ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 17 آوریل

زمان مطالعه: 3 دقیقه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 17 آوریل

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 28 فروردین

  • با شروع فصل گزارشات درآمدزایی، انتظارات تورمی ایالات متحده افزایش یافت

علیرغم انتشار داده‌های تورمی ضعیف‌تر از حد انتظار در اوایل هفته گذشته، انتظارات تورمی ایالات متحده، سرمایه‌گذاران را در روز جمعه گذشته شوکه کرد. به دلیل افزایش ناگهانی قیمت انرژی، انتظارات یک ساله از 3.6% به 4.6% افزایش یافتند. پیش‌بینی‌ها مبنی بر کاهش بیشتر به 3.5% بودند.

خریداران بخش انرژی همچنان در راس بازار هستند، چرا که علاوه بر کاهش عرضه اوپک، جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی ایالات متحده، اعلام کرد که ایالات متحده می‌تواند خرید نفت را برای پر کردن مجدد ذخایر استراتژیک آغاز کند و EIA هشدار داد که تقاضای جهانی نفت به میزان 2 بشکه در روز افزایش خواهد یافت و تقریبا به 102 میلیون بشکه در روز خواهد رسید. این عوامل منجر شدند قیمت نفت خام آمریکا به میانگین متحرک 200 روزه، کمی پایین‌تر از محدوده 83 دلار برسد.

دوره مستر کلاس طلا

جامع‌ترین دوره آموزشی طلا

این دوره در مجموعه یوتوفارکس تهیه شده و نتیجه سال‌ها تجربه در حوزه معامله‌گری طلا و فارکس است. این دوره توسط مجموعه‌ای از معامله‌گران حرفه‌ای یوتوفارکس تهیه شده است. با خرید این دوره از تجربه چندین معامله‌گر بهره‌مند خواهید شد.

دوره طلا

بنابراین، علی‌رغم کاهش فشارهای تورمی بر ارقام CPI، ایجاد فشار مثبت بر قیمت‌های انرژی و انتظارات تورمی فزاینده باعث تقویت اعضای هاوکیش فدرال رزرو شد. این مسئله همراه با کاهش استرس بانکی منجر شد بازده اوراق 2 ساله ایالات متحده – که نماینده خوبی از آنچه سرمایه گذاران فکر می‌کنند فدرال رزرو انجام خواهد داد – هفته گذشته افزایش یابد. اگرچه ما هنوز در سطح بسیار پایین‌تر از سطح 5٪ قبل از سقوط بانک سیلیکون ولی (SVB) هستیم.

در بازار فارکس، شاخص دلار آمریکا پایین‌ترین سطوح سالانه را آزمایش کرد و در نزدیکی محدوده 100.75/100.80 الگوی کف سه قلو تشکیل داده است.

ایکس چیف

جفت ارزهای اصلی همچنان از افت دلار منتفع می‌شوند و رشد خود را تثبیت کردند. هفته گذشته جفت ارز EURUSD بالای محدوده 1.10 قرار گرفت. هر چند امروز صبح این جفت ارز پایین‌تر از این محدوده معامله می‌شود اما روند بهبودی می‌تواند تا محدوده 1.1225 ادامه داشته باشد چرا که لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، به معامله‌گران یادآوری کرد که بانک آماده است “با توجه به تورم بالا، اقداماتی انجام دهد”

در بخش فلزات گرانبها، طلا چندین دلار پایین‌تر از اوج قیمتی خود معامله شد. مقاومت در محدوده 2050 قرار دارد اما تضعیف بیشتر دلار می‌تواند منجر شود طلا در هفته‌های آینده سقف قیمتی جدیدی ثبت کند.

در بازار سهام، شاخص S&P 500 به دلیل گزارشات درآمدزایی بهتر از انتظارات از طرف بانک‌های بزرگ آمریکا از جمله جی پی مورگان، سیتی، ولز فارگو، رشد کرد. این بانک‌ها به دو دلیل از افزایش نرخ بهره بهره بردند:

  1. نرخ‌های بهره بالاتر به بانک‌های بزرگ این امکان را می‌دهد که از وام‌دهی پول بیشتری به دست آورند، که منجر به سود قابل توجهی در درآمد خالص شد.
  2. سپرده‌ها از بانک‌های کوچک ایالات متحده پس از سقوط SVB، به سمت بانک‌های بزرگ هدایت شدند. به عنوان مثال، سپرده‌های جی پی مورگان در سه ماهه گذشته 2% افزایش یافتند.

روز جمعه پس از انتشار گزارشات درآمدزایی سهام بانک جی مورگان بیش از 7.5% و سهام بانک سیتی 5% رشد کردند. بانک آمریکا (BOFA)، گلدمن ساکس و جی پی مورگان این هفته گزارشات درآمدزایی خود را منتشر می‌کنند. سرمایه‌گذاران توجه خواهند کرد که چگونه سپرده‌های این بانک‌ها تحت تأثیر فشارهای اخیر بانکی قرار گرفته و چقدر از افزایش نرخ‌های بهره سود می‌برند.

اگرچه، همانطور که همتایان این بانک‌ها روز جمعه گزارش دادند، بقیه بانک‌های بزرگ ایالات متحده نیز می‌توانند در مورد بدتر شدن شرایط اقتصادی و افزایش ذخایر برای ضرر احتمالی وام‌ها هشدار دهند.

بدبینی در زمینه گزارشات درآمدزایی برای قیمت سهام خوب است

انتظارات برای گزارشات درآمدزایی در این سه ماهه چندان درخشان نیستند. انتظار می‌رود درآمدزایی شرکت‌های S&P500 در سه ماهه اول امسال در مقایسه با سه ماهه اول سال 2022 حدود 6% کاهش یافته باشند. اگر اینطور باشد، این اولین باری است که از زمان شوک ویروس کرونا، درآمد سالانه کاهش می‌یابد.

این خبر بدی است. اما خبر خوب این است که محرک این انتظارات گفتگو با مدیران شرکت‌ها بوده که دوست دارند بدبینانه به نظر برسند، تا وقتی که گزارشات بهتر از حد انتظار منتشر شدند، واکنش بازار علیرغم انتشار نه چندان قوی مثبت باشد.

علاوه بر گزارشات درآمدزایی بانک‌های بزرگ، نتفلیکس، تسلا، TSM، جانسون و جانسون و P&G از جمله شرکت‌هایی خواهند بود که این هفته گزارشات خود را منتشر می‌کنند.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 17 آوریل
  1. آواتار عرفان آریان عرفان آریان گفت:

    یکی از بهترین و شفاف ترین تحلیل ها بود . واقعا استفاده کردم . خواهشا درآمد شرکت ها رو هم با جزئیات ذکر کنید .و زمان اعلام گزارشات درآمد رو از قبل اعلام کنید . این سایت فقط یک چیز کم داره اونهم گذاشتن اخبار و داده ها مثل سایت های اینوستینگ و اف ایکس استریت و فارکس فاکتوریه. لطفا انجامش بدید و ما رو از رفتن به سایت های دیگه بی نیاز کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایکس چیف
نورد اف ایکس
تامین سرمایه
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

پراپ فرم پراپی