بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

رئیس فدرال رزرو، در کنفرانس مطبوعاتی دیروز

رئیس فدرال رزرو، در کنفرانس مطبوعاتی دیروز

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 13 بهمن

  • تنها یک جمله کافی بود!!

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در کنفرانس مطبوعاتی دیروز خود بیان کرد: دیدن روند تورم کاهشی که اکنون در حال رخ دادن است، خوشحال کننده است.

 تورم کاهشی در  حال رخ دادن است.

این مهمترین – و تنها برداشت – از سخنرانی دیروز پاول بود و منجر به رالی بازارها شد. بازده اوراق آمریکا کاهش یافت و شاخص S&P 500 بیش از 1% و شاخص نزدک بیش از 2% افزایش یافتند. شاخص دلار نیز افت کرد.

اما در روز گذشته به غیر از عبارت “روند تورم کاهشی” باقی چیزها در برنامه FOMC طبق برنامه پیش رفت. بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را طبق انتظارات 0.25% افزایش داد. پاول بیان کرد که از کاهش تورم خوشحال هستند، اما هشدار داد که بازار کار ایالات متحده همچنان رقابتی است و رشد دستمزدها همچنان بسیار قوی است.

اما پاول همچنان در مورد پایان چرخه افزایش نرخ بهره صحبت نکرد. در مقابل، سیاستگذاران ایالات متحده این سیگنال را دادند که ممکن است قبل از توقف، دو افزایش نرخ دیگر وجود داشته باشد و رقابت در بازار کار ریسکی برای تورم است.

اما سرمایه‌گذاران پس از شنیدن “روند تورم کاهشی آغاز شده”، کر شدند و به باقی سخنان توجهی نکردند.

شاید گزارش پایین تعجب آور ADP که نشان داد اقتصاد ایالات متحده در ماه گذشته کمی بیش از 100000 شغل ایجاد کرده، نشان می‌دهد که شرایط اشتغال در ایالات متحده ممکن است درست قبل از اعلام آخرین تصمیم FOMC توسط پاول کاهش یافته باشد؟ اما ضعف در گزارش ADP بیشتر به دلیل شرایط سخت زمستان بود و فرصت‌های شغلی از 11 میلیون نفر گذشت.

با این حال جلسه بانک مرکزی آمریکا یک موهبت برای سرمایه‌گذاران ریسک پذیر بود.

توجه داشته باشید که در آغاز جلسه، فعالیت‌ها در بازار آتی نرخ بهره فد، حدود 83% احتمال را برای افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره در جلسه بعدی FOMC در نظر گرفته بودند که طبق وعده‌های اعضای فدرال رزرو، نرخ‌ها را به مرز 5% می‌رساند.

اما برای بازار سهام، دلیلی وجود ندارد که تصور کند سنتیمنت صعودی به این زودی‌ها به اتمام خواهد رسید. شاخص S&P 500 به طور قطع تلاشی برای رسیدن به میانگین متحرک 100 در تایم فریم هفتگی خواهد کرد. در حال حاضر این میانگین بالاتر از محدوده 4200 قرار دارد. رشد 20 درصدی سهام شرکت متا می‌تواند امروز به این رالی کمک کند.

اپل، آمازون، گوگل، فورد و کوالکام قرار است امروز گزارشات درآمدزایی خود را اعلام کنند.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟