تحلیلگران وال استریت مثل سرمایه‌گذاران خرد نسبت به طلا صعودی هستند

زمان مطالعه: 8 دقیقه

سنتیمنت برابر در میان تحلیلگران وال استریت

طلا در این هفته چندین بار از سطح 2000 دلار عبور کرد و در بعد از ظهر جمعه، زمانی که معامله‌گران آمریکایی بعد از روز شکرگزاری به بازارها بازگشتند، قیمت طلا در این محدوده در نوسان بود. طبق آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز، سرمایه‌گذاران خرد مانند گذشته در هفته آینده نسبت به طلا خوشبین هستند، این در حالی است که اکثر تحلیلگران بازار نیز به آنها پیوسته‌اند و نسبت به طلا صعودی هستند.

مارک لیبوویت، ناشر VR Metals/Resource Letter، در هفته آینده نسبت به طلا صعودی است. او گفت: «اگر روند صعودی طلا را بدون توجه به قدرت یا ضعف دلار آمریکا در نظر بگیریم، باید توجه داشته باشیم که ریسک اصلی از سرگیری یک موج فروش گسترده در بازار است که می‌تواند باعث ایجاد موج فروش در بازار فلزات شود چراکه فعلاً افزایش نقدینگی به دلیل رالی صعودی پایان سال در بازار سهام، در حالت انتظار قرار دارد.»

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

لیبوویت رسیدن قیمت طلا به سقف‌های تاریخی جدید را برای طلا در سال 2024 پیش‌بینی می‌کند، اما نه لزوماً برای سهام طلا. او گفت: «به جای سرمایه‌گذاری بر روی خود طلا، بنظر من بهترین گزینه همیشه صندوق سرمایه‌گذاری محدود است.» وی همچنین افزود که بنظر می‌رسد حمایت تکنیکال دلار آمریکا همچنان شکسته نشده است که بر طلا و نقره تأثیر منفی خواهد گذاشت.»

شان لوسک، یکی از مدیران صندوق پوشش ریسک تجاری در موسسه والش تریدینگ، گفت: «بازارها دچار توهم شده‌اند اگر فکر می‌کنند که به کاهش نرخ بهره نزدیک شده‌ایم. با این وجود او انتظار دارد که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد.»

او گفت: «خیلی‌ها می‌گویند که نرخ بهره در سال آینده کاهش پیدا خواهد کرد. این حرف کاملاً بی معنی و مهمل است، بخصوص زمانی که بازار سهام اینقدر رشد کرده است. چنین اتفاقی نخواهد افتاد. این حرف بیشتر از هر چیزی تورم زا است.»

لوسک گفت که بازار با سطوح فعلی نرخ بهره کنار آمده است و فدرال رزرو این موضوع را به خوبی می‌داند. او گفت: «با توجه به تمام پولی که در 24 سال گذشته، به ویژه در سه سال اخیر، چاپ شده است، بدون شک ارزش پول کاهش می‌یابد. من فکر می‌کنم که هجوم به سمت طلا و نقره صرفا پناه بردن به دارایی‌های امن بوده است. این چیزی است که فدرال رزرو دوست دارد ببیند.»

او گفت این ایده که فدرال رزرو در نیمه اول سال آینده کاهش نرخ بهره را آغاز خواهد کرد مضحک است. او گفت: «آنها ترازنامه بزرگی دارند که باید کاهش پیدا کند. این کار را نمی‌توان با نگه داشتن بازار سهام در سطوح فعلی یا کاهش نرخ انجام داد.»

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

او افزود: «فکر می‌کنم طلا به آرامی در حال قدرت گرفتن است. طلا یک دارایی امن است و معمولاً عدم قطعیت در جهان باعث رالی طلا می‌شود.»

لوسک گفت که بازارها نیز شاهد موج فروش شدید در بخش انرژی بوده‌اند، اما این موج نتوانسته راه خود را به سمت بازار فلزات باز کند. او خاطرنشان کرد: «هیچگونه همبستگی بین این دو وجود نداشته است. اما با این وجود شرایط هر لحظه ممکن است تغییر کند. به هر حال من فقط بر روی ترازنامه‌ای که باید کاهش دهند تمرکز کرده‌ام. شاید نرخ بهره کاهش پیدا کند، اما ممکن است برای مدتی ثابت بماند، از دیدگاه داویش، این بهترین سناریوی ممکن است.»

و اما از دیدگاه تکنیکال، لوسک گفت که یک مقاومت قوی در محدوده 2060 دلار قرار دارد. او گفت: «از زمان شروع همه‌گیری یک محدوده متراکم اصلی از 1730 دلار تا 2070 دلار وجود داشته است. اگر طلا بتواند در بالای میانگین متحرک 200 روزه، یعنی 1920 دلار، جایگاه خود را حفظ کند، وارد یک محدوده متراکم می‌شود که قبلاً برای شکستن و عبور از آن ناموفق بوده است. سطوح 2100 دلار و 2075 دلار کف این محدوده متراکم خواهند بود و سطح 2160 دلار سقف آن.»

لوسک گفت در شرایط فعلی نسبت به طلا صعودی است و پیش‌بینی می‌کند فلزات گرانبها همراه با رشد قیمت در بخش‌ انرژی و حمایت فصلی افزایش خواهند یافت.

او گفت: «فکر می‌کنم قیمت‌ها در بخش انرژی بسیار بالاتر می‌روند و فکر می‌کنم قیمت فلزات گرانبها نیز در این مسیر با آنها همراه خواهند شد. من در سطوح فعلی حاضر به فروش نیستم. قطعاً ممکن است نوساناتی را مشاهده کنیم. اما در دیدگاه کلی‌تر، به نظر من مسیری که کمترین مقاومت را دارد به سمت بالا است. از نظر فصلی، از کریسمس تا روز ولنتاین فرصت خوبی است. طلا می‌تواند بهترین عملکرد را داشته باشد.»

این هفته، 13 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. 7 تحلیلگر معادل 54 درصد انتظار دارند در هفته آینده قیمت طلا افزایش یابد، در حالی که تنها دو تحلیلگر معادل 15 درصد کاهش قیمت را پیش‌بینی می‌کنند. 4 تحلیلگر معادل 31 درصد نسبت به طلا در هفته آینده خنثی هستند.

در همین حال، در نظرسنجی آنلاین کیتکو 672 نفر شرکت کردند و مثل نظرسنجی هفته گذشته، هفته آینده نیز نسبت به طلا خوشبین هستند. 431 نفر معادل 64 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده هستند. 156 نفر معادل 23 درصد دیگر انتظار دارند قیمت طلا کاهش یابد، و نهایتاً 85 نفر معادل 13 درصد نسبت به چشم‌انداز کوتاه‌مدت این فلز گرانبها سوگیری خنثی اتخاذ کرده‌اند.

تحلیلگران وال استریت مثل سرمایه‌گذاران خرد نسبت به طلا صعودی هستند

هفته آینده تقویم اقتصادی و فعالیت بازار پس از یک هفته فشرده بخاطر تعطیلی روز شکرگزاری دوباره به حالت عادی باز خواهد گشت. رویدادهای مهم تقویم اقتصادی شامل انتشار تغییرات فصلی تولید ناخالص داخلی آمریکا در روز چهارشنبه، تغییرات ماهانه شاخص هزینه‌های مصرف شخصی هسته و تغییرات ماهانه درآمد و هزینه‌کرد شخصی برای ماه اکتبر در روز پنجشنبه، و شاخص مدیران خرید بخش تولید ایالات متحده به گزارش موسسه مدیریت عرضه برای ماه نوامبر در روز جمعه، می‌شوند.

داده‌های مسکن نیز حائز اهمیت خواهند بود که عبارتند از: آمار فروش خانه‌های نوساز و آمار مجوز ساخت‌وساز برای ماه اکتبر در روز دوشنبه، شاخص قیمت مسکن برای ماه سپتامبر در روز سه‌شنبه، برنامه‌های رهنی MBA در روز چهارشنبه، و تغییرات ماهانه خانه‌های در انتظار فروش برای ماه اکتبر در روز پنجشنبه.

فرانک مکگی، معامله‌گر فلزات گرانبها در Alliance Financial، گفت که او فکر می‌کند طلا در محدوده اشباع خرید قرار گرفته است و بازارها بعضی از فاکتورهای مهم را به اشتباه قیمت‌گذاری کرده‌اند.

او در مورد حرکت طلا به بالای 2000 دلار در روز جمعه گفت: «من فکر می‌کنم حجم معاملات به خصوص در بازار نقره کم بود و شرکت‌کنندگان زیادی در بازار حضور نداشتند، با این وجود بازار واکنش شدیدی از خود نشان داد. من به طور کلی تمایل دارم فکر کنم که شاهد تداوم ضعف در طلا خواهیم بود. من واقعاً انتظار ندارم که این رالی ادامه پیدا کند، قبلاً شاهد بودیم که پس از کاهش تنش‌های ژئوپلیتیکی قیمت طلا 40 تا 50 دلار کاهش یافت. و انتظار دارم که این اتفاق در چند هفته آینده نیز ادامه یابد.»

او افزود: «برای من تعجبی نخواهد داشت که یک روز ناگهان قیمت طلا 50، 60 دلار کاهش پیدا کند و  به میانگین متحرک 200 روز برگردد. طلا خیلی در محدوده اشباع خرید قرار گرفته است.»

مکگی گفت که عوامل فصلی که به طور معمول از قیمت طلا در این زمان از سال حمایت می‌کنند، در شرایط فعلی نقش کمرنگی دارند. او گفت: «معمولاً، فصل خرید طلا در هند در چند هفته قبل بهترین زمان خرید در فصل پاییز است. اما من فکر می‌کنم شرایط ژئوپلیتیک در حال حاضر بر آن غلبه می‌کنند.»

او همچنین معتقد است که بازار فلزات و بازار سهام هر دو سناریوی سیاست تسهیلی فدرال رزرو را به اشتباه قیمت‌گذاری می‌کنند.

مکگی گفت: «من فکر می‌کنم دنیا در تلاش است بگوید که کار فدرال‌ رزرو با افزایش نرخ بهره تمام شده است و آن‌ها بلافاصله نرخ بهره را کاهش می‌دهند، اما اینطور نیست. فدرال‌ رزرو می‌خواهد در سطوح فعلی مکث کند، و با اکراه در سال آینده نرخ بهره را کاهش خواهد داد.»

مکگی همچنین بر این باور است هر کس که انتظار دارد با تضعیف چشمگیر اشتغال، فدرال رزرو مجبور به کاهش نرخ بهره می‌شود، سخت در اشتباه است و ناامید خواهد شد.

او گفت: «من نمی‌توانم تصور کنم که این اتفاق بیفتد، اینکه بازار کار ایالات متحده ناگهان تغییر مسیر بدهد و شروع به از دست دادن مشاغل خود کند. ذهنیت اکثر کارفرمایان در ایالات متحده این است که به دست آوردن نیروی کار، بسیار دشوار است، و کارمندانی را که دارید، باید حفظ کنید. من فکر می‌کنم این جایی است که خود بازار اشتباه می‌کند. آنها به رکودها در گذشته نگاه می‌کنند، زمانی که کارفرمایان در شرکت‌های بزرگ، کارمندان خود را خیلی سریع اخراج می‌کردند. اما من فکر نمی‌کنم در آینده اینطور باشد.»

مؤلفه دیگری که مکگی گفت بازارها به اشتباه قیمت‌گذاری می‌کنند این است که فکر می‌کنند تورم با یک نرخ ثابت کاهش می‌یابد، که به فدرال رزرو فرصتی برای آغاز کاهش نرخ بهره می‌دهد. وی گفت: «درست است که تورم 4 تا 5 درصد کاهش یافته است، اما این دو درصد آخر کار بسیار دشواری خواهد بود.»

او گفت: «یک مورد دیگر که باید به آن توجه کنیم این است که ما با یک جنگ تمام عیار سر و کار داریم که می‌تواند دیگر کشورها در خاورمیانه را وارد جنگ کند، اما با این وجود طلا سقف جدیدی نساخته است. من فکر می‌کنم آنها در تلاش برای افزایش قیمت طلا هستند، اما این جیب مردم است که نظر نهایی را می‌دهد. اگر چیزی قرار بود طلا را به 3000 دلار برساند، در این شش ماه تا یک سال گذشته باید این کار را می‌کرد، بخصوص با وجود بحران ژئوپلیتیک در این شش تا هشت هفته اخیر، اما شاهد چنین چیزی نبودیم.»

مکگی گفت طلا به عنوان یک دارایی جایگزین و پوششی برای تورم، یک رقیب دارد. او گفت: «بیت‌کوین بخش زیادی از دلارهای سرمایه‌گذاری را جذب خود کرده است.»

در نهایت، او معتقد است که این فلز گرانبها قادر به حفظ سطوح فعلی نخواهد بود. او گفت: «این سطوح بسیاری از مردم را به دام انداخته‌اند. بازارها تمایل دارند در جهت مخالف جایی که عمده مردم به سمت آن حرکت می‌کنند، حرکت کنند. در نتیجه طلا می‌تواند بسیار پایین‌تر از میانگین متحرک 200 روزه قرار بگیرد.»

مکگی انتظار دارد طلا به زودی سطح 1830 دلار را دوباره تست کند. او گفت: «اگر در سطوح فعلی شکست بخوریم، واکنش شدیدی را تجربه خواهیم کرد. احتمالاً تا آخر سال شاهد چنین چیزی خواهیم بود، اگر اینگونه نشود، مطمئناً در سه ماهه دوم سال آینده این اتفاق خواهد افتاد.»

آدریان دی، رئیس موسسه مدیریت دارایی آدریان دی، سوگیری خنثی خود نسبت به طلا را حفظ می‌کند.

او گفت: «هنوز مطمئن نیستم که طلا به طور قانع کننده‌ای بتواند از مقاومت 2000 دلار عبور کند، اگرچه این اتفاق خواهد افتاد. فدرال رزرو در سال جاری یک جلسه دیگر برگزار خواهد کرد که سعی می‌کند در آن جلسه خود را کاملاً هاوکیش نشان دهد. اما چرخه نرخ بهره انقباضی به پایان رسیده است، و زمانی که اقتصاد با خروج خریداران خارجی از بازار اوراق قرضه بلندمدت خزانه‌داری وارد رکود شود، فدرال رزرو باید در ابتدا ترازنامه و بعداً نرخ بهره را کاهش دهد. طبق آخرین آمار، دارایی‌های خریداری شده توسط خارجی‌ها، به رهبری ژاپن و چین، بیش از 100 میلیارد دلار کاهش یافته است.»

آدریان دی افزود: «توقف چرخه انقباضی قبل از غلبه بر تورم، جرقه یک حرکت بزرگ برای طلا خواهد بود.»

مارک چندلر، مدیر عامل بنوکبرن گلوبال فارکس، نیز خود را در زمره محتاطان می‌داند زیرا انتظار دارد طلا در هفته آینده در یک محدوده رنج صعودی معامله شود. او گفت: «طلا از حمایتی که من در هفته گذشته به آن اشاره کردم پایین‌تر آمد، اما زیر آن بسته نشد و بعد از یک رالی به بالای 2000 دلار برگشت. او همچنین به این نکته اشاره کرد که این فلز گرانبها زیر سقف قیمتی ماه اکتبر یعنی ۲۰۰۹ دلار باقی مانده است.»

چندلر افزود: «بازده اوراق قرضه ایالات متحده در نیمه اول هفته قبل کاهش یافت و دلار پایین‌تر رفت و زمانی که دلار جهش کرد، رشد آن محدود و اصلاحی بود. من گمان می‌کنم هفته آینده طلا می‌تواند به طور محدود تا 2010 دلار رشد کند. بنابراین مقاومت مهم هفته آینده برای طلا سطح 2010 دلار خواهد بود و حمایت مهم سطح 1977 دلار.»

دارین نیوسام، تحلیلگر ارشد بازار در Barchart.com، نسبت به چشم انداز طلا در هفته آینده صعودی است. وی گفت: طلا همچنان در یک روند صعودی کوتاه‌مدت در نمودار روزانه قرار دارد. با توجه به اینکه اندیکاتورهای استوکاستیک در تایم فریم روزانه همچنان پایین‌تر از سطح اشباع خرید 80 درصدی هستند، طلا می‌تواند در بازار آتی طلا سطح 2040 دلار را تست کند.»

مایکل مور، خالق Moor Analytics، گفت که چشم‌انداز تکنیکال طلا در کوتاه‌مدت همچنان صعودی خواهد بود. طلا پتانسیل رشد 30 دلاری را در هفته آینده دارد. اگر طلا کاهش پیدا کرد در تایم فریم پایین‌تر به دنبال خرید طلا خواهم بود.»

جیم وایکاف، تحلیلگر ارشد کیتکو، انتظار دارد قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد. وایکاف گفت: «از نظر تکنیکال روند طلا در کوتاه‌مدت همچنان به نفع خریداران است.»

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟