بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس 22 فروردین – سشن اروپا

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس 22 فروردین – سشن اروپا

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس 22 فروردین – سشن اروپا
جفت ارز یورو دلار EURUSD

جفت ارز EURUSD با گپ مثبتی بالاتر از محدوده 1.0900 باز شد اما این رشد دوامی نداشت. قیمت پایین‌تر از این محدوده قرار گرفت و در محدوده منفی معامله می‌شد.

سیگنال‌های تکنیکال کمی مختلط هستند. اندیکاتور RSI و مکدی پایین‌تر از آستانه محدوده خنثی قرار گرفتند. در سمت دیگر به نظر می‌رسد اندیکاتور Stochastics در محدوده اشباع فروش به کفی رسیده و احتمال بازگشت صعودی را سیگنال می‌دهد. کندل دوجی روز جمعه نیز می‌تواند این سیگنال را بدهد که قدرت فشار فروش اخیر کاهش یافته است. هر چند نمی‌توان بر اساس کندل دوجی این ادعا را داشت و بهتر است که کندل صعودی بزرگی بعد از این کندل ثبت شود.

با این جال ساختار فعلی بازار چندان امیدوار کننده به نظر نمی‌رسد. بسته شدن قیمت پایین‌تر از محدوده 1.0850 می‌تواند افت قیمت تا محدوده 1.0780 را در پی داشته باشد. در محدوده کف قیمتی سال 2020 یعنی محدوده 1.0636 جنگ سختی بین خریداران و فروشندگان می‌تواند رخ دهد.

در سناریو صعودی، قیمت می‌تواند تا میانگین متحرک ساده (SMA) 20 و محدوده 1.1 رشدی داشته باشد. محدوده 78.6% فیبوناچی اصلاحی در این محدوده نیز قرار گرفته است. اگر این سد قیمتی شکسته شود، رالی قیمتی می‌تواند تا محدوده میانگین متحرک ساده 50 در محدوده 1.1121 یا حتی سطح 61.8% فیبوناچی اصلاحی در محدوده 1.1180 ادامه داشته باشد.

در تایم فریم بلند مدت، چشم انداز نزولی بازار همچنان محفوظ باقی مانده و تنها رشد قیمت تا محدوده 1.1492 می‌تواند چشم انداز قیمتی را از نزولی به خنثی تغییر دهد.

به طور خلاصه، جفت ارز EURUSD سیگنال‌های مختلطی را به ما می‌دهد. با این حال تا زمانی که قیمت پایین‌تر از محدوده 1.0900 معامله می‌شود، ریسک‌های نزولی بیشتر از ریسک‌های صعودی هستند.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس 22 فروردین – سشن اروپا

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 11 آوریل /22 فروردین
جفت ارز دلار ین USDJPY

رالی جفت ارز USDJPY همچنان ادامه دارد چرا که بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا به سقف 3 ساله خود رسیده است. قیمت پس از رسیدن به محدوده 121.30 با جهشی همراه شده است.

اندیکاتور RSI به محدوده اشباع خرید رسیده و می‌تواند مومنتوم صعودی را محدود کند. سنتیمنت همچنان صعودی است اما محدوده سقف قیمتی 125.0 اصلی‌ترین مانع برای ادامه رالی این جفت ارز است.

اگر قیمت محدوده 122.70 را به سمت پایین بشکند، روند قیمت می‌تواند ساید شود.

برای این که رالی قیمتی در کوتاه مدت سالم باقی بماند، محدوده حمایتی مهم 121.30 نباید شکسته شود.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس 22 فروردین – سشن اروپا

یورو دلار کانادا EURCAD

پس از کاهش نرخ بیکاری کانادا در ماه مارس، دلار کانادا تقویت شد. افت اندیکاتور RSI به منطقه اشباع فروش، تقاضا برای خرید در این جفت ارز را افزایش داد.

شکست محدوده 1.370 فضای بازار در کوتاه مدت را بهبود بخشیده است. محدوده 1.3840، محدوده مقاومتی مهم است که پیش‌تر افزایش فشار فروش در این محدوده را شاهد بودیم.

تثبیت قیمت بالاتر از این محدوده می‌تواند راه را برای بازگشت معنی دار این جفت ارز هموار کند. در صورتی که قیمت نتواند این محدوده را بشکند، افت قیمت به محدوده 1.36 را در پی خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس 22 فروردین – سشن اروپا

منبع: Orbex و XM

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟