سنتیمنت طلا همچنان صعودی است، اما قیمت طلا حتی بعد از تصمیم احتمالی فدرال رزرو برای عدم تغییر نرخ بهره در هفته آینده زیر 2000 دلار باقی می‌ماند

زمان مطالعه: 4 دقیقه

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

سنتیمنت در بازار طلا همچنان صعودی است و مومنتوم قیمت از رسیدن طلا به سطوح بالاتر حمایت می‌کند، اما تحلیلگران به سرمایه‌گذاران هشدار می‌دهند که نباید انتظار داشته باشند قیمت طلا در هفته آینده به بالای 2000 دلار در هر اونس برسد، چراکه فدرال رزرو حتی اگر نرخ بهره را بدون تغییر باقی بگذارد همچنان به دنبال حفظ موضع سیاست پولی هاوکیش خود خواهد بود.

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد (Main Street) همچنان نسبت به طلا در کوتاه‌مدت صعودی هستند. با این حال، به نظر می‌رسد تحلیلگران وال استریت پیش از انتشار آمار بسیار مهم تورمی (CPI) هفته آینده و تصمیم بانک مرکزی ایالات متحده در مورد سیاست پولی، محتاطانه درمورد طلا صعودی هستند.

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management، گفت که از منظر کاملاً تکنیکال، او نسبت به طلا در کوتاه‌مدت صعودی است. سیزینسکی گفت که اندیکاتورهای مومنتوم به آرامی در حال صعودی شدن هستند که به قیمت طلا فضای کافی برای رسیدن به سطوح بالاتر را می‌دهند.

با این حال، وی افزود که انتظار ندارد قیمت طلا به بالای 2000 دلار در هر اونس برسد.

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

او گفت: «فکر می‌کنم فدرال رزرو سیگنال توقف افزایش نرخ بهره را خواهد داد و این موضوع می‌تواند قیمت طلا را ۲۰ دلار دیگر افزایش دهد. اما مکث در افزایش نرخ بهره، پایانی برای چرخه انقباضی فدرال رزرو نیست. آنچه طلا لازم دارد تا بتواند سطح 2000 دلار را به سمت بالا بشکند، یک سیگنال واضح مبنی بر پایان چرخه انقباضی فدرال رزرو است.»

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در بلو لاین فیوچرز، گفت که در کوتاه‌مدت و پیش از جلسه فدرال رزرو نسبت به طلا سوگیری خنثی دارد و توصیه می‌کند که آپشن‌های فروش هفتگی طلا و نقره را به عنوان بیمه در برابر اظهارات هاوکیش بانک مرکزی ایالات متحده خریداری کنید.

استریبل افزود که با وجود ابهامات زیاد در بازار، سرمایه‌گذاران باید قبل از باز کردن معاملات خرید طلا، منتظر یک بریک‌ اوت (breakout) و افزایش قیمت طلا باشند. او گفت که شکست سطح 2063 دلار نشان دهنده یک روند صعودی جدید برای این فلز گرانبها است.

این هفته، 21 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت‌کنندگان، 9 تحلیلگر معادل 43 درصد نسبت به طلا در کوتاه‌مدت صعودی هستند. در طرف مقابل، 2 تحلیلگر معادل 10 درصد برای هفته آینده نزولی هستند و نهایتاً 10 تحلیلگر معادل 48 درصد انتظار حرکت قیمت در یک محدوده رنج را دارند.

این در حالی است که در نظرسنجی آنلاین 692 نفر شرکت کردند. از این تعداد 435 نفر معادل 63 درصد انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را دارند. 159 نفر معادل 23 درصد دیگر رأی به کاهش قیمت طلا دادند، در حالی که 98 نفر معادل 14 درصد در کوتاه‌مدت سوگیری خنثی اتخاذ کردند.

Kitco

اگرچه هنوز سنتیمنت صعودی قوی در بازار وجود دارد، اما سرمایه‌گذاران خرد نیز انتظار ندارند قیمت طلا به بالای 2000 دلار در هر اونس برسد. سرمایه‌گذاران خرد پیش‌بینی می‌کنند قیمت طلا در هفته آینده در محدوده 1992 دلار به کار خود پایان می‌دهد.

هفته گذشته، تحلیلگران و سرمایه‌گذاران خرد نسبت به طلا صعودی بودند و کندل هفتگی طلا نیز بالاتر از کندل قبلی خود بسته شد.

بزرگترین ریسک کوتاه‌مدت برای طلا همچنان تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو است. بازارها در حال حاضر انتظار دارند که بانک مرکزی ایالات متحده نرخ بهره را بدون تغییر باقی بگذارد. با این حال، اقدامات هاوکیش از سوی بانک مرکزی کانادا و بانک مرکزی استرالیا (هر دو نرخ بهره را در هفته گذشته افزایش دادند)، شک و تردید در دل بازار ایجاد کرده است.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

آدریان دی، رئیس موسسه مدیریت دارایی آدریان دی، گفت که اگرچه بازارها به طور کامل افزایش نرخ بهره را در هفته آینده رد نمی‌کنند، اما هرگونه ریزش قیمت در بازار طلا احتمالاً موقتی خواهد بود.

او گفت: «افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا حد زیادی در بازار قیمت‌گذاری شده است، بنابراین هرگونه کاهش انتظارات از افزایش نرخ بهره سطحی و کوتاه‌مدت خواهد بود. پس از اینکه نرخ بهره یک بار دیگر افزایش یافت، و ولخرجی بزرگ صدور اوراق خزانه‌داری ایالات متحده در پی برداشته شدن سقف بدهی به پایان رسید، طلا حرکت صعودی خود را از سر خواهد گرفت. دلایل فزاینده‌ای برای افزایش قیمت طلا وجود دارد، مثل اقدامات تسهیلی اخیر چین.»

با این حال، همه تحلیلگران انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را ندارند. کریستوفر وکیو، رئیس معاملات آتی و فارکس در Tastylive.com، یکی از دو تحلیل‌گری بود که به کاهش قیمت طلا رأی دادند.

وکیو گفت که او نسبت به طلا نزولی است زیرا کار فدرال رزرو با افزایش نرخ بهره تمام نشده است چراکه هنوز تورم را تحت کنترل ندارد.

وی افزود اگر بانک مرکزی فکر می‌کند که بحران بانکی را مهار کرده است، می‌تواند از جلسه هفته آینده برای نشان دادن نیاز به افزایش بیشتر نرخ بهره استفاده کند. وکیو خاطر نشان کرد که قبل از بحران بانکی در ماه مارس، بازارها شروع به قیمت‌گذاری نرخ ترمینال در محدوده 6 درصد کرده بودند.

وکیو گفت که سرمایه‌گذاران باید به پیش‌بینی‌های اقتصادی به‌روز شده بانک مرکزی، که با عنوان دات پلات نیز شناخته می‌شوند، توجه زیادی داشته باشند. وکیو گفت در حالی که بعید بنظر می‌رسد فدرال رزرو پیش‌بینی خود از نرخ بهره را به 6 درصد برساند، اما این می‌تواند نشان دهد که آنها فعلاً در سال جاری به دنبال کاهش نرخ بهره نیستند.

او گفت: «فدرال رزروی که به دنبال کاهش نرخ بهره در سال جاری نیست، برای دلار آمریکا صعودی و برای طلا منفی خواهد بود. من به دنبال فروش طلا پس از رالی قیمت به سمت 2000 دلار هستم و با شکست قیمت به زیر 1950 دلار به موقعیت‌های فروش خود اضافه خواهم کرد.»

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟