ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

آیا رشد سریع چین خبر خوبی است؟

آیا رشد سریع چین خبر خوبی است؟

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 29 فروردین

  • آیا رشد سریع چین خبر خوبی است؟

روز گذشته دلار قوی و افزایش بازده اوراق خزانه داری و ارزشگذاری بالاتر بازار سهام محرک بازار بودند چرا که سنتیمنت سرمایه‌گذاران پس از انتشار خوب شاخص تولیدی نیویورک آمریکا تقویت شد.

بازده اوراق 2 ساله خزانه داری آمریکا در حال حاضر در محدوده 4.20% نوسان می‌کند که بالاترین سطح از زمان سقوط بانک سیلیکون ولی است. از آن جایی که به نظر می‌رسد استرس بانکی عمدتاً در حال حاضر کاهش یافته، پتانسیل رشد بیشتر این اوراق افزایش یافته است.

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا در پایان سال جاری از 100% در زمان بحران بانک SVB به 25% کاهش یافته است.

بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا در حال حاضر در محدوده 3.60% است. رشد بالاتر از این محدوده به عنوان سیگنالی فروشی در ماه دسامبر و فوریه عمل کرده است.

آیا زمان فروش فرا رسیده؟

شاخص S&P 500 به بالاترین سطح در ماه فوریه نزدیک می‌شود چرا که تمرکز بازار به داده‌های اقتصادی و شرکتی تغییر کرده است.

گزارش درآمدزایی قوی‌تر از انتظارات می‌تواند به خریداران در بازار سهام کمک کند اما بازده اوراق خزانه داری آمریکا احتمالاً با واقعیت اقتصادی در این حوزه سازگار خواهد شد: اشتغال قوی، فعالیت‌های اقتصادی تاب آور و تورم همچنان بالا که با خطر افزایش قیمت انرژی همراه شده است.

آیا رشد سریع‌تر چین خبر خوبی است؟

رشد تولید ناخالص داخلی چین از کمتر از 3% به 4.5% در سه ماهه اول رسید، در حالی که انتظارات برای آن 4% بودند. تولیدات صنعتی 3% و خرده فروشی فراتر از 10% اعلام شدند. هر دو رقم بهتر از حد انتظارات بودند و نرخ بیکاری نیز بیش از حد انتظار کاهش یافته بود.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

داده‌های قوی چین به توقف فشار فروش نفت آمریکا در محدوده 80 دلار کمک کرد، اما معاملات آتی بازار سهام آمریکا از این خبر خوشحال نشدند.

رشد قوی چین برای برندهای لوکس فرانسوی – و همچنین برای بسیاری از شرکت‌های دیگر در سراسر جهان بسیار عالی است، اما همچنین به معنای افزایش بالقوه قیمت‌های انرژی و مواد خام است که تورم را تقویت می‌کند و کار بانک‌های مرکزی را سخت‌تر می‌کند و در نتیجه تاثیر مثبت کمی بر بازارهای سهام دارد.

 اگر چشم انداز برای بازار سهام، افزایش فشار فروش باشد تأثیر منفی احتمالاً بر سهام‌ شرکت‌های فناوری حساس به نرخ، از جمله تراشه‌سازانی که سال را با هیجانات هوش مصنوعی آغاز کرده‌اند، بیشتر خواهد بود.

با این حال، بخش مواد معدنی و انرژی می‌تواند پوشش ریسک خوبی در در برابر دور دیگری از افزایش قیمت انرژی و مواد خام باشند. با توجه به این مسئله شاخص FTSE انگلیس که بخش انرژی و معدنی در آن فراوان است می‌تواند در محیطی که تورم جهانی ناشی از بخش انرژی افزایش می‌یابد، عملکرد بهتری نسبت به دیگر شاخص‌ها داشته باشد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟