بانک مرکزی ژاپن سیاست کنترل منحنی بازده خود را تغییر نداد

بانک مرکزی ژاپن سیاست کنترل منحنی بازده خود را تغییر نداد

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 28 دی

  • بانک مرکزی مقدس ژاپن

بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره خود را در محدوده %0.1- حفظ کرد و سیاست کنترل منحنی بازده خود را تغییر نداد. عدم تغییر سیاست‌ها منجر شد بازده اوراق 10 ساله دولتی ژاپن 14 نقطه پایه افت کرند. جفت ارز USDJPY نیز بالاتراز محدوده 131.50 قرار گرفت و ین 2.5% در برابر دلار ضعیف شد.

بانک مرکزی ژاپن پیش‌بینی تولید ناخالص داخلی خود را برای امسال کاهش داد اما پیش‌بینی تورم را در محدوده 3% تغییر نداد. تورم قیمت تولید کننده در ژاپن در ماه دسامبر بالاتر از 10% قرار گرفته است.

به نظر می‌رسد بانک مرکزی ژاپن تمایل ندارد با واقعیت رو به رو شود و طبق نیازهای بازار عمل نمی‌کند. به هر حال، تصور می‌شود که معامله‌گران به سرپیچی از استراتژی کنترل منحنی بازده بانک مرکزی ژاپن ادامه خواهند داد و تلاش خواهند کرد تا از آستانه سقف آن عبور کردند. احتمالاً شاهد نوسانات بیشتری در ین خواهیم بود، چرا که سیاست‌گذاران (شاید برای از دست ندادن اعتبار خود؟) به مبارزه با بازار ادامه می‌دهند.

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

در جبهه بازار ارز، نمی‌توان احتمال رشد قیمت به بالای محدوده 133 را نادیده گرفت. اما روند نزولی USDJPY پایین‌تر از محدوده 136 که محدوده 38.2% فیبوناچی اصلاحی نیز آن جا قرار دارد، بی عیب و نقص باقی خواهد ماند.

فشار فروش در ین به شاخص دلار کمک می‌کند

اگر روند ین تغییر کند، تأثیر آن بر شاخص دلار نیز محسوس و مثبت خواهد بود. امروز صبح دلار آمریکا رشد کرد. جفت ارز EURUSD پایین‌تر از محدوده 1.08 معامله می‌شد و می‌تواند افت خود را تا محدوده 1.0630 ادامه دهد.

با این حال، داده‌های ZEW که دیروز منتشر شد نشان دادند که انتظارات سرمایه‌گذاران برای اقتصاد آلمان به بالاترین سطح در تقریباً یک سال گذشته رسیده و شولتز، صدراعظم آلمان، اعلام کرد که مطمئن است آلمان به لطف بازگشایی چین و اعتماد فزاینده به این که فشار قیمت در بخش انرژی در حال کاهش است، از رکود در سال جاری اجتناب خواهد کرد.

اکنون که اقتصاد ناحیه یورو در مواجهه با تورم بی‌سابقه و بحران انرژی عملکرد بهتری نسبت به پیش بینی‌های بسیاری دارد، انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا (ECB) نرخ‌ها را در ماه فوریه و مارس 0.50% و در ماه مه یا ژوئن 0.25% نرخ بهره را افزایش دهد. این مسئله می‌تواند به یورو کمک کند و اجازه ندهد یورو در برابر دلار خیلی ضعیف شود.

جفت ارز GBPUSD نیز عملکرد خوبی داشته چرا که بریتانیا سرعت نزدیک 6.4 درصدی را در رشد دستمزدها بین سپتامبر و نوامبر سال گذشته داشته است. با این حال بعید است این مسئله خشم کسانی را که برای دستمزد بهتر دست به اعتصاب می‌زنند، کاهش دهد – تورم اصلی (Headline) در بریتانیا در دسامبر به 10.5% رسید و تورم هسته (Core) آنطور که انتظار می‌رفت کاهش نیافته است. این مسئله باعث می‌شود افزایش نزدیک به رکورد دستمزدها تحت الشعاع قرار بگیرد. آخرین داده‌ها تنها بانک مرکزی انگلیس (BoE) را مجبور می‌کند تا یک افزایش دیگر نرخ بهره را در ماه آینده برای جلوگیری از مارپیچ بیشتر قیمت دستمزد ارائه دهد. و این برای پوند مثبت خواهد بود.

شاخص S&P 500 بالاتر از محدوده 4 هزار خریدار نداشت

سردرگمی و فقدان روند خالص به بهترین وجه سنتیمنت دیروز در ایالات متحده را توصیف می‌کند.

معاملات آتی شاخص‌های بازار سهام آمریکا در ابتدا در محدوده منفی کار خود را آغاز کردند اما زمانی که معاون نخست وزیر چین دیروز در مجمع جهانی اقتصاد صحبت کرد و اعلام کرد که انتظار دارد اقتصاد چین در سال جاری به حالت عادی بازگردد، وارد محدوده مثبت شدند.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

شاخص S&P 500 مدت کوتاهی بالاتر از سطح 4000 معامله شد اما گزارشات درآمدزایی مختلط از گلدمن ساکس و مورگان استنلی فروشندگان را در سقف قیمتی وارد بازار کرد.

فروشندگان قیمت را تا محدوده 4000 پایین‌ آوردند و این شاخص با 0.20% افت در محدوده مهم میانگین متحرک 200 روزه جلسه معاملاتی را به پایان رساند.

اولین مجموعه گزارشات درآمدزایی از حرکت پایدار بالاتر از سطح میانگین متحرک 200 روزه حمایت نمی‌کردند.

اگر به جزئیات گزارش درآمدزایی دو بانک گلدمن ساکس و مورگان استنلی بپردازیم به مختلط بودن این گزارشات پی می‌بریم. گلدمن ساکس کاهش 69 درصدی سود سه ماهه چهارم را گزارش داد چرا که رکود در قراردادها و مدیریت ثروت آن بر گزارش سه ماهه چهارم تأثیر گذاشته بود. سهام گلدمن ساکس جلسه معاملاتی را با تقریباً 6.50% افت پایان داد.

موسسه مورگان استنلی نیز به دلیل ضعف در انجام قراردادها آسیب دید، اما مدیریت ثروت و درآمد ناشی از معاملات رشد کرد. سهام این شرکت تقریبا 6% بالاتر بسته شد.

توجه داشته باشید که مورگان استنلی 85 میلیون دلار را برای زیان‌های اعتباری کنار گذاشته در حالی که این رقم تنها 5 میلیون دلار در سه ماهه پیش بود. این مسئله را می‌توان به عنوان دلیلی که این بانک به اتفاقات امسال نیز خوشبین نیست، قلمداد کرد. بنابراین، افزایش 6 درصدی قیمت سهم قطعاً کمی اغراق آمیز بود.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟