بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل هفتگی فارکس در هفته سوم نوامبر (23 آبان تا 27 آبان)

تحلیل بنیادی فارکس هفتگی

هفته پیش رو – پس از سقوط دلار آمریکا، کانون توجهات به سمت پوند و داده‌های غیرآمریکایی است

بعد از اینکه داده تورمی ایالات متحده همه را غافلگیر کرد، حالا داده تورمی (CPI) در بیشتر بازارهای دیگر در هفته آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت و تمرکز را تا حدودی از دلار آمریکا منحرف خواهد کرد. پوند احتمالاً بیشترین توجه را در هفته شلوغ پیش رو برای بریتانیا به خود جلب خواهد کرد، زیرا جدای از انتشارات داده‌های اقتصادی، بیانیه بودجه در میان نگرانی‌های مداوم در مورد استقراض بالا مورد توجه قرار خواهد گرفت. شاخص‌های رشد در چین و ژاپن مهم خواهند بود، در حالی که در ایالات متحده، داده خرده‌فروشی برجسته‌ترین داده اقتصادی برای دلار خواهد بود.

انبوهی از داده‌ها و یک بودجه دیگر برای پوند

این دو ماه گذشته دوره پرآشوبی برای پوند بوده است و هفته آینده می‌تواند دوباره یک هفته پر از دست انداز باشد. گذشته از این واقعیت که هفته آینده مملو از معیارهای کلیدی اقتصادی است، دولت از بیانیه پاییزی مورد انتظار خود رونمایی خواهد کرد. بر اساس گزارش‌ها، جرمی هانت، صدراعظم جدید، قصد دارد ترکیبی از کاهش هزینه‌ها و افزایش مالیات را برای پر کردن خلأ مالی که به دلیل آشفتگی ایجاد شده توسط دولت قبلی تشدید شده بود، اعلام کند.

هانت و نخست‌وزیر بریتانیا، ریشی سوناک، روز پنج‌شنبه برای به دست آوردن مجدد اعتبار اقتصادی، راهی سخت در پیش خواهند داشت. اما تا زمانی که اعداد و ارقام خود دولت با پیش‌بینی‌های مستقل ارائه شده توسط دفتر بودجه مطابقت داشته باشند، این رویداد می‌تواند برای پوند مثبت باشد.

این خطر وجود دارد که هانت و سوناک در انقباض مالی خود بیش از حد پیش بروند، که به این معنی است که بانک انگلستان ممکن است مجبور نباشد نرخ بهره را به شدت افزایش دهد،هرچند این ممکن است لزوماً برای پوند بد نباشد و حتی می تواند آن را تقویت کند.

صرف نظر از این، برای پوند سخت خواهد بود که چشم انداز مبهم خود را به طور کامل کنار بگذارد، زیرا انتظار می‌رود داده‌های پیش رو یک پس زمینه اقتصادی رو به وخامت همراه با تورم بسیار بالا را تایید کنند. ابتدا در روز سه‌شنبه نوبت گزارش اشتغال ماه سپتامبر است و پس از آن شاخص قیمت مصرف ‌کننده (CPI) برای ماه اکتبر در روز چهارشنبه منتشر می‌شود. آمار خرده فروشی هم آخر هفته در روز جمعه منتشر خواهد شد.

شاخص قیمت مصرف کننده بریتانیا

نمودار شاخص تورم بریتانیا

محرک‌های کم برای یورو

حرکت یورو بالاتر از محدوده برابری با دلار آمریکا ممکن است شتاب خود را در بحبوحه انتشار داده‌های غیرمهم در تقویم اقتصادی اروپا از دست بدهد. تولید صنعتی در ماه سپتامبر در روز دوشنبه، برآوردهای سه ماهه اشتغال در روز سه‌شنبه، و دومین انتشار تولید ناخالص داخلی سه ‌ماهه سوم، همگی به سرمایه‌گذاران کمک می‌کنند تا ایده بهتری درباره نحوه رهایی اقتصاد منطقه یورو از بحران انرژی و تورم داشته باشند. با این حال، روز پنجشنبه برآورد نهایی از تورم ماه اکتبر تنها داده‌ای است که احتمالاً برخی واکنش‌ها را در یورو تحریک می‌کند، اما تنها به شرطی که یک افزایش در داده تجدیدنظر داشته باشیم.

در غیر این صورت، سرنخ‌ها در مورد یورو را می‌توان از خود دلار و احتمالاً از سخنرانان بانک مرکزی اروپا که روز به روز لحنی هاوکیش‌تر پیدا می‌کنند، پیدا کرد. با توجه به این که اخیراً، سرمایه‌گذاران به طور فزاینده‌ای چشم انداز اقتصاد بریتانیا و منطقه یورو را در هم تنیده می‌بینند و اینکه سرنوشت آنها با سرنوشت بحران انرژی مرتبط است، در نتیجه تغییرات در سنتیمنت نسبت به پوند ممکن است به یورو نیز سرایت کند.

نگاه‌ها به آمار خرده‌فروشی ایالات متحده پس از کاهش در CPI

این هفته پس از کاهش غیرمنتظره تورم (CPI) سالانه در ماه اکتبر به کمتر از 8.0 درصد، خریداران دلار بیشترین ضرر خود را در بیش از 6 سال گذشته تجربه کردند. افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در دسامبر در حال حاضر محتمل‌تر از افزایش 0.75 درصدی به نظر می‌رسد، اما ممکن است در هفته آینده، انتشار آخرین آمار خرده فروشی در روز چهارشنبه از دلار تا حدی حمایت کند.

آمار خرده فروشی ایالات متحده

نمودار آمار خرده فروشی ایالات متحده

پیش‌بینی می‌شود آمار خرده‌فروشی، پس از ثابت ماندن در ماه سپتامبر، در ماه اکتبر 0.8 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یابد.

با این حال، احتمالا نتیجه مثبت داده مصرف کننده به تنهایی برای تقویت دلار کافی نیست. بعید است که انتشار سایر داده‌ها، که شامل شاخص قیمت تولیدکننده در روز سه‌شنبه، شاخص تولیدات صنعتی در روز چهارشنبه، و داده‌های مسکن در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، بطور قابل ‌توجهی شرایط را برای دلار بهتر کنند.

اما از آنجایی که دلار احتمالا برای مدتی طولانی درجا خواهد زد، بازار سهام شانس خوبی برای افزایش سود خود در هفته آینده دارد.

ین ژاپن آماده انتشار داده تورمی

ین شکست خورده ژاپن در ماه نوامبر شروع مثبتی داشته است و وضعیت آن می‌تواند در هفته آینده بیشتر بهبود یابد.

انتظار می‌رود برآورد تولید ناخالص داخلی (GDP) در روز سه‌شنبه نشان دهد که اقتصاد ژاپن در سه ماهه سوم ۰.۳ درصد رشد کرده است – رشدی نسبتاً خوب. همچنین داده‌هایی در مورد سفارشات ماشین‌آلات (چهارشنبه) و تجارت (پنجشنبه) منتشر خواهند شد، اما سرمایه‌گذاران بیشتر به آمار تورم (CPI) در روز جمعه اهمیت می‌دهند.

تورم در ژاپن، در حالی که هنوز بسیار پایین‌تر از سایر کشورها است، اما به طور پیوسته بالاتر رفته است و پیش‌بینی می‌شود معیار تورم هسته که هدف بانک مرکزی ژاپن است، روند صعودی خود را حفظ کرده و در ماه اکتبر به بالای 3 درصد صعود کند.

رشد تولید ناخالص داخلی و تورم هسته ژاپن

رشد تولید ناخالص داخلی و تورم هسته ژاپن

از آنجایی که بانک مرکزی ژاپن به آرامی اشاره می‌کند که زمان خروج از موضع فوق‌العاده تسهیلی نزدیک است، هرگونه صعود غافلگیرکننده در داده تورمی در آینده ممکن است هیزمی باشد در آتش گمانه‌زنی‌ها در مورد زمان چرخش در سیاست بانک مرکزی ژاپن، که می‌تواند باعث صعود بیشتر ین شود.

با درجا زدن چین، دلار استرالیا و کانادا به داده‌های داخلی نگاه می‌کنند

در حالی که اقتصاد ژاپن از مزایای محرک‌های فراوان بانک مرکزی ژاپن بهره می‌برد، این نگرانی وجود دارد که اقتصاد چین از حمایت سیاسی کافی از سوی مقامات دولتی برخوردار نشده است، زیرا این کشور تحت فشار قرنطینه‌ها و بحران مسکن به آرامی در حال فروپاشی است.

انتظار نمی‌رود که آمار تولیدات صنعتی و خرده فروشی که روز سه‌شنبه منتشر می شوند، نگرانی‌های مربوط به کاهش سرعت رشد اقتصادی را کاهش دهند، زیرا آمار پایین‌تری برای هر دو در اکتبر پیش‌بینی می‌شود.

تولیدات صنعتی و آمار خرده فروشی چین

تولیدات صنعتی و آمار خرده فروشی چین

با این وجود، امیدها زیاد است که دولت چین به زودی محدودیت‌های شدید کووید را بردارد تا سرمایه‌گذاران نسبت به داده‌های ناامیدکننده واکنش خیلی منفی نشان ندهند.

از این رو، برای دلار استرالیای حساس به چین، شاخص‌های داخلی احتمالاً مهم‌تر خواهند بود زیرا سرمایه‌گذاران اخیراً شرط‌بندی‌های خود را افزایش داده‌اند که بانک مرکزی استرالیا افزایش نرخ‌ بهره را در نشست بعدی خود در ماه دسامبر متوقف خواهد کرد.

بانک مرکزی استرالیا صورتجلسه قبلی خود را در روز سه شنبه منتشر می‌کند و در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه آمار سه ماهه دستمزدها و تعداد استخدامی‌ها، به ترتیب منتشر خواهند شد.

افزایش قوی‌تر از حد انتظار اشتغال در ماه اکتبر، احتمال عدم تغییر نرخ بهره در ماه دسامبر را کاهش می‌دهد، و به طور بالقوه باعث تقویت دلار استرالیا می‌شود، زیرا از پایین‌ترین سطح خو در ماه اکتبر در برابر دلار آمریکا به بالا بازگشته است.

یکی دیگر از بانک‌های مرکزی که اخیراً شروع به چرخش در سیاست خود کرده است، بانک کانادا است، با این وجود دلار کانادا یکی از بهترین عملکردها در سال جاری را داشته است.

گزارش CPI روز چهارشنبه می‌تواند تعیین کند که آیا بانک مرکزی کانادا در گردهمایی دسامبر خود نرخ بهره را 0.25 یا 0.5 درصد افزایش خواهد داد.

منبع: XM

 

«برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.»

بیشتر بخوانید: 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

2 دیدگاه در “تحلیل هفتگی فارکس در هفته سوم نوامبر (23 آبان تا 27 آبان)
  1. حمید گفت:

    بسیار عالی ممنون

  2. سمیه گفت:

    فوق العاده بود،ممنون❤️❤️❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟