بازگشت دوباره سنتیمنت صعودی به بازار طلا، اما تحلیلگران درباره مقاومت 1980 دلار هشدار می‌دهند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

سنتیمنت صعودی همچنان به بازار طلا باز می‌گردد، اما با وجود اینکه قیمت طلا در هفته آینده جای بیشتری برای رشد دارد، تحلیلگران وال استریت و سرمایه‌گذاران خرد انتظار ندارند که یک بریک اوت (Breakout) عمده رخ دهد. بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز، پس از هفته‌ها سنتیمنت متغیر و بی‌علاقگی در بازار طلا، سرمایه‌گذاران خرد بار دیگر به دنبال خرید طلا بوده، اما تحلیلگران بازار برای هفته آینده کمی نسبت به طلا محتاط‌تر هستند.

دانیل پاویلونیس، استراتژیست ارشد بازار در RJO Futures، گفت که اگرچه داده‌های ضعیف تورمی همچنان از قیمت طلا حمایت می‌کنند، اما دلایل خوبی وجود دارد که چرا سرمایه‌گذاران باید در این سطوح قیمتی احتیاط کنند.

وی افزود که بسیاری از سرمایه‌گذاران همچنان در حاشیه نشسته‌اند و منتظر هستند تا فدرال رزرو سیگنال آمادگی برای توقف افزایش نرخ بهره را بدهد. وی همچنین خاطر نشان کرد که هنوز اطلاعات کافی برای ارائه یک پاسخ قطعی در مورد نرخ بهره وجود ندارد.

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

او گفت: «ما هنوز در قلمروی محدودکننده قرار نداریم، بنابراین فدرال رزرو در حال حاضر تمایلی به عقب نشینی از مبارزه با تورم ندارد. این موضوع می‌تواند بازده اوراق قرضه را بالا نگه دارد و حرکت طلا را محدود کند.»

با این حال، پاویلونیس گفت وقتی مشخص شود که کار فدرال رزرو با افزایش نرخ بهره تمام شده است، طلا پرواز خواهد کرد.

خرید طلا همچنان در این سطوح جذاب به نظر می‌رسد زیرا در یک محیط نرخ بهره خنثی، عوامل دیگری وجود دارند که می‌توانند محرک رشد قیمت طلا باشند. هنگامی که کار فدرال رزرو با افزایش نرخ بهره تمام شد، سرمایه‌گذاران به سمت طلا به عنوان یک دارایی امن و پوشش ریسک در برابر رویدادهای ژئوپلیتیک خواهند رفت.

در عین حال، بسیاری از تحلیلگران نسبت به طلا صعودی هستند زیرا دلار آمریکا در هفته گذشته بدترین موج فروش خود را از ماه نوامبر تا کنون تجربه کرد. شاخص دلار آمریکا هفته قبل در زیر محدوده 100 به کار خود پایان داد (بیش از 2.2 درصد کاهش).

با این حال، تحلیلگران همچنین خاطر نشان می‌کنند که طلا منفعت زیادی از سقوط دلار آمریکا نمی‌بیند. هر اونس طلا در بازار آتی ماه آگوست آخرین بار با 1.7 درصد افزایش در قیمت 1964.30 دلار معامله شد. طلا بهترین عملکرد هفتگی خود را از ماه آوریل تا کنون تجربه کرد.

این هفته، 20 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت‌کنندگان یک مساوی وجود داشت و 9 تحلیلگر، معادل 45 درصد، به ترتیب افزایش قیمت‌ و درجا زدن قیمت در هفته آینده را پیش‌بینی می‌کنند. در عین حال، دو تحلیلگر معادل 10 درصد نسبت به طلا در کوتاه مدت نزولی هستند.

این در حالی است که در نظرسنجی آنلاین 592 نفر شرکت کردند. از این تعداد، 363 نفر معادل 61 درصد انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را دارند. 148 نفر معادل 25 درصد دیگر گفتند که قیمت طلا در هفته آینده کاهش پیدا خواهد کرد، و نهایتاً 81 نفر معادل 14 درصد در کوتاه‌مدت نسبت به طلا سوگیری خنثی اتخاذ کرده‌اند.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

بازگشت دوباره سنتیمنت صعودی به بازار طلا، اما تحلیلگران درباره مقاومت 1980 دلار هشدار می‌دهند

سنتیمنت صعودی در میان سرمایه‌گذاران خرد به بالاترین سطح یک ماهه رسیده است. با این حال، آنها نسبت به آماده شدن بازار برای شروع یک بریک اوت صعودی تردید دارند چراکه پیش‌بینی می‌کنند قیمت‌ در پایان هفته آینده در محدوده 1979 دلار به کار خود پایان خواهد داد.

جیمز استنلی، استراتژیست بازار در StoneX، پیش‌بینی می‌کند که قیمت طلا در کوتاه مدت، مقاومت 1980 دلار را تست خواهد کرد.

او گفت: «با توجه به آنچه هفته گذشته شاهدش بودیم، خریداران طلا در نهایت قدم بعدی را برداشتند و پس از حمایت قیمت در 1900 دلار، مقاومت‌های پیش رو را پشت سر گذاشتند. در این مرحله هنوز برتری کامل با خریداران نیست اما توپ فعلاً در زمین آنها است و سؤال بزرگ این است که فروشندگان طلا چگونه به رسیدن قیمت به مقاومت‌های 1980 یا 2000 دلار واکنش نشان می‌دهند.»

با این حال، همه تحلیلگران هفته آینده نسبت به طلا صعودی نیستند. دارین نیوزوم، استراتژیست ارشد بازار در Barchart.com، گفت که به نظر می‌رسد قیمت ذر نمودار طلا کمی بیش از حد کش آمده است.

او گفت: «در حالی که روند میان مدت در نمودار هفتگی بازار آتی طلای ماه آگوست به سمت بالا تغییر مسیر داده است، اما این حرکت به اندازه کافی و نسبتاً سریع رشد کرده است و در نتیجه در نمودار روزانه در شرایط اشباع خرید قرار گرفته است. طلا ممکن است در ابتدای هفته آینده چند روزی تحت فشار قرار بگیرد، اما من انتظار ریزش قیمت را ندارم. شاخص دلار آمریکا همچنان در یک روند نزولی بلندمدت باقی می‌ماند و این به تنهایی می‌تواند از رشد طلا حمایت کند.»

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟