دیدگاه صعودی سرمایه‌گذاران خرد در کنار احتیاط تحلیلگران پیش از جلسه فدرال رزرو

زمان مطالعه: 3 دقیقه

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

رالی صعودی قیمت طلا به بالاترین سطح دو ماهه در ابتدای هفته باعث ایجاد سنتیمنت صعودی قوی در بازار شد. با این حال، چندین تحلیلگر وال استریت به سرمایه‌گذاران هشدار می‌دهند که هفته آینده قبل از تصمیم فدرال رزرو جانب احتیاط را رعایت کنند. آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد انتظار دارند قیمت طلا خود را به نزدیکی سطح 2000 دلار برساند، حتی در شرایطی که فدرال رزرو تضمین می‌کند که نرخ بهره را یک 0.25 درصد دیگر در هفته آینده افزایش خواهد دهد. در همین حال، تحلیلگران بازار، اگرچه صعودی هستند، اما به نظر می‌رسد با احتیاط قدم بر می‌دارند.

شان لوسک، یکی از مدیران صندوق پوشش ریسک تجاری در والش تریدینگ، گفت که او همچنان نسبت به طلا صعودی است زیرا فدرال رزرو نمی‌تواند فشارهای تورم را در حالی که مشکلات عرضه بر بازار گسترده کامودیتی‌ها حاکم است، کنترل کند. با این حال، او افزود که مبارزه با فدرال رزرو در کوتاه‌مدت سودی ندارد.

او گفت: «بله، اگر هفته آینده فدرال رزرو پس از افزایش نرخ بهره، سوگیری هاوکیش خود را حفظ کند، قیمت طلا می‌تواند 50 دلار کاهش یابد. اما آنها نمی‌توانند کار زیادی در مقابله با تورم انجام دهند. بعضی از کامودیتی‌ها به دلیل مشکلات عرضه، در یک روند صعودی قرار دارند. انواع کمبودها در طیف گسترده‌ای از کامودیتی‌ها وجود دارد. به همین دلیل من فکر می‌کنم که بعد از هر افت قیمت باید همچنان خریدار طلا بود.»

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

جیمز استنلی، استراتژیست بازار در StoneX، گفت که او پیش‌بینی می‌کند قیمت طلا در هفته آینده تا قبل از جلسه فدرال رزرو یک رالی قیمتی را تجربه خواهد کرد، اما بعد از آن غیرقابل پیش‌بینی است.

او افزود که توانایی چشمگیر طلا برای حفظ جایگاه خود در بالای سطح 1950 دلار می‌تواند منجر به تست مجدد سطح 2000 دلار پیش از جلسه فدرال رزرو شود.

او گفت: «شاخص قیمت مصرف‌کننده اصلی (Headline CPI) به خوبی کاهش یافته است، اما تورم هسته همچنان خیلی چسبنده باقی مانده است و فدرال رزرو نباید این موضوع را دست کم بگیرد، چراکه ریسک نرسیدن به هدف تورمی می‌تواند بسیار زیاد باشد. بنابراین، فکر می‌کنم احتمال برگشت قیمت در اواسط هفته پس از جلسه FOMC و تصمیم‌گیری فدرال رزرو در مورد نرخ بهره وجود دارد.»

این هفته، 19 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در یک رأی مساوی، هر دو سنتیمنت صعودی و خنثی 8 رأی معادل 42 درصد به دست آوردند. در همین حین، 3 تحلیلگر معادل 16 درصد نسبت به طلا برای هفته آینده نزولی هستند.

این در حالی است که در نظرسنجی آنلاین 369 نفر شرکت کردند. از این تعداد، 221 نفر معادل 60 درصد انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را دارند. 95 نفر دیگر معادل 26 درصد انتظار کاهش قیمت را دارند، و نهایتاً 53 نفر معادل 14 درصد در کوتاه‌مدت نسبت به طلا سوگیری خنثی اتخاذ کردند.

دیدگاه صعودی سرمایه‌گذاران خرد در کنار احتیاط تحلیلگران پیش از جلسه فدرال رزرو

آخرین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد انتظار دارند که قیمت طلا تا پایان هفته آینده مقاومت 1980 دلار را دوباره تست کند. طلا در پایان هفته قبل در محدوده خنثی به کار خود پایان داد، که تقریباً نسبت به هفته گذشته تغییری نداشت.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

هفته آینده، جلسه سیاست پولی روز چهارشنبه برجسته‌ترین رویداد هفته است، و بازارها تقریباً به طور کامل یک افزایش نرخ بهره را قیمت‌گذاری کرده‌اند. برخی تحلیلگران گفته‌اند که افزایش نرخ بهره و لحن هاوکیش فدرال رزرو از دلار آمریکا حمایت می‌کند و برای طلا نزولی است.

گری واگنر، بنیانگذار TheGoldForecast.com، گفت: «قدرت دلار در هفته گذشته، در بهترین حالت، جذابیت طلا را کاهش داده است. حالا به آن جلسه FOMC در روز چهارشنبه، 26 ژوئن، را اضافه کنید که تقریباً به طور قطع 0.25 درصد افزایش نرخ بهره را اعلام خواهد کرد. ترکیب تداوم تقویت دلار و افزایش نرخ بهره برای طلا صعودی نخواهد بود.»

اگرچه این فلز زرد در هفته آینده با برخی ریسک‌های بنیادی مواجه است، اما برخی از تحلیلگران همچنان نسبت به طلا صعودی هستند زیرا طلا توانسته است جایگاه خود را در بالای سطح 1950 دلار، یک محدوده حمایتی تکنیکال مهم، حفظ کند.

مایکل مور، خالق Moor Analytics، گفت که اگر قیمت در بالای سطح 1964.40 باقی بماند، این فلز گرانبها می‌تواند مومنتوم صعودی را جذب خود کند.

او گفت: «ما اکنون یا در یک اصلاح صعودی در خلاف یک روند نزولی که شروع آن از سطح 2102.2 دلار بوده، هستیم یا در یک روند صعودی جدید، که بیشتر شاهد ویژگی‌های یک روند صعودی هستیم. در صورت اصلاح قیمت، باید مراقب سطوح کلیدی 1986، 2014، 2019، 2052 و بالاتر بود؛ اگر اصلاحی در کار نباشد، این سطوح قیمتی باز می‌توانند به عنوان یک مقاومت موقتی عمل کنند.»

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟