ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

هشدار صندوق بین المللی پول

زمان مطالعه: 4 دقیقه

هشدار صندوق بین المللی پول

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 23 فروردین

  • هشدار صندوق بین المللی پول درباره “مرحله خطرناک” اقتصاد

صندوق بین‌المللی پول جدیدترین چشم‌انداز اقتصاد جهانی خود را در اوایل این هفته منتشر کرد و هشدار داد که اقتصاد جهانی وارد یک «مرحله خطرناک» شده که یکی از دلایل ذکر شده آن تورم چسبنده بود. انتشار امروز CPI ماه مارس آمریکا روشن می‌کند که آیا تورم به سمت پایین برگشته یا فدرال رزرو نیاز به انقباض بیشتر دارد. انتشار CPI بالا ریسک رشد دلار را تا ماه مه در پی خواهد داشت.

دوره مستر کلاس طلا

جامع‌ترین دوره آموزشی طلا

این دوره در مجموعه یوتوفارکس تهیه شده و نتیجه سال‌ها تجربه در حوزه معامله‌گری طلا و فارکس است. این دوره توسط مجموعه‌ای از معامله‌گران حرفه‌ای یوتوفارکس تهیه شده است. با خرید این دوره از تجربه چندین معامله‌گر بهره‌مند خواهید شد.

دوره طلا

دلار آمریکا: CPI مارس ایالات متحده لحن بانک مرکزی را مشخص خواهد کرد

صندوق بین المللی پول در چشم انداز اقتصاد جهانی خود در اوایل این هفته هشدار داد که کند شدن رشد جهانی، تورم چسبنده، ریسک بی ثباتی مالی همراه با عوامل ساختاری مانند تغییرات آب و هوایی و واگرایی مالی جهانی، همه به ورود اقتصاد جهانی به یک “مرحله خطرناک” کمک کرده است. به طور قابل توجهی رشد جهانی با کاهش رشد در اقتصادهای پیشرفته کاهش خواهد یافت چرا که چرخه‌های انقباضی اخیر تاثیر خود را گذاشته‌اند. صندوق بین‌المللی پول عقیده دارد که سیاست‌های پولی انقباضی هنوز هم راه مناسبی برای اقدامات هستند.

بازارهای مالی احتمالا کمی جلوتر از صندوق بین المللی پول هستند. در حالی که ممکن است آخرین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه‌های آینده امکان پذیر باشد، تمرکز زیادی بر روی فرود سخت ایالات متحده و چرخه کاهش 2 درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در 24 ماه آینده خواهد بود. مسیر تورمی آینده و ملایم بودن جدیدترین به روز رسانی تورم از ایالات متحده برای این مسئله اهمیت خواهد داشت. تورم هسته آمریکا در 12 ماه اخیر از بزرگ‌ترین محرک‌های بازار فارکس بوده و انتظار می‌رود تورم هسته امروز نیز در ارزیابی ماهانه 0.4% منتشر شود. تورم چسبنده احتمالا بزرگ‌ترین ریسک در بازار فارکس است و بر این دیدگاه اجماع مبنی بر اینکه EURUSD و USDJPY سال را به ترتیب با 1.12 و 125 به پایان می‌رسانند، تاثیر می‌گذارد.

ایکس چیف

امشب همچنین شاهد انتشار صورتجلسه FOMC در 22 مارس هستیم، جایی که فدرال رزرو پس از اعلام برنامه‌های نقدینگی جدید دلاری، نرخ بهره را 0.25% افزایش داد. بدون شک سر و صدای زیادی در صورتجلسه وجود خواهد داشت و مشخص نیست که بر قیمت‌گذاری‌های فعلی افزایش 0.25 درصدی در ماه مه (که 75% قیمت گذاری شده) و چرخه کاهش 0.60 درصدی نرخ بهره تا پایان سال چه معنایی خواهد داشت. انتظار می‌رود که DXY تحت تأثیر هر گونه غافلگیری در CPI مارس امروز قرار گیرد و در صورت شگفتی به سمت بالا واکنش شدیدتری ( که برای سنتیمنت ریسک منفی و برای دلار مثبت خواهد بود) را شاهد باشیم.

یورو: شکست محدوده 1.10 دشوار خواهد بود

با پایان یافتن تعطیلات، جفت ارز EURUSD از جانب سرمایه‌گذارات حمایت شده است. همانطور که قبلا اشاره کردیم شاخص قیمت مصرف کننده هسته آمریکا رویداد کلیدی امروز خوهد بود و روند EURUSD را مشخص خواهد کرد که آیا این جفت ارز می‌تواند محدوده 1.10 را بشکند یا خیر. بازده اوراق 2 ساله خزانه داری آمریکا نسبت به نرخ بهره آمریکا با 1% تخفیف معامله می‌شود. اگر بانک مرکزی آمریکا در ماه مه نرخ بهره را 0.25% افزایش دهد این نرخ به 1.25% می‌رسد. از لحاظ تاریخی نرخ بین 1.25 – 1.50% نشان‌دهنده یک تخفیف تاریخی عمیق برای بازده اوراق دو ساله ایالات متحده است، و نزول بسیار بیشتر برای بازده اوراق دو ساله ممکن است تنها زمانی ظاهر شود که فدرال رزرو آماده باشد یا شروع به کاهش نرخ بهره احتمالاً در سه ماهه چهارم کند. به طور خلاصه، سناریو پایه ما این است که EURUSD برای شکست پایدار بالای 1.10 در این سه ماهه با مشکل مواجه خواهد بود.

جدا از انتشار شاخص قیمت مصرف کننده، امروز اعضای بانک مرکزی اروپا نیز سخنرانی خواهند داشت. به نظر می‌رسد روایت تورم چسبنده در اروپا نیز هنوز باقی مانده باشد. این بدین معنی است که انتظارات برای افزایش 0.50 – 0.75 درصدی نرخ بهره در سال جاری باقی خواهد ماند. جفت ارز EURUSD پیش از انتشار شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا بین 1.0900 – 1.950 معامله می‌شود.

پوند: عضو جدید کمیته سیاست پولی احتمالا لحن داویش کمتری خواهد داشت

مگان گرین به عنوان عضو خارجی جدید کمیته سیاست پولی بریتانیا معرفی شده است. شک داریم که او بتواند به اندازه سیلوانا تنریرو که گرین جایگزین او شده، داویش باشد. با این حال، در حال حاضر تمرکز اصلی برای بازارهای پوند در کوتاه مدت این است که آیا بانک مرکزی انگلیس (BoE) در جلسه 11 مه نرخ بهره را 0.25% افزایش خواهد داد و نرخ بهره را به 4.50% خواهد رساند یا خیر. بازارها احتمال 80 درصدی را برای این مسئله قیمت گذاری می‌کنند در حالی که تحلیل‌گران ما عقیده دارند بانک مرکزی افزایش نرخ بهره را متوقف می‌کند.

امروز بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، سخنرانی خواهد داشت و بینشی در مورد طرز فکر بانک مرکزی انگلیس را ارائه خواهد داد. این ریسک وجود دارد که وی به توقف افزایش نرخ بهره اشاره کند چرا که مشاهده کرده همکاران وی در بانک‌های مرکزی استرالیا و کانادا در ماه‌های اخیر این کار را انجام داده‌اند. با توجه به این موضوع، انتظار می‌رود بانک مرکزی کانادا در جلسه امروز خود نرخ بهره را در 4.50% حفظ کند. بازارها کاهش 0.25 درصدی نرخ بهره را تا پایان سال توسط بانک مرکزی کانادا، قیمت گذاری می‌کنند.

شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا و سخنرانی بیلی احتمالا مهم‌ترین محرک‌های پوند خواهند بود. ما پیش‌بینی می‌کنیم محدوده 1.25 سد محکمی برای GBPUSD باشد. همچنین پیش‌بینی می‌کنیم EURGBP افزایش یابد مخصوصا اگر بیلی به توقف افزایش نرخ بهره اشاره‌ای داشته باشد.

 منبع: ING

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایکس چیف
نورد اف ایکس
تامین سرمایه
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

پراپ فرم پراپی