بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته جاری: تحلیلگران محتاط شده‌اند

تحلیل طلا

پس ازعملکرد دو هفته گذشته قیمت که تحت تاثیر داده‌های تورم‌ بود، هفته گذشته بازار طلا بار دیگر تحت تاثیر فدرال رزرو و انتظارات نرخ بهره قرار گرفت.

بلافاصله پس از نشست چهارشنبه FOMC بازارها سه کاهش نرخ بهره در سال 2024 توسط فدرال رزرو را پذیرفتند و دلار آمریکا ضعیف شد و فلز زرد به بالاترین رکورد تاریخی خود در روز پنجشنبه رسید. 

در ادامه، معاملات شاهد یک جهش عمده برای دلار آمریکا و یک اصلاح قابل توجه برای طلا بود که تا روز جمعه نیز ادامه یافت. 

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته جاری: تحلیلگران محتاط شده‌اند

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نشان داد که بین کارشناسان بازار در مورد جهت حرکت طلا در هفته پایانی سه ماهه اول سال دودستگی و احتیاط وجود دارد، در حالی که معامله گران خرد به صعود بسیار امیدوار هستند. 

کالین سیزینسکی استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management در پایان هفته فدرال رزرو طلا را این‌گونه می‌بیند: «من در مورد طلا برای هفته آینده خنثی هستم. اخیرا طلا حرکت بزرگی داشته است و ممکن است در روزهای آینده با تقویت دلار آمریکا و نزدیک بودن به آخرماه در این محدوده تثبیت شود.»

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

دارین نیوسام تحلیلگر ارشد بازار در Barchart.com  دیدگاه نزولی خود را برای هفته آینده حفظ می‌کند. او گفت: «برای سومین هفته متوالی به این دیدگاه (نزولی) ادامه خواهم داد. پنجشنبه کمی مشکوک به نظر می رسید تا زمانی که قرارداد آتی ماه آوریل بیش از 40 دلار از بالاترین سطح جلسه خود تا زمان بسته شدن افت کرد. با توجه به  تداوم نزولی بودن اندیکاتور استوکستیک روزانه و تقویت شاخص دلار آمریکا طلای آوریل می تواند در هفته آینده کاهش یابد.»

لوکمان اوتونوگا تحلیلگر ارشد بازار در FXTM گفت: «خریداران طلا با وجود صعود قیمت آن به بالاترین سطح تاریخ در روز پنجشنبه خسته به نظر می‌رسند و با افزایش ارزش دلار در پایان هفته تحت فشار قرار گرفته‌اند.»

اورت میلمن تحلیلگر ارشد بازار در Gainesville Coins گفت که او فکر می‌کند که علیرغم اطمینان خاطر پاول به کل اقتصاد و به‌ویژه وضعیت اقتصادی این پیش‌بینی کاهش نرخ بود که باعث ایجاد فضای خوش‌بینی بعد از FOMC در روز چهارشنبه شد. 

میلمن عقیده دارد کرد که اکنون زمان مناسبی برای انتظار و صبر کردن تا آرام شدن اوضاع است. او گفت: «نظر من مطمئناً خنثی است. من فکر می کنم بسیار هیجان انگیز است اگر طلا بتواند با توجه به اینکه به قیمت‌های بالایی دست یافته است قیمت خود را حفظ کند. وقتی کمی دورتر نگاه می‌کنم، به سه ماهه سوم، سه ماهه چهارم و تا پایان سال، انتظار دارم قیمت طلا بالاتر از الان باشد. من انتظار دارم که طلا رکوردهای جدیدی زا ثبت کند اما در کوتاه مدت، به نظرم که بازار فقط نیاز به یک تنفس دارد.” 

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته جاری: تحلیلگران محتاط شده‌اند

این هفته 15 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند و نظرات آنها به طور نسبتا مساوی در سه دسته مختلف پخش شد. شش تحلیلگر یا 40 درصد انتظار داشتند که در هفته آینده شاهد افزایش قیمت طلا باشند در حالی که چهار تحلیلگر یا 27 درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند. پنج تحلیلگر که 33 درصد را نمایندگی می‌کنند پیش‌بینی کردند که این فلز گرانبها به صورت خنثی معامله شود. 

در همین حال 170 رای در نظرسنجی های آنلاین کیتکو به صندوق انداخته شد که اکثریت قریب به اتفاق معامله‌گران پیش بینی کردند که طلا هفته آینده افزایش یابد. 117 نفر که 69 درصد را نمایندگی می‌کنند به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 25 یا 15 درصد دیگر پیش بینی کردند که طلا نزول خواهد داشت در حالی که 28 پاسخ دهنده یا 16 درصد نسبت به چشم انداز کوتاه مدت طلا خنثی بودند. 

هفته آینده شاهد انتشار فروش خانه های جدید در روز دوشنبه، کالاهای بادوام، اعتماد مصرف کننده و نظرسنجی فدرال رزرو ریچموند در روز سه شنبه و برنامه های وام مسکن MBA در روز چهارشنبه خواهیم بود. با این حال پنجشنبه با تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه چهارم، مطالبات بیکاری، فروش خانه‌های درانتظار فروش و نظرسنجی احساسات مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان، شلوغ‌ترین روز هفته آینده خواهد بود. 

شان لوسک  یکی از مدیران والش تریدینگ  از احساسات مثبت همزمان پاول و بازارها متعجب شد و معتقد نیست که فدرال رزرو بتواند 75 واحد کاهش نرخ بهره در سال جاری را انجام دهد. 

لوسک گفت: «صادقانه واقعاً نمی‌توانم آنچه را که می‌شنوم باور کنم. آیا آنها (اعضای فد) می گویند اقتصاد با توجه به شاخص‌ها آنقدر قوی نیست که تصور می شود؟ یا آنها می گویند که تورمی وجود ندارد، یا به اندازه ای که در فروشگاه مواد غذایی به نظر می رسد تورم وجود ندارد؟ زیرا واقعا تورم وجود دارد.»

لوسک گفت که تا آنجا که به دلار مربوط می شود، نوسان دلار مربوط به «شایعه را بخر، واقعیت را بفروش» بوده است که به نظر او جالب است. او گفت: «دلار برای دو روز متوالی بالا رفت و این یک واکنش عجیب است وقتی که با جملاتی خنثی یا حتی دواویش مواجه هستید.»

او گفت: «البته فکر می‌کنم همه این‌ها می‌تواند بخشی از نوسانات بازار باشد و این جزر و مد طبیعی در بازارها است ما سرعت زیادی برای افزایش قیمت را تجربه کردیم و اکنون بازار در حال پس گرفتن برخی از قیمت‌گذاری‌ها است. به‌علاوه به پایان ماه و سه ماهه اول نزدیک می‌شویم که ممکن است عملکرد پر نوسانی را در اینجا شاهد باشیم.» 

او افزود:« در حال حاضر به نظر می‌رسد برخی از سرمایه‌گذاران عقب‌نشینی می‌کنند و برخی دیگر به فکر دریافت سود کسب شده هستند. اما من هیچ مشکلی را در وضعیت تکنیکال نمودارها نمی‌بینم. ممکن است قیمت به سطوح ۲۱۲۵ دلار نیز بازگردد اما هنوز در وضعیت صعودی هستیم. ما به سود ۵ درصدی که تصور می‌کردیم طلا در سال جاری به آن می رسد، دست پیدا کردیم. من هنوز فکر می‌کنم زمانی که معاملات ماه آتی ماه ژوئن اوج بگیرد، قیمت می‌تواند به بالاترین سطح خود در ۲۲۴۶ دلار نیز برسد و از آن پیشی بگیرد و حتی به ۲۲۷۰ یا ۲۲۸۰ دلار نیز برسد. این رقم یعنی افزایش ۱۰ درصدی قیمت طلا در سال جاری که هدف ما برای طلا است. اما اگر قیمت به زیر اعداد فیبوناچی، در اینجا ۲۱۲۵ دلار کاهش یابد، آنگاه می‌توانیم به مقاومت کف فوریه نگاه کنیم.»

لوسک در ادامه اضافه کرد:« آیا فدرال رزرو می‌تواند این معادله را بر هم بزند؟ بله اما در مورد فدرال رزرو چیزی تغییر نکرده است. قیمت طلا به دلیل به سطوح فعلی رسیده است و مهم‌تر از آن در این سطوح باقی مانده است. همچنین با توجه به قیمت‌های آتی ما در یک کنتانگوی عمیق به سر می‌بریم. اگر وضعیت به همین ترتیب باقی بماند، قیمت باید بالاتر رود.»

«من حس می‌کنم که تا پایان سه ماهه اول با نوساناتی مواجه خواهیم بود. اما کارت‌های وحشی هنوز روی میز هستند. خاورمیانه و اروپای شرقی در تب جنگ می‌سوزند و قوهای سیاه با بحران‌های بانکی در بالای سر ما در چرخش هستند. در ماه آوریل دور دوم درآمد شرکت‌ها در سال جاری را دریافت خواهیم کرد و مشاهده می‌کنیم که وضعیت درآمدزایی شرکت‌ها چگونه است. سپس احتمالا در ماه مه یک عقب‌نشینی را شاهد خواهیم بود. چرا که احتمالا در آن زمان متوجه می‌شویم که فدرال رزرو امسال در بهترین حال یکبار نرخ بهره را کاهش خواهد داد.»

مارک چندلر، مدیر عامل بنوکبرن گلوبال فارکس، گفت: «طلا پس از بیانیه اولیه FOMC با کاهش ارزش دلار و اوراق قرضه ایالات متحده توانست تا 2220 دلار افزایش یابد. با این حال، پس از مدتی بازار چرخشی به خود گرفت و دلار را افزایش داد و نرخ بازده اوراق آمریکا را ثابت نگه داشت. طلا نیز تقریبا به سطح 2162 دلار کاهش یافت.»

چندلر افزود: «من در روزهای آینده منتظر تثبیت دلار هستم و این ممکن است بر فلز زرد تاثیر بگذارد.حمایت در منطقه 2145 تا ۲۱۵۰ دلار وجود دارد. اگرچه بسیاری بر خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی تمرکز می‌کنند، اما سرمایه گذاران خرده فروشی چینی و ترک نیز طبق گزارش‌ها خریداران مشتاقی بوده اند. شاخص‌های مومنتوم کشیده شده‌اند، اما می‌توان با حرکت‌های نوسانی طولانی آن را کاهش داد.»

مارک لیبوویت، ناشر VR Metals/Resource Letter، همچنین انتظار دارد که ارزش دلار آمریکا طلا را پایین بیاورد. او گفت: «تا زمانی که دلار افزایش می یابد، منتظر عقب نشینی باشید.»

جیمز استنلی، استراتژیست ارشد بازار در Forex.com، گفت که او معتقد است طلا در هفته آینده عقب نشینی خواهد داشت.

او می‌گوید: «روند شروع به کف‌آلود شدن کرده است و حتی با توجه به اینکه فدرال‌رزرو امسال نرخ بهره را کاهش می‌دهد و همچنان پیش‌بینی سه بار کاهش وجود دارد، گاوها هنوز نتوانسته‌اند قیمت را بیش از 2200 دلار افزایش دهند. بنابراین احتمالی برای عقب نشینی وجود دارد زیرا طلا یک مثلث نزولی را بسیار نزدیک به سقف خود ایجاد کرده است. اما فدرال رزرو به طور شگفت انگیزی نسبت به تصمیم نرخ FOMC بدبین بود و این باعث شد تا دلار آمریکا که تا حد زیادی کاهش یابد.

جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد کیتکو، قیمت طلا را در هفته آینده نوسانی پیش‌بینی می‌کند. او گفت: «روند ساید، چون به نظر می‌رسد سوخت گاوها در کوتاه مدت تمام شده است.»

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟