بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

افزایش فشارها بر تراس و جفت ارز USDJPY

افزایش فشارها بر تراس و جفت ارز USDJPY

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 28 مهر

  • گزارشات درآمدزایی مختلط، لحن هاوکیش فد
  • افزایش فشارها بر تراس و جفت ارز USDJPY

به دلیل لحن هاوکیش اعضای بانک مرکزی آمریکا و گزارشات درآمدزایی مختلط، بازارهای سهام رشد اول هفته خود را پس دادند. سهام شرکت نتفلیسک 13% رشد کرد اما سهام شرکت تسلا 6% کاهش یافت. شرکت تسلا در سه ماهه ماهه سوم درآمد کمتر از انتظارات را گزارش داد. آشفتگی سیاسی بریتانیا روز به روز بدتر می‌شود و جفت ارز USDJPY در بحبوحه انتظارات فزاینده برای مداخله بانک مرکزی ژاپن (BoJ) سطح 150 را آزمایش کرد.

کلیت بازار

روز گذشته، فضای بازار نزولی بود و بیشتر شاخص‌های بازار سهام آمریکا رشد ابتدای هفته خود را پس دادند. شاخص S&P 500 افت 0.67 درصدی و شاخص نزدک افت 0.85 درصدی داشتند. شاخص داو جونز نیز 0.33% کاهش یافت.

سهام شرکت نتفلیکس روز گذشته یکی از بهترین عملکردها را داشت و 13% رشد کرد. برای اولین بار از ماه ژانویه قیمت سهام این شرکت به میانگین متحرک 200 در تایم فریم روزانه رسید. در حالی که سهام شرکت‌های FAANG از جمله مایکروسافت به دلیل انتظارات هاوکیش بانک مرکزی آمریکا عملکرد ضعیفی داشتند. (FAANG » سهام پنج شرکت برجسته فناوری آمریکایی: فیسبوک(META)، آمازون (AMZN)، اپل(AAPL)، نتفلیکس (NFLX) و الفابت (GOOG) هستند. این اصطلاح توسط جیم کرامر، مجری تلویزیونی سی ان بی سی در سال ۲۰۱۳ ابداع شد. پس از اینکه فیسبوک نام خود را به Meta تغییر داد، مخفف FAANG برای پنج شرکت بزرگ فناوری آمریکایی دیگر چندان مناسب نبود. به همین دلیل جیم کرامر مخفف جدید 5 غول بزرگ فناوری را MAMAA اعلام کرد.)

کاشکاری، عضو بانک مرکزی آمریکا، اعلام کرد اگر رشد تورم متوقف نشود، بانک مرکزی آمریکا می‌تواند نرخ‌ها را فراتر از 4.75% افزایش دهد. در پی این اظهارات بازده اوراق 2 ساله خزانه داری آمریکا بالاتر 4.5% قرار گرفت و دلار رشد کرد.

سنتیمنت مختلط؛ گزارشات درآمدزایی مختلط

گزارشات درآمدزایی مختلط کمکی به بهبود سنتیمنت بازار نکرد.

شرکت پروکتر اَند گَمبل (Procter & Gamble) گزارشات درآمدزایی بهتر از انتظاراتی را ارائه داد اما اعلام کرد که در سال مالی 2023 فروش این شرکت می‌تواند بین 1 تا 3% افت داشته باشد.

سهام شرکت نستله (Nestle) قوی‌ترین رشد فروش 9 ماهه خود در 14 سال گذشته را گزارش کرد که عمدتاً ناشی از قیمت‌های بالاتر برای جبران هزینه‌های فزاینده بود. اما این مسئله به سختی توانست قیمت سهم را تقویت کند و روز گذشته سهام این شرکت حدود 1.30% سقوط کرد.

شرکت IBM نیز گزارش بهتر از انتظاراتی را ارائه داد و پیش بینی سود کل سال خود را افزایش داد اما قیمت سهام 0.35% افت کرد.

شرکت تسلا سود هر سهم (EPS) را بهتر از حد انتظار اعلام کرد، اما درآمد زایی فصلی (REVENUE) کمتر از انتظارات بود. این شرکت اعلام کرد که افزایش قیمت مواد خام و ناکارآمدی در کارخانه برلین، همراه با دلار قوی آمریکا بر نتایج تاثیر گذاشته است. کاهش درآمد زایی فصلی درآمدی تسلا برای قیمت سهام خوب نیست، چرا که هر گام اشتباهی این قدرت را دارد که قیمت سهم را به شدت پایین بیاورد. قیمت سهام این شرکت 6% افت کرد. این بدین معنی است که قیمت بار دیگر محدوده حمایتی مهم 200 دلار را لمس خواهد کرد. اگر فضای بازار همچنان نزولی باقی بماند، محدوده حمایتی می‌تواند شکسته شود.

بازگشت نفت

پس از این که در ابتدای هفته قیمت نفت از محدوده 82 دلار  کاهش یافته بود، روز گذشته قیمت بازگشتی داشت. با توجه به این که ترس از رکود اقتصادی قیمت گذاری شده و با توجه به اینکه ایالات متحده از کارت «ذخایر استراتژیک نفت» خود استفاده کرده، چیز زیادی برای کاهش قیمت هر بشکه به زیر محدوده 80 – 82 دلار باقی نمانده است.

با این حال، بالاتر از محدوده میانگین متحرک 50 در تایم فریم روزانه و حوالی قیمت 87 دلار فشار فروش همچنان باقی خواهد ماند.

آشفتگی سیاسی در انگلیس

لیز تراس واقعاً در شرایطی سختی قرار دارد. دیروز سوئلا براورمن، وزیر کشور، به دلیل به انتشار اطلاعات محرمانه اخراج شد و هرج و مرج در میان محافظه‌کاران وخیم‌تر شد.

گفته می‌شود که بسیاری از اعضای حزب محافظه کار خواهان استعفای فوری تراس هستند.

جفت ارز GBPUSD همچنان روند نزولی دارد در حالی که بازده اوراق قرضه دولتی رو به کاهش است. بازده اوراق قرضه دولتی بلند مدت یا بخش انتهایی منحنی بازده در حال کاهش است چرا که بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد این اوراق را نخواهد فروخت.

جفت ارز EURUSD همچنان پایین‌تر از میانگین متحرک 50 در تایم فریم روزانه معامله می‌شود و ین همچنان در برابر دلار تضعیف می‌شود. جفت ارز USDJPY محدوده مقاومتی 150 را لمس کرد. البته گمانه‌زنی‌های فزاینده‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه بانک مرکزی ژاپن (BoJ) می‌تواند هر لحظه مستقیماً در بازار مداخله کند که می‌تواند برخی از معاملات سفته‌بازانه را از بین ببرد. اما چشم‌انداز میان‌مدت برای ین نزولی باقی می‌ماند، چرا که واگرایی فزاینده‌ای به دلیل لحن هاوکیش فزاینده بانک مرکزی آمریکا و بانک مرکزی داویش ژاپن وجود دارد. لحن داویش بانک مرکزی ژاپن منجر می‌شود خون ریزی در ین همچنان ادامه داشته باشد و تا زمانی که تغییری در نرخ بهره صورت نگیرد، این خونریزی متوقف نخواهد شد. برخی از تحلیل‌گران عقیده دارند جفت ارز USDJPY می‌تواند به سمت محدوده 160 حرکت کند.

در همین حال، انتظار می‌رود ترکیه نرخ بهره خود را 1% دیگر کاهش دهد و به 11 درصد برساند که این امر نرخ تورم را باز هم افزایش خواهد داد. اما این را به آقای اردوغان بگویید!!

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟