سنتیمنت برابر در میان تحلیلگران وال استریت، اما سرمایه‌گذاران خرد همچنان نسبت به طلا صعودی هستند

زمان مطالعه: 4 دقیقه

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

پس از انتشار CPI و PPI ایالات متحده که حاکی از تداوم فشارهای تورمی بودند، طلا به روند نزولی خود ادامه داد و قیمت آن در طول هفته‌ 1 درصد کاهش یافت. فعالان بازار همچنان در مورد اینکه آیا به نرخ ترمینال فدرال رزرو واقعاً رسیده‌ایم یا اینکه چند افزایش نرخ بهره دیگر در راه است اختلاف نظر دارند، در نتیجه این فلز گرانبها در یک محدوده رنج در حال حرکت بوده و مسیر مشخصی نداشته است.

نظرسنجی از تحلیلگران وال استریت منعکس کننده سنتیمنت مختلط بازار است، در هفته آینده سنیمنت صعودی و نزولی با یکدیگر برابر هستند، اما سرمایه‌گذاران خرد عمدتاً نسبت به چشم انداز طلا صعودی هستند.

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران خرد انتظار دارند قیمت طلا در هفته منتهی به 18 آگوست رشد قابل توجهی را تجربه کند. اما تحلیلگران بازار همچنان جانب احتیاط را رعایت می‌کنند و منتظر جهت‌ گیری قطعی طلا از شاخص‌های اقتصادی و روندهای تکنیکال هستند.

آدریان دی، رئیس موسسه مدیریت دارایی آدریان دی، بر این باور است که هفته آینده زمان رشد طلا است. او گفت: «در واکنش به کاهش قیمت در هفته گذشته، باید شاهد رالی طلا در هفته آینده باشیم. قبل از غلبه بر تورم، نبردی بین نیروهای منفی و مثبت در جریان است، نیروهای منفی که اساساً همان انقباض بیشتر است و شامل افزایش‌های احتمالی نرخ بهره که قیمت‌گذاری نشده‌اند می‌شود، و نیروهای مثبت که اصولاً همان نزدیک شدن به پایان چرخه افزایش نرخ بهره است، به ویژه در ایالات متحده. در حال حاضر به طور گسترده نسبت به طلا عدم علاقه تقریباً زیادی وجود دارد. هنگامی که این سنتیمنت تغییر کند، طلا رشد چشمگیری را تجربه خواهد کرد.»

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management، پیش‌بینی می‌کند که طلا به روند نزولی اخیر خود ادامه خواهد داد. او گفت: «من در هفته آینده نسبت به طلا نزولی هستم. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده همچنان در حال افزایش است، و این افزایش از رشد دلار نیز حمایت می‌کند. رویداد بزرگ بعدی گردهمایی اقتصادی جکسون هول در دو هفته آینده است. تا آن زمان، طلا در خلاف جهت دلار معامله می‌شود و اتفاق خاصی نخواهد افتاد.»

این هفته، 13 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در یک نظرسنجی کاملا برابر، هر دو سنتیمنت صعودی و نزولی چهار رأی معادل 31 درصد به خود اختصاص دادند. در همین حین، پنج تحلیلگر معادل 38 درصد نسبت به طلا برای هفته آینده سوگیری خنثی اتخاذ کردند.

این در حالی است که در نظرسنجی آنلاین 573 نفر شرکت کردند. از این تعداد، 320 نفر معادل 56 درصد انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را دارند. 155 نفر معادل 27 درصد دیگر انتظار کاهش قیمت طلا را دارند، و نهایتاً 98 نفر معادل 17 درصد در کوتاه‌ مدت نسبت به طلا خنثی هستند.

سنتیمنت برابر در میان تحلیلگران وال استریت، اما سرمایه‌گذاران خرد همچنان نسبت به طلا صعودی هستند

آخرین نظرسنجی کیتکو نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد انتظار دارند قیمت طلا در هفته آینده در محدوده 1974 دلار معامله شود.

مهم‌ترین رویداد مهم هفته آینده برای فلزات گرانبها، انتشار آمار خرده‌فروشی ایالات متحده برای ماه جولای در روز سه‌شنبه و انتشار صورتجلسه آخرین نشست FOMC در روز چهارشنبه است که باید به بازارها اطلاعاتی از وضعیت مصرف‌کنندگان و نظر فدرال رزرو در مورد اقتصاد بدهند.

دارین نیوسام، استراتژیست ارشد بازار در Barchart.com، سرسختانه نسبت به طلا صعودی است. او گفت: «چرا نسبت به طلا صعودی هستم؟ چون تحلیل هفته گذشته من در مورد تغییر روند کوتاه مدت طلا در بازار آتی ماه دسامبر در نمودار روزانه، نتیجه نداد. به ضرب المثل قدیمی هست که میگه، تا کف دریا، سوار این کشتی در حال غرق شدن خواهم ماند. حالا که صحبت از کف شد، این هفته شاهد بودیم که بازار آتی ماه دسامبر، کف قیمت قبلی خود یعنی 1939.20 دلار را تست کرد.»

نیوسام گفت که از منظر تکنیکال، اتفاقاتی در نمودار بازار آتی طلای ماه دسامبر در جریان هستند. «در تایم فریم هفتگی، برای سه هفته متوالی قیمت کاهش پیدا کرده است، به نقل از بنجامین فرانکلین: مهمان، مانند ماهی، پس از سه روز بو می‌کند. مثل ماهی و مهمان، بازارها هم بعد از سه روز/هفته/ماه حرکت در خلاف روند (هر بازه زمانی که مد نظر باشد)، شروع به بو کردن می‌کند.»

وی همچنین به الگوی احتمالی کف دوقلو در نمودار هفتگی اشاره کرد و افزود که مبتنی بر اصل گلدیلاکس، نمودار هفتگی قابل اعتمادتر از نمودار روزانه است (در علوم شناختی و روان شناسی رشد، اصل گلدیلاکس یا اصل ترجیح کودکان، بیانگر رفتار کودکان است که با توجه به دیدگاهشان نسبت به محیط، میل به شرکت در رویداد یا فعالیتی دارند که نه بیش از حد ساده و نه پیچیده باشند.).

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

«نمودار روزانه خیلی داغ، و نمودار ماهانه خیلی سرد است، بهتر از همه نمودار هفتگی است.»

جیم ویکوف تحلیلگر کیتکو پیش‌بینی می‌کند که روند آهسته کاهش قیمت طلا در هفته نیز ادامه پیدا خواهد کرد. او گفت: «روند نزولی طلا در نمودار روزانه به راه خود ادامه می‌دهد و قیمت به آرامی کاهش پیدا می‌کند.»

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، دیدگاهی خنثی در مورد قیمت طلا در کوتاه مدت دارد. او گفت: «هیچ فوریتی برای ورود به بازار طلا وجود ندارد. به این زودی‌ها شاهد محرکی برای افزایش قیمت طلا نخواهیم بود.»

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA نیز پیش‌بینی حرکت طلا در یک محدوده رنج را برای هفته آینده می‌کند. او گفت: «هنوز علاقه بلند‌مدت نسبت به طلا وجود دارد، اما شرایط برای طلا سخت خواهد بود. تا زمانی که شاهد یک رویداد بسیار مهم برای بازار طلا نباشیم، طلا تحت فشار خواهد بود.»

مارک چندلر، مدیر عامل بنوکبرن گلوبال فارکس، پیش‌بینی می‌کند که قبل از شروع روند صعودی در هفته آینده، طلا یک کف پایین‌تر دیگر خواهد ساخت.

چندلر گفت: «من پیش‌بینی می‌کردم که قیمت طلا پس از انتشار CPI افزایش پیدا کند، اما متأسفانه، دلار و نرخ بهره ایالات متحده مقاومت بیشتری از خود نشان دادند و طلا در بازار اسپات در آستانه آخر هفته تقریباً به 1910 دلار رسید. مومنتوم نزولی در حال تزلزل است و من فکر می‌کنم که ریسک به ریوارد خرید طلا در نزدیکی میانگین متحرک 200 روزه در سطح 1900 دلار جذاب به نظر می‌رسد.»

او گفت: «هفته آینده، تمرکز بر داده‌های بخش واقعی ایالات متحده – خرده‌فروشی، تولیدات صنعتی و مسکن معطوف می‌شود. بسته شدن قیمت در بالای سطح 1920 دلار به استحکام ساخته شدن یک کف قیمتی کمک می‌کند.»

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟