگیریم، روند بلندمدت در بازار طلا و شاخص دلار همچنان پابرجاست.

او گفت: «هیچ یک از اینها روند بلندمدت طلا (صعودی) یا شاخص دلار آمریکا (نزولی) را تغییر نمی‌دهد.»

مارک چندلر، مدیر عامل Bannockburn Global Forex، گفت که او نیز فکر می‌کند دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه در شرایط اشباع فروش قرار دارند.

او گفت: «اگر شاخص دلار و بازده اوراق قرضه افزایش پیدا کنند، طلا قدرت خود را از دست می‌دهد. شاید سطح 2000 دلار به عنوان یک حمایت روانی عمل کند، اما بنظر ما سطح 1990 دلار اهمیت بیشتری دارد.»

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟