بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

برای سوناک آماده باشید

برای سوناک آماده باشید

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 3 آبان

  • برای سوناک آماده باشید

پس از اینکه بوریس جانسون و پنی موردانت هر دو از رقابت نخست وزیری بریتانیا کنار رفتند، سوناک بعدازظهر دوشنبه پیروز انتخابات شد و بازارها برای سوناک آماده می‌شوند.

بازار اوراق قرضه دولتی انگلیس نوسانات قابل توجهی را ثبت کرد. بازده اوراق قرضه 10 ساله انگلیس 8.50% و بازده اوراق 30 ساله 8.40% افت کردند. پوند رشدی را ثبت کرد اما جفت ارز GBPUSD حوالی محدوده میانگین متحرک 50 روزه در محدوده 1.14 متوقف شد.

به طور خلاصه، این بدین معناست که سرمایه‌گذاران شرط می‌بندند که ریشی سوناک می‌تواند اعتماد و اعتباری را که کشور تنها در حدود 6 هفته تحت حاکمیت فاجعه‌بار لیز تراس از دست داد، بازگرداند، اما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

هر چند یک مسئله مثبت وجود دارد. سوناک در مقایسه با تراس دیدگاه مخالفی در مورد نحوه انجام کارها دارد. در حالی که تراس هزینه‌کردهای کلان و اعتبارات انرژی را هدف قرار داد، سوناک ریاضت مالی را انتخاب کرده چرا که نسبت بدهی کشور به تولید ناخالص داخلی به دلیل بسته‌های هزینه‌کرد همه گیری ویروس کرونا از سقف عبور کرده است. بنابراین، سوناک تمایل دارد بدهی‌ها را کاهش دهد که البته با توجه به جنگ و بحران انرژی زمان بدی را انتخاب کرده است.

اما موضوع مهم همین است! اگر او 6 هفته زودتر نخست وزیر می‌شد، مخالفت سیاسی با دیدگاه ریاضت خود در مورد امور مالی کشور را می‌دید. با این حال امروز، شکست عظیم لیز تراس و بودجه کوچک او، حمایت مورد نیاز بازار و همچنین برخی از حمایت‌های سیاسی را به سوناک می‌دهد، چرا که بسیاری دریافته‌اند که ایده هزینه‌کرد‌های کلان کشور را به یک هرج و مرج مالی تاریخی سوق داده است.

شور و اشتیاقی شی جین پینگ را همراهی نکرد

سرمایه‌گذاران از این که سوناک را به عنوان نخست‌وزیر جدید بریتانیا ببینند، خوشحال بودند اما از اینکه شی جین‌پینگ برای سومین دوره ریاست‌جمهوری انتخاب شود، راضی نبودند.

شاخص Nasdaq’s Golden Dragon چین روز گذشته بیش از 20% افت کرد. تحلیلگری در موسسه جی پی مورگان بیان کرد که این اقدام بازار “از عوامل بنیادی جدا شده ” و می‌تواند یک فرصت خرید در کف قیمتی باشد. اما در حال حاضر خرید دارایی‌های چینی ریسک بالایی دارد.

کندی اقتصادی

داده‌های PMI که دیروز اعلام شد، برای سنتیمنت ناحیه اروپا مفید نبود. PMI کامپوزیت به 47.1 سقوط کرد که پایین‌ترین سطح از آوریل 2013 است. جای تعجب نیست که بدترین رکود در بخش تولید، به ویژه در بخش‌های انرژی بر دیده شد.

قیمت گاز طبیعی اروپا به دلیل گرمای غیرمعمول اکتبر و پیش بینی زمستان معتدل به زیر 100 یورو در هر مگاوات ساعت رسید. اما یک زمستان معتدل به تنهایی نمی‌تواند اروپا را نجات دهد. رشد اقتصادی کند شده، بانک مرکزی اروپا (ECB) در حال تصویب سیاست‌های انقباضی است، در حالی که یورو ضعیف باقی مانده است. جفت ارز EURUSD بار دیگر میانگین متحرک 50 را در محدوده 0.99 لمس کرد. تنها خریداران دلار می‌توانند تصمیم بگیرند که یورو افزایش یا کاهش خواهد یافت.

در ایالات متحده، شاخص مدیران خرید بخش خدمات با کاهش شدید و غیرمنتظره به 46.6 رسید. پیش‌بینی‌ها برای این شاخص 49.6 و در ماه قبل این شاخص 49.3 منتشر شده بود.

شاخص قیمت مصرف کننده هسته (Core) ژاپن که پیش‌بینی برای آن 1.9% بود، 2% اعلام شد. پس از این که بانک مرکزی ژاپن به منظور کاهش سرعت تضعیف ین در بازار مداخله کرد، جفت ارز USDJPY پایین‌تر از محدوده 149 معامله شد.

اما موضع سیاست خنثی بانک مرکزی ژاپن به سختی می‌تواند از سقوط بیشتر ین در برابر دلار آمریکا جلوگیری کند، بنابراین، چشم انداز USDJPY  صعودی باقی می‌ماند، در حالی که ریسک مداخله بیشتر بانک مرکزی ژاپن وجود دارد.

اتکای آلفابت و مایکروسافت به درآمد ابری

در فضای شرکتی، دو غول بزرگ فناوری ایالات متحده قرار است درآمد خود را اعلام کنند: آلفابت و مایکروسافت.

انتظار می‌رود درآمد آلفابت افزایش یابد، اما کندتر از سه ماهه اخیر باشد در حالی که انتظار می‌رود سود هر سهم (EPS) به طور منفی تحت تأثیر تجارت چالش برانگیز تبلیغاتی و رقابت فزاینده TikTok قرار گیرد. اگر چیزی وجود داشته باشد که بتواند این شرکت را نجات دهد، درآمد ابری است که یکی از محرک‌های اصلی رشد بوده است. با این حال حتی انتظار می‌رود که این بخش نیز رشد کندتری نسبت به فصل‌های گذشته نشان دهد.

برای مایکروسافت نیز اوضاغ امیدبخش نیست. انتظار می‌رود که مایکروسافت برای پنجمین سه ماهه متوالی کاهش درآمد را به دلیل کاهش شدید تقاضای رایانه‌های شخصی، دلار قوی آمریکا و شرایط اقتصاد کلان غیر ایده آل نشان دهد. در مورد گوگل، سرمایه‌گذاران بر روی نحوه عملکرد بخش ابری مایکروسافت در سه ماهه گذشته تمرکز خواهند کرد. همچنین انتظار می‌رود رشد اَژر (Azure)، سرویس محاسبات ابری ایجاد شده مایکروسافت، کند شود اما در حدود 20% باقی بماند.

مهم است که به یاد داشته باشید که گزارش بد لزوما به معنای واکنش منفی بازار نیست. اگر گزارشات درامد زایی بد همچنان از برآوردهای بازار پیشی بگیرد، می‌توانیم شاهد افزایش سهام گوگل و مایکروسافت باشیم.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟