ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

آرامش قبل از طوفان انتشار داده‌های آمریکا

زمان مطالعه: 3 دقیقه

آرامش قبل از طوفان انتشار داده‌های آمریکا

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 22 فروردین 

  • آرامش قبل از طوفان انتشار داده‌های آمریکا

پس از یک تعطیلات آخر هفته طولانی در بسیاری از کشورها، بازارهای مالی با یک ذهنیت مثبت ملایم بازگشایی شدند. اقدامات اضطراری استقراض دلار در حال کاهش است و بازار سهام در وضعیت کمی باثبات‌تر ظاهر شده است. جلسه معاملاتی امروز بر خوش‌بینی کسب‌وکارهای کوچک ایالات متحده در آستانه انتشار داده‌های مهم ایالات متحده در اواخر هفته متمرکز خواهد بود. دلار کمی تضعیف شده است.

دلار آمریکا: سلطه خوش‌بینی محتاطانه

خوش‌بینی محتاطانه‌ای در بازارهای مالی باقی مانده چرا که اقدامات مختلف استرس مالی پس از بحران بانکی ماه گذشته ایالات متحده به میزان متوسطی کاهش یافته است. برای کسانی که سوگیری صعودی دارند، کاهش اندک تقاضای دلار اضطراری از طریق پنجره تنریل فدرال رزرو و این واقعیت که سیستم بانک وام مسکن فدرال (Federal Home Loan Bank) مجبور شده برای حمایت از وام دهندگان منطقه‌ای ایالات متحده بدهی بسیار کمتری صادر کند، شواهد مثبتی خواهند بود. با این حال، با توجه به اینکه بسیاری از تحلیل‌گران باتجربه از نادیده گرفتن رویدادهای ماه گذشته به عنوان یک اتفاق امتناع می‌کنند، محیط معاملاتی بسیار دشوار باقی مانده و این تحلیل‌گران در عوض ترجیح می‌دهند ورشکستگی بانک‌ها را منادی استرس آتی در سیستم مالی جهانی ببینند.

دوره مستر کلاس طلا

جامع‌ترین دوره آموزشی طلا

این دوره در مجموعه یوتوفارکس تهیه شده و نتیجه سال‌ها تجربه در حوزه معامله‌گری طلا و فارکس است. این دوره توسط مجموعه‌ای از معامله‌گران حرفه‌ای یوتوفارکس تهیه شده است. با خرید این دوره از تجربه چندین معامله‌گر بهره‌مند خواهید شد.

دوره طلا

آنچه کلید داستان صعودی خواهد بود، توانایی فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره در اواخر سال جاری برای جبران بحران قریب الوقوع اعتبار است. رویدادهای این هفته کمی این مسئله را روشن خواهند کرد. فردا که احتمالا جالب‌ترین روز هفته خواهد بود، شاخص قیمت مصرف کننده ماه مارس منتشر می‌شود که می‌تواند احتمال افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره را در جلسه 3 مه مشخص کند. صورتجلسه FOMC برخی از تفکرات فدرال رزرو در زمینه افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره در ماه مارس در بحبوحه یک بحران بانکی را آشکار خواهد کرد. هر نشانه‌ای مبنی بر اینکه فدرال رزرو بسیار نزدیک به اوج نرخ بهره است – و اینکه در صورت نیاز توانایی کاهش نرخ بهره را خواهد داشت – برای سنتیمنت ریسک مثبت و برای دلار منفی تلقی می‌شود.

امروز تمرکز بر شاخص خوشبینی کسب و کارهای خرد NFIB خواهد بود. هر گونه کاهش شدید خوش بینی‌ها و به ویژه کاهش بیشتر در قیمت گذاری‌ها می‌تواند دلار را اندکی کاهش دهد. شاخص دلار می‌تواند به محدوده 102 بازگردد.

ایکس چیف

یورو: محدوده مهم 1.10 در EURUSD

تعطیلات رسمی اخیر ممکن است عاملی در نگه داشتن EURUSD در زیر 1.10 بوده باشد. این جفت ارز واکنش نسبتا خاموشی به انتشار خوب NFP در ماه مارس ایالات متحده در جمعه گذشته داشت. احتمالا جفت ارز EURUSD پس از این که انتظارات برای افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا افزایش یافتند، می‌توانست افت بیشتری داشته باشد. در عوض این جفت ارز در محدوده کوچکی معامله می‌شود و در انتظار داده‌ مهم بعدی خواهد بود.

امروز در ناحیه یورو شاخص اطمینان سرمایه‌گذار SENTIX برای ماه آوریل و خرده فروشی ناحیه یورو برای ماه فوریه منتشر می‌شود. این هفته همچنین شاهد چندین سخنران بانک مرکزی اروپا – به ویژه در نشست‌های بهاری صندوق بین المللی پول در واشنگتن خواهیم بود. در حال حاضر، بازار در حال حاضر قیمت گذاری برای افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره در ماه مه توسط بانک مرکزی اروپا است اما برای ماه ژوئن تنها افزایش 12 نقطه پایه‌ای قیمت گذاری شده است. ما عقیده داریم می‌توانیم شاهد افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره در ماه ژوئن نیز باشیم و نرخ سپرده به 3.5% برسد که می‌تواند اوج نرخ بهره باشد و تا نیمه دوم سال 2024 نرخ‌ها تغییری نکنند.

امروز EURUSD می‌تواند تا محدوده 1.0930/50 افزایش یابد، با این فرض که بازار سهام کمی رشد کند و داده‌های NFIB ایالات متحده ضعیف ظاهر شوند.

پوند: بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، این هفته در واشنگتن خواهد بود

بازارها در حال حاضر افزایش 0.25/0.50 درصدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی انگلیس را قیمت گذاری می‌کنند. ما عقیده داریم که ریسک توقف افزایش نرخ بهره در محدوده 4.25 درصدی فعلی پایین خواهد بود. سخنرانی این هفته اعضای بانک مرکزی انگلیس و داده‌های این هفته، کمی این مسئله را روشن خواهد کرد. پنج‌شنبه این هفته تولید ناخالص داخلی انگلیس برای ماه فوریه و نظرسنجی بانک مرکزی انگلیس از شرایط اعتباری منتشر خواهند شد. فردا خواهیم دید که بیلی درباره موضوع “چشم انداز در حال تغییر ریسک ” صحبت می‌کند، که شاید بتواند تعادل بین کنترل تورم و ریسک انقباض بیش از حد را روشن کند.

جفت ارز ERUGBP بالاتر از محدوده حمایتی 0.8750 معامله می‌شود. ما بازگشت به محدوده 0.89 را پیش‌بینی می‌کنیم. سناریو پایه ما برای جفت ارز GBPUSD بدین ترتیب است که این جفت ارز احتمالا برای شکست پایداری بالاتر از محدوده 1.25 در این سه ماهه با مشکل مواجه خواهد بود چرا که بانک مرکزی آمریکا در آخرین مراحل سیاست‌های انقباضی است.

منبع: ING

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایکس چیف
نورد اف ایکس
تامین سرمایه
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

پراپ فرم پراپی